Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)  (gelezen 294488 keer)

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #100 Gepost op: 2010/09/06, 15:04:25 »
Dan zou je een functie moeten inbouwen waarmee je in elk board een verschillende afbeelding kan kiezen

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #101 Gepost op: 2010/09/06, 15:14:50 »
Ik begrijp dat in principe alles mogelijk is daar de code van het forum beschikbaar is.

Is het trouwens niet mogelijk om voor de verschillende forumonderdelen een apart icoon te maken? Nu wordt er voor alle onderdelen hetzelfde icoon gebruikt, en daarmee voegt zo'n icoon eigenlijk niet zoveel toe aan informatiewaarde.
Dan zou je een functie moeten inbouwen waarmee je in elk board een verschillende afbeelding kan kiezen
Maar het antwoord op de vraag van Thomas is hierbij: "niet zonder aanpassingen aan de code" ??
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #102 Gepost op: 2010/09/06, 15:16:00 »
Waarom overal een ander icoontje? Het duid toch maar aan of er ongelezen berichten zijn in dat board.

De icoontjes zien er goed uit Thomas :).

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #103 Gepost op: 2010/09/06, 15:17:17 »
Waarom overal een ander icoontje? Het duid toch maar aan of er ongelezen berichten zijn in dat board.
Eens
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline heir4c

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #104 Gepost op: 2010/09/06, 15:20:02 »
Yep, icoontjes zijn duidelijk en eenvoudig (minimalistisch) Geeft een rustiger indruk.

Ben wel met femke eens dat het wit te veel wit is. Je kan dat iets rustiger maken door er enkele hoveelheden van een of meerdere kleuren te verminderen. Zo blijft het visueel wit maar is geen 100% meer.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #105 Gepost op: 2010/09/06, 15:24:32 »
Kunnen hier niet ook gewoon png's voor gebruikt worden?

Dit zal veranderd moeten worden in de php code die verwijst naar de afbeeldingen

Zou je de afbeeldingen willen uploaden? Dan pas ik de code aan, denk wel om de grootte van de iconen

edit: Is het misschien een goed idee om het nieuwe thema op de ubuntu-nl server te hosten onder de naam http://edge.ubuntu-nl.org/forum of voor de wiki http://edge.ubuntu-nl.org/wiki Voor de algemene website: http://edge.ubuntu-nl.org/forum
« Laatst bewerkt op: 2010/09/06, 15:33:59 door Dooitze de Jong »

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #106 Gepost op: 2010/09/06, 15:48:29 »
Dooitze: vraag dat eens aan SWAT of Dennis, alleen zij kunnen zoiets doen.
Het zou ook kunnen als benjamins regelmatig de branch nakijkt voor updates en deze naar het testforum upload.

Ik heb trouwens een script geschreven dat alle categorieen en boards van dit forum in een lokale database zet, zodat testers deze niet meer zelf moeten aanmaken.
Moet misschien nog wat getest worden, maar hier werkt het prima. Enig nadeel is dat als ge een andere table prefix dan "smf_" hebt aangegeven tijdens de installatie van SMF, ge deze nog handmatig moet aanpassen in het script, daar heb ik nog geen optie voor gemaakt.
Gebruik: python script.py -u USER -p PASSWORD -d DATABASE -n HOST
#!/usr/bin/env python

# Copy the Ubuntu-NL categories and boards into your own SMF forum.
#
# Usage:
#     $ script.py -u USER -p PASSWORD -d DATABASE -n HOST
# Example:
#     $ script.py -u root -p Jc3re86NQ2 -d smf -n localhost
# Note that these values are for your MySQL database, not the forum.
# The host argument is optional and will be "localhost" as default.
#
# Created by Timo Vanwynsberghe
# 2010-09-06 - Initial release
#
# TODO: Let the user specify a different table prefix

import sys
import warnings
from optparse import OptionParser
try:
    import MySQLdb
except ImportError:
    sys.exit("Please install the python-mysqldb package first!")

# Disable MySQL warning about deprecated syntax
warnings.simplefilter("ignore")

# Data
CATEGORIES = ["Ondersteuning", "Interactief", "Teams"]
BOARDS = {"Ondersteuning": [("Installatie", "Heeft u hulp nodig bij de installatie van Ubuntu/Kubuntu zelf? Aarzel niet en vraag het hier!"),
                            ("Software en configuratie", "Heeft u hulp nodig met de software en/of instellingen? Aarzel niet en vraag het hier!"),
                            ("Hardware en drivers", "Hier kunt u hulp vinden bij het installeren van hardware en drivers."),
                            ("Internet en draadloos", "Kijk hier o.a. voor oplossingen bij verbindingsproblemen."),
                            ("Server en netwerk", "Voor al uw server- en netwerkvragen kunt u hier terecht."),
                            ("Games", "Alles over games en spelletjes."),
                            ("Programmeren", "Alles over het ontwikkelen van computerprogrammas en websites."),
                            ("Foto-, video- en audiobewerking", "Foto-, video- en audiobewerkingsdiscussies en vragen."),
                            ("Ubuntu-NL", "Wilt u meer weten over Ubuntu NL of meedoen? Kijk gauw!")],
          "Interactief": [("Testforum", "Dit onderdeel is bedoeld om alpha, beta en RC-uitgaven met elkaar te testen en te bespreken."),
                          ("Andere distributies ", "Voor hulp bij andere Linux-distributies."),
                          ("Etalage", "Laat hier uw geweldige desktop, programmeertalent of bijdragen aan Ubuntu zien."),
                          ("Offtopic", "Hou het netjes en doe gezellig! :)"),
                          ("Aangeboden", ""),
                          ("Gevraagd", "")],
          "Teams": [("Forum", "Forumteam-communicatiekanaal, bedoeld voor forum-teamleden en/of community-leden (mits ontopic)."),
                    ("Vertalingen", "Nederlandse taalfout gevonden? Geef het door en help op deze manier mee met het correct vertalen van Ubuntu/Kubuntu!"),
                    ("Documentatie", "Ideeen/suggesties voor de Ubuntu-NL documentatie? Geef ze door of help zelf mee om de documentatie aan te vullen/te verbeteren!"),
                    ("Artwork", "Artworkteam-communicatiekanaal, bedoeld voor Artwork-teamleden en/of community-leden (mits ontopic)."),
                    ("Promotie", "Promotieteam-communicatiekanaal, bedoeld voor Promotie-teamleden en/of community-leden (mits ontopic).")]
        }

# SQL
CATEGORY_CREATE = \
"""CREATE TABLE `smf_categories` (
 id_cat tinyint(4) unsigned NOT NULL auto_increment,
 cat_order tinyint(4) NOT NULL default 0,
 name varchar(255) NOT NULL default '',
 can_collapse tinyint(1) NOT NULL default 1,
 PRIMARY KEY (id_cat)
) TYPE=MyISAM"""

CATEGORY_INSERT = \
"""INSERT INTO `smf_categories`
    (`id_cat`, `cat_order`, `name`, `can_collapse`)
VALUES (%i, %i, '%s', 1)"""

BOARD_CREATE = \
"""CREATE TABLE `smf_boards` (
 id_board smallint(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
 id_cat tinyint(4) unsigned NOT NULL default 0,
 child_level tinyint(4) unsigned NOT NULL default 0,
 id_parent smallint(5) unsigned NOT NULL default 0,
 board_order smallint(5) NOT NULL default 0,
 id_last_msg int(10) unsigned NOT NULL default 0,
 id_msg_updated int(10) unsigned NOT NULL default 0,
 member_groups varchar(255) NOT NULL default '-1,0',
 id_profile smallint(5) unsigned NOT NULL default 1,
 name varchar(255) NOT NULL default '',
 description text NOT NULL,
 num_topics mediumint(8) unsigned NOT NULL default 0,
 num_posts mediumint(8) unsigned NOT NULL default 0,
 count_posts tinyint(4) NOT NULL default 0,
 id_theme tinyint(4) unsigned NOT NULL default 0,
 override_theme tinyint(4) unsigned NOT NULL default 0,
 unapproved_posts smallint(5) NOT NULL default 0,
 unapproved_topics smallint(5) NOT NULL default 0,
 redirect varchar(255) NOT NULL default '',
 PRIMARY KEY (id_board),
 UNIQUE categories (id_cat, id_board),
 KEY id_parent (id_parent),
 KEY id_msg_updated (id_msg_updated),
 KEY member_groups (member_groups(48))
) TYPE=MyISAM"""

BOARD_INSERT = \
"""INSERT INTO `smf_boards`
    (`id_board`, `id_cat`, `child_level`, `id_parent`, `board_order`, `id_last_msg`, `id_msg_updated`, `member_groups`, `id_profile`, `name`, `description`, `num_topics`, `num_posts`, `count_posts`, `id_theme`, `override_theme`, `unapproved_posts`, `unapproved_topics`, `redirect`)
VALUES (%i, %i, 0, 0, %i, 0, 0, '-1,0,2', 1, '%s', '%s', 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, '')"""

def create_categories(cursor):
    cursor.execute("DROP TABLE IF EXISTS `smf_categories`")
    cursor.execute(CATEGORY_CREATE)
    for index, category in enumerate(CATEGORIES):
        cursor.execute(CATEGORY_INSERT %(index+1, index, category))

def create_boards(cursor):
    cursor.execute("DROP TABLE IF EXISTS `smf_boards`")
    cursor.execute(BOARD_CREATE)
    index = 1
    for category, boards in BOARDS.items():
        catindex = CATEGORIES.index(category)+1
        for board, description in boards:
            cursor.execute(BOARD_INSERT %(index, catindex, index, board, description))
            index += 1

if __name__ == '__main__':
    parser = OptionParser()
    parser.add_option("-n", "--host", dest="host",
                      help="Hostname of your MySQL database",
                      metavar="HOST", default="localhost")
    parser.add_option("-u", "--user", dest="user",
                      help="Username for connecting to the MySQL database",
                      metavar="USER")
    parser.add_option("-p", "--password", dest="pw",
                      help="Password for connecting to the MySQL database",
                      metavar="PW")
    parser.add_option("-d", "--database", dest="db",
                      help="Name of the database where your forum data is located",
                      metavar="DB")

    (options, args) = parser.parse_args()
    for value in options.__dict__.values():
        if value is None:
            parser.print_help()
            sys.exit()

    try:
        conn = MySQLdb.connect(host=options.host, user=options.user, passwd=options.pw, db=options.db)
    except MySQLdb.Error, e:
        sys.exit("Error! %s" %e.args[1])
    cursor = conn.cursor()

    goforit = raw_input("If you continue, all current categories, boards, topics and messages will be deleted from you forum! Do you really want to continue? [Y/n]: ")
    if goforit in ["Y", "y", "J", "j", ""]:
        create_categories(cursor)
        create_boards(cursor)
        print "New data has been created, check your forum to see the result."
    else:
        print "Nothing has been done!"

    cursor.close()
    conn.close()

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #107 Gepost op: 2010/09/06, 17:57:05 »
Bij de instructiehandleiding zie ik staan: "Zorg dat je code ook niet achter loopt op de main branch wanneer u een Merge Proposal doet".

Met andere woorden; eerst alle updates binnenhalen (pull?), kijken of het werkt, en dan pas een merge proposal? Misschien is het handig om die specifieke eisen erbij te zetten.
Ik ben bijv. gewend dat ik altijd eerst moet updaten voordat ik mag committen zeg maar...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #108 Gepost op: 2010/09/06, 18:52:02 »
Een merge zou moeten volstaan. Dus als ge zelf wijzigingen wilt toepassen:
bzr merge
bzr commit -m "Merged from main"
# Doe uw veranderingen
bzr commit -m "Changed/fixed/added ..."
bzr push

Hierna in Launchpad op "Propose for merging" klikken.

Ik heb ook iets gelezen dat het met de bzr-rebase plugin iets makkelijker was om up to date met de main branch te zitten, maar daar heb ik nog niet naar kunnen kijken.

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #109 Gepost op: 2010/09/06, 19:11:18 »
Zou je de afbeeldingen willen uploaden? Dan pas ik de code aan, denk wel om de grootte van de iconen

Hier zijn de iconen. Alleen die op de hoofdpagina gebruikt worden, de rest heb ik nog niet gedaan.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #110 Gepost op: 2010/09/06, 19:25:05 »
@thomas, Goed gekeken naar de voorbeelden in het document van Canonical. Ze zien er echt al super uit.

Toch heb ik nog een aantal verbeterpuntjes.
 * De enveloppe zou ik wit maken i.p.v. grijs
 * Het on/off.png icoontje staat niet precies in het midden
 * Het info icoontje kun je beter opnieuw maken, omdat de randen erg gekarteld zijn
     - Ook zou ik de cirkel verdeling laten zoals die was en één van de 2 witte vlakken gestreept/gestippeld inkleuren
 * Bij het online icoontje viel de derde persoon (oranje) mij niet zo op. Misschien kun je er een soort van schaduwrandje onder zetten

Ook is het verstandig om eens de grootte van de plaatjes te bekijken .png vs .gif. Het liefst wordt de bestandsgrootte niet veel groter dan het origineel.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline akjssdk

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #111 Gepost op: 2010/09/06, 20:16:07 »
Ik loop vast bij het proberen van uploaden van mijn eigen branch. Ik voer in:
bzr push lp:~pietergunnink/+junk/light-smf-theme --use-existing-dir
en ik krijg:
bzr: ERROR: Not a branch: "/opt/lampp/htdocs/smf/".

Wat doe ik fout?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #112 Gepost op: 2010/09/06, 21:27:14 »
Je zit in de verkeerde map (niet de light-smf-theme map) of je hebt het volgende commando nog niet uitgevoerd:
bzr branch lp:~ubuntu-nl-artwork/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #113 Gepost op: 2010/09/06, 21:40:16 »
Zou je mij de meest recente theme willen toe mailen?
Dan kan ik het weer op het test forum zetten.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #114 Gepost op: 2010/09/06, 22:20:11 »
Als je in de submap light-smf-theme de opdracht
bzr updategeeft worden de laatste wijzigingen aan het thema automatisch gedownload.

@benjamins: dan is het niet nodig op een e-mail te wachten. :)

Zie http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Meehelpen#Launchpadprojectdownloaden

Het Dutch taalpakket heb ik nu ook geïnstalleerd. Moet dat aan de wiki worden toegevoegd? Het is mogelijk via het (dan nog Engelstalig) venster Admin -> Languages -> Add language.

Of door het juiste taalpakket te downloaden van http://download.simplemachines.org/?languages;lang=dutch en uit te pakken in de map waar ook SMF in is geïnstalleerd. Dan kan voor Dutch worden gekozen via Admin -> Languages -> Edit languages.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #115 Gepost op: 2010/09/06, 22:31:19 »
Ik host bij een bedrijf en heb daar geen ssh rechten.
Het taalpakket is al geïnstalleerd zie http://www.allesoverlinux.nl/ubuntu/

En verder snap ik er niks van hoe dat werkt.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #116 Gepost op: 2010/09/07, 09:17:11 »
@thomas, Goed gekeken naar de voorbeelden in het document van Canonical. Ze zien er echt al super uit.

Toch heb ik nog een aantal verbeterpuntjes.
 * De enveloppe zou ik wit maken i.p.v. grijs
De enveloppe is toch wit? Ik heb twee versies gemaakt, grijs rondje met witte enveloppe, en oranje rondje met witte enveloppe.
Citaat
* Het on/off.png icoontje staat niet precies in het midden
done :)
Citaat
* Het info icoontje kun je beter opnieuw maken, omdat de randen erg gekarteld zijn
     - Ook zou ik de cirkel verdeling laten zoals die was en één van de 2 witte vlakken gestreept/gestippeld inkleuren
Vlakken "kleuren" is niet volgens de brand guidelines. De icoontjes bestaan allemaal uit twee kleurige vlakken. Meer "kleuren" maken door vlakken arceren of stippelen is volgens mij niet de bedoeling. Ik heb er het e.e.a. mee gespeeld, maar dit leek mij toch de meest prettige oplossing.
Citaat
* Bij het online icoontje viel de derde persoon (oranje) mij niet zo op. Misschien kun je er een soort van schaduwrandje onder zetten
Ik heb het derde persoontje weggehaald, twee persoontjes is duidelijker.
Citaat
Ook is het verstandig om eens de grootte van de plaatjes te bekijken .png vs .gif. Het liefst wordt de bestandsgrootte niet veel groter dan het origineel.
done, formaten zijn volgens mij niet veel anders

Laatste icons als bijlage.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #117 Gepost op: 2010/09/07, 11:22:01 »
De enveloppe is niet wit. Heb nu zelfs met een colorpicker gewerkt, die gaf de volgende kleur aan: #F2F2F2 (bijna wit). Deze icoon zit trouwens niet in de zip.

on/off staan nu inderdaad goed.

Ik heb nog even een versie gemaakt met 3 personen. 3 vind ik zelf persoonlijk leuker, dan is het een groepje i.p.v. 2 lossen personen. Hier heb ik 3 versies van gemaakt, die erg op elkaar lijken, maar de bestandsgrootte is een verschil.
De eerste is een gewone .png die gimp maakt, de 2e is een indexed->weboptimized (Image->Mode->Indexed) en dan een png, de laatste is een gif met ook die indexed weboptimized. Dan is de bestandsgrootte nog maar ongeveer 1/4 van het origineel.

De 3 persoontjes heb ik wel uit je website geknipt, dus de kwaliteit kan wat minder zijn. Ik kon de goede zip niet meer vinden, waar jou 3p versie in stond.

Ik heb nu ook nog eens goed naar je website gekeken, en vind daar de on/off iconen wat te groot. 32px zou denk ik wel genoeg zijn.
Ook de expand buttons vallen wat mij betreft te veel op, terwijl die bijna nooit gebruikt worden. Ik denk dat daar de grijze variant beter is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #118 Gepost op: 2010/09/07, 13:43:39 »
Ik heb even een overzichtje gemaakt op de wiki voor de icoontjes, dan is het wat makkelijker bijhouden.

Het niet wit zijn van de enveloppe komt dan waarschijnlijk door de wijze waarop inkscape bitmaps exporteert, want in inkscape zijn de enveloppes wel wit. Het inkscape bestand staat ook op de wiki.

Gedaan:
- on/off iconen verkleind
- grijze versie expand/collapse buttons
- nieuwe versie online icoontje met 3 poppetjes

De laatste icoontjes staan op de wiki:

http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Iconen

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #119 Gepost op: 2010/09/08, 00:07:14 »
Ik heb het inkscape bestand eens geopend, en daar zijn bij mij de enveloppes toch gewoon grijs. Het kan zijn dat je met je beeldscherm geen verschil ziet, maar die is er (bij mij althans) wel.

Ik heb nog even naar de kleurcodes gekeken, maar ik zier dat deze niet hetzelfde zijn als de header van de pagina of de Ubuntu Guide Lines. Heb je zomaar een oranje en grijze kleur gekozen?

Oranje
 - Guide lines: #DD4814
 - Header: #EF5A29

Warm Grijs
 - Guide lines: #AEA79F
 - Footer #EEECEA

Koud grijs
 - Guide lines #333333

Waarom er andere kleuren in de pagina header en footer gebruikt zijn is mij trouwens een raadsel.

De 3 poppetjes, vind ik nu erg 'lang' er uitzien. Ook zit er geen oranje rand onder, zoals wel bij de andere iconen zit. Ik heb zelf even met de verhoudingen gespeeld, maar kom er ook niet meteen uit. Ik denk dat je eerste versie al goed in de richting zat.

Ook vind ik dat de grijs van de iconen vloekt met de blauw/grijze achtergrond (collapse/expand knoppen). Ik zal er eens een nachtje over gaan slapen, misschien dat ik ineens een goed idee krijgt.

Dat ik al deze feedback geef, wil natuurlijk niet zeggen dat de iconen niet goed zijn, maar ik ben nu eenmaal een perfectionist. Je bent erg goed bezig en vind het al een flinke vooruitgang vergeleken met de oude iconen. Ga zo door Thomas!!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #120 Gepost op: 2010/09/08, 08:43:03 »
Ik heb het inkscape bestand eens geopend, en daar zijn bij mij de enveloppes toch gewoon grijs. Het kan zijn dat je met je beeldscherm geen verschil ziet, maar die is er (bij mij althans) wel.
Ik heb het nogmaals nagekeken, en idd. de cmyk key stond op 5%. Je hebt gelijk, ik heb het aangepast.

Citaat
Ik heb nog even naar de kleurcodes gekeken, maar ik zier dat deze niet hetzelfde zijn als de header van de pagina of de Ubuntu Guide Lines. Heb je zomaar een oranje en grijze kleur gekozen?
Ik heb de cmyk kleurcodering uit de guide gebruikt. Dat is eigenlijk voor drukwerk, dus waarschijnlijk had ik de rgb codering moeten gebruiken. Ik dacht dat dat geen probleem zou zijn, maar blijkbaar is het kleurprofiel waarmee cmyk wordt omgezet naar rgb in Inkscape anders dan die Canonical gebruikt.

Citaat
De 3 poppetjes, vind ik nu erg 'lang' er uitzien. Ook zit er geen oranje rand onder, zoals wel bij de andere iconen zit. Ik heb zelf even met de verhoudingen gespeeld, maar kom er ook niet meteen uit. Ik denk dat je eerste versie al goed in de richting zat.
Ik heb de rand eronder gezet. De poppetjes zijn nog wel lang, maar dat is om de contour van het oranje poppetje goed uit te laten komen. Die lange poppetjes zijn misschien iets minder mooi, maar het verhoogd wel de duidelijkheid van het derde poppetje. Het eerste ontwerp vond ik te onduidelijk omdat het oranje poppetje niet goed herkenbaar was.

De iconen zijn up to date op de wiki. Kijk maar weer eens. Ik zal binnenkort eens beginnen met icoontjes van andere pagina's dan de hoofdpagina.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #121 Gepost op: 2010/09/08, 11:30:47 »
Er zit inderdaad een groot verschil tussen cmyk en rgb.

Het lijkt me verstandig als iedereen de Colour Pallette download van deze site: http://design.canonical.com/the-toolkit/ubuntu-brand-guidelines/

Dan werken we in ieder geval met dezelfde kleuren
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #122 Gepost op: 2010/09/08, 11:34:41 »
Ik zal binnenkort de kleuren naar rgb zetten. :)

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #123 Gepost op: 2010/09/08, 12:04:12 »
done, ook hard grey versies van grijze iconen toegevoegd.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #124 Gepost op: 2010/09/08, 15:44:57 »
Ik heb vandaag weer een commit naar de main branche gedaan,

De CSS en HTML zijn weer wat meer opgeruimd
De iconen van thomas staan er in (helaas nog niet de RGB versies)
Ik heb aan de buitenkant wat bredere witte randen opengelaten, zodat het in lijn is met de rest van de internationale community, en het witte in het midden wat minder wordt.
En nog een aantal kleine andere verbeteringen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal