Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [onoplosbaar] Lexmark printer met Linux?  (gelezen 1397 keer)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
[onoplosbaar] Lexmark printer met Linux?
« Gepost op: 2009/06/24, 10:03:21 »
Dag beste mensen,

Ben eerst eens gaan zoeken naar topics over Lexmark printers en ik bén bang dat ik mijn ouwe printer niet aan de praat krijg, maar ik probeer het toch even. Het bericht op dit forum daarover was tenslotte uit 2005 ...

OK mijn laptop is naar z'n Mallemoer en nu moet ik thuis werken. Ouwe printer uit de kast gehaald, is drie-in-een van ... tja Lexmark dus. Hij maakt wel contact en kopieert, maar wil niet printen. Op Lexmarksite gezocht naar drivers, niet gelukt. Gebeld naar Lexmark in Haarlem geloof ik, enfin, daar zei men dat er geen drivers voor Linux waren voor deze printer.

Maar jullie zijn hier erg slim, dus ... ik probeer het toch: mijn Ubuntuversie is 8.04 en de printer is een X5250. Heeft iemand misschien toch een idee? BEDANKT bij voorbaat!!!

Groeten, Sophia
« Laatst bewerkt op: 2009/06/24, 10:15:35 door Sophia »

Re: Lexmark printer met Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/24, 10:06:49 »
http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Lexmark-x5250

"Paperweight" betekent wat het symbooltje erachter betekent... niet ondersteund. Lexmark-printers zijn een nachtmerrie op Linux. Koop een HP en je zit goed ;)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: Lexmark printer met Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/24, 10:14:55 »
Stomme Lexmark ook grrrr :evil:
Tis al niet genoeg dat ik een nieuwe laptop moet hebben!
Bedankt hoor Cumulus, voor je antwoord!

dongren_a

  • Gast
Re: [onoplosbaar] Lexmark printer met Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/07, 21:01:27 »
HP is niet de enige, maar wel de beste voor linux/unix, je hebt ook Epson en Canon die goed onder linux/unix werken.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: [onoplosbaar] Lexmark printer met Linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/07, 22:26:32 »
Canon is volgens mij noch een beetje twijfelachtig, het beste is om te kiezen voor een printer van het merk HP, Epson of Brother.

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: [onoplosbaar] Lexmark printer met Linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/08, 13:40:56 »
Hm goed om te weten. Ik heb dus gewoon geluk gehad dat mijn kantoorprinter een HP is ... Tja die dingen heb ik nog in de Windowstijd gekocht ... toen wist ik nog amper dat Linux bestond  =D
Wat zijn de tijden nu dan beter he? Ik ben echt heel blij met Ubuntu, behalve dan op dit soort momenten ...