Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .Trash-1000 bestanden terug zetten.  (gelezen 2342 keer)

Offline Leeky74

  • Lid
    • WielersportForum
.Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Gepost op: 2010/04/19, 20:59:54 »
Hallo

Ik had weet ik hoeveel (22gb) muziek op mijn externe  HD staan, deze zitten nu in  de .Trash-1000 map op mijn externe HD.
Ik wil deze bestanden terug zetten naar de oorspronkelijke map.

Oorzaak hiervan is rhythmbox of amarok, ik heb hier een keer geïmporteerde bestande verwijderd deze zijn blijkbaar hierdoor in deze map verplaatst, ggrgrgr dit is echt balen :( , weet ik hoeveel albums zijn al beschadigd.


wieOwie kan mij helpen om dit te herstellen.
het is monniken werk om dit met de hand te verplaatsen.


Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/19, 21:37:14 »
voor zover ik weet bestaat er in ubuntu geen functie "verplaats naar oorspronkelijk plaats" ofzo en indien die er wel is (door een of ander programma , zal ik dat waarscheinlijk direct instaleren

Offline BlueWolf

  • Lid
Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/19, 21:51:17 »
Zo ver ik weet is de .trash-map niet bedoelt om er direct in te kijken. Als je in Nautilus op 'prullenbak' klikt zie je daar al je verwijderde bestanden (vam je hele systeem). Je kan rechts op de bestanden/mappen klikken en op 'terughalen' drukken om ze weer terug te krijgen op de plek waar ze oorspronkelijk stonden.

Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/19, 21:57:27 »
Zo ver ik weet is de .trash-map niet bedoelt om er direct in te kijken. Als je in Nautilus op 'prullenbak' klikt zie je daar al je verwijderde bestanden (vam je hele systeem). Je kan rechts op de bestanden/mappen klikken en op 'terughalen' drukken om ze weer terug te krijgen op de plek waar ze oorspronkelijk stonden.
inderdaad , tijd geleden stond dat er nog niet (dacht ik)

Offline Leeky74

  • Lid
    • WielersportForum
Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/20, 08:49:50 »
waar kan ik Nautilus onder vinden of moet ik dit nog installeren?


Offline TVR

  • Lid
Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/20, 08:59:05 »
Nautilus is gewoon je file manager... Ga naar je home map en doe Ctr+h dan komen de .mappen tevoorschijn!

 

Offline Leeky74

  • Lid
    • WielersportForum
Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/20, 09:20:19 »
Als ik dit (Ga naar je home map en doe Ctr+h) doe krijg ik de bestanden wel te zien, maar kan ik ze niet terug zetten naar de oorspronkelijke map waar ze vandaan komen.

Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/20, 09:46:26 »
Kopieer ze dan gewoon?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Leeky74

  • Lid
    • WielersportForum
Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/20, 09:50:47 »
Dit zijn duizenden muziekbestanden, het is dus monniken werk bijna 23gb pfffff :( .
Het enige wat ik wil is dat ik de bestanden kan terug zetten net zoals bij Windows xp

« Laatst bewerkt op: 2010/04/20, 09:54:57 door Leeky74 »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: .Trash-1000 bestanden terug zetten.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/20, 10:17:19 »
Dit zijn duizenden muziekbestanden, het is dus monniken werk bijna 23gb pfffff :( .
Het enige wat ik wil is dat ik de bestanden kan terug zetten net zoals bij Windows xp
Waarom kijk je niet gewoon in de prullenbak? Doe rechtermuisknop op de bestanden en dan "restore". Dat werkt bij mij...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!