Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ie 4 linux  (gelezen 1489 keer)

Offline hansve

  • Lid
ie 4 linux
« Gepost op: 2010/04/19, 22:23:11 »
Sinds een paar weken draai ik Ubuntu 9.10 64b thuis op mijn nieuwe desktop met pentium dual core, 3 Gb geheugen en ben er erg (net niet 100%) tevreden over. Maar OK, ik ben wel een beetje lui geworden na jaren windows.

Om in te kunnen loggen op mijn werkomgeving, moet ik een citrix plug in downloaden die dan vervolgens opstart en daarbij een windows omgeving vereist.
Ik heb daarom wine 1.0.1 geïnstalleerd en probeer nu ie4linux aan de praat te krijgen. Ik gebruik daarvoor de info op  www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Installation

Bij twee pogingen tot installeren van ie krijg ik achtereenvolgens twee foutmeldingen:
Eerste melding (ik gebruik wine 1.0.1 !):

IEs4Linux is ontwikkeld om te werken met een recente versie van Wine (0.9.x). Het lijkt erop dat je een oude versie van Wine gebruikt ( --version). Je wordt aangeraden wine te updaten naar de recentste versie (ga naar winehq.com).



/home/hans/ies4linux-2.99.0.1/ui/pygtk/ies4linux-gtk.py:264: GtkWarning: gtk_text_layout_real_invalidate: assertion `layout->wrap_loop_count == 0' failed

  self.textbuffer.delete(it, self.textbuffer.get_end_iter())

^C


Tweede melding:

hans@hans-desktop:~$ cd ies4linux-*

hans@hans-desktop:~/ies4linux-2.99.0.1$ ./ies4linux

IEs4Linux is ontwikkeld om te werken met een recente versie van Wine (0.9.x). Het lijkt erop dat je een oude versie van Wine gebruikt ( --version). Je wordt aangeraden wine te updaten naar de recentste versie (ga naar winehq.com).



The program 'ies4linux-gtk.py' received an X Window System error.

This probably reflects a bug in the program.

The error was 'RenderBadPicture (invalid Picture parameter)'.

  (Details: serial 9097 error_code 158 request_code 148 minor_code 7)

  (Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;

   that is, you will receive the error a while after causing it.

   To debug your program, run it with the --sync command line

   option to change this behavior. You can then get a meaningful

   backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)

hans@hans-desktop:~/ies4linux-2.99.0.1$ ^C

hans@hans-desktop:~/ies4linux-2.99.0.1$



En er komt geen ie beschikbaar.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groetjes,
Hans


Offline Els

  • Lid
Re: ie 4 linux
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/19, 23:30:40 »
Ik heb die ies4linux al lang opgegeven, het enige dat ik er mee aan de gang kreeg was IE6 en dat vind ik nou niet zo'n lolletje om mee te werken :(

Er is ook een Citrix client voor Linux: Citrix Receiver. Werkt prima.

Download het .deb bestand hier: http://www.citrix.com/English/ss/downloads/details.asp?downloadId=3323&productId=186
Dubbelklikken op bestand is voldoende om te installeren.

Documentatie: http://support.citrix.com/proddocs/index.jsp?topic=/receiver-linux-blackfoot/linux-readme-11-100.html

Er staat dacht ik niets in de doc over het certificaat, maar ik had dat wel nodig (weet niet of dat in alle gevallen zo is):
- Certificaat hier downloaden: http://www.myaspex.com/websvc/documents/root.cer
- Opslaan in (bijv.) Bureaublad
- Kopieer het "ASPeX CA" root certificaat naar de keystore map:
sudo cp Bureaublad/root.cer /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/ASPEX_CA.crt
En dan zou het moeten werken.

Offline jrs77

  • Lid
Re: ie 4 linux
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/20, 10:41:47 »
Ik was vrij snel uitgekeken op ie 4 linux. Het werkte wel, maar het CPU gebruik was waanzinnig hoog. 

Voor een ander windows programma heb ik op een gegeven moment crossover linux aangeschaft. http://www.codeweavers.com/products/cxlinux/  Dat is een soort wine voor dummies en het werkt heel goed. Gelukkig ook voor internet explorer, want er zijn nog steeds een aantal websites die met niets anders overweg kunnen. Crossover werkt trouwens niet alleen voor ie 6, maar ook voor ie 7.