Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden  (gelezen 1276 keer)

Offline ArcsS

  • Lid
Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Gepost op: 2012/06/13, 10:27:54 »
Situatie:

Eerst had ik het probleem dat ik op 2 harde schijven niets kon verwijderen (ntfs/windows), na m'n updates te installeren kon ik dit plots wel.
Nu heb ik het probleem dat mijn externe harde schijf niet meer wordt gevonden alsook mijn usb-stick niet, voordien waren ze direct beschikbaar.
Het lichtje van de usb-stick licht niet op, het lichtje van de externe harde schijf wel (brandt constant ipv flikkeren)

Ik heb 11.10.01

* edit:

bij lsusb worden ze ook niet weergegeven, zelfs als ik ze rechtstreeks aansluit zonder hub.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 005: ID 0bda:8189 Realtek Semiconductor Corp. RTL8187B Wireless 802.11g 54Mbps Network Adapter
Bus 002 Device 002: ID 046d:c50e Logitech, Inc. Cordless Mouse Receiver
Bus 002 Device 003: ID 046d:c316 Logitech, Inc. HID-Compliant Keyboard
« Laatst bewerkt op: 2012/06/13, 10:50:11 door ArcsS »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/13, 19:20:30 »
Aangezien je ook Windows draait..... heb je die usb-stick en/of -schijf in Windows wel via 'Hardware veilig verwijderen' afgekoppeld?
Mocht je dat niet hebben gedaan, steek de stick/schijf dan eens in Windows in de pc, verwijder ze veilig en probeer dan nog eens of ze in Ubuntu gezien worden.

Offline ArcsS

  • Lid
Re: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/13, 23:36:02 »
Windows wilde dit niet, wel staan de instellingen zodanig dat je hem in principe gewoon kan uittrekken.

Mijn externe harde schijf heeft in geen tijden meer aan windows gehangen, eergisteren werkte deze perfect als ik hem inplugde, nu niet meer :s

Offline jan11000

  • Lid
Re: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/13, 23:38:59 »
Je mag nooit een usb hd of stick, uit je pc trekken zonder software matig los te koppelen.
Ja je hebt gelijk met de instelling maar in de praktijk gaan sticks en hdś verloren hierdoor, dus nooit meer doen.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/14, 01:48:35 »
Windows wilde dit niet...........

Mijn externe harde schijf heeft in geen tijden meer aan windows gehangen..........

Bedoel je met 'Windows wilde dit niet' dat ook Windows de stick en/of schijf niet meer herkent?
Je zou in Windows een schijfcontrole-met-herstellen-van-fouten kunnen laten uitvoeren.
Heb je een andere pc in de buurt om te kijken of die de stick en harde schijf wel herkent? Dan weet je in ieder geval of het aan jouw pc/Ubuntu ligt of aan de stick en/of harde schijf.

Offline ArcsS

  • Lid
Re: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/14, 01:55:44 »
Windows wilde dit niet...........

Mijn externe harde schijf heeft in geen tijden meer aan windows gehangen..........

Bedoel je met 'Windows wilde dit niet' dat ook Windows de stick en/of schijf niet meer herkent?
Je zou in Windows een schijfcontrole-met-herstellen-van-fouten kunnen laten uitvoeren.
Heb je een andere pc in de buurt om te kijken of die de stick en harde schijf wel herkent? Dan weet je in ieder geval of het aan jouw pc/Ubuntu ligt of aan de stick en/of harde schijf.
Ik weet de precieze melding niet meer, maar het kwam er op neer dat het apparaat in gebruik was.

Ik moet zeggen dat mijn opslag-apparaten nu terug werken, ik weet alleen niet hoe dit plots komt :)
Wel heb ik de indruk dat ze trager werken dan ze kunnen, als ik foto's verplaats van m'n externe naar mijn interne werkt dit met 1MB/s (usb 2.0)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/14, 01:58:32 door ArcsS »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Externe harde schijf en usb stick worden niet meer gevonden
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/16, 12:45:42 »
1 MB/s is te traag: je moet ongeveer 20 Mb/s halen met USB 2. Doe zeker en vast een schijfcontrole.