Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen gebruikersnaam!?  (gelezen 1625 keer)

stratigo

  • Gast
geen gebruikersnaam!?
« Gepost op: 2008/11/20, 20:18:50 »
hey, ik heb een computer thuis bezorgd gekregen en hier even het volgende:

start em op en dan moet ik mijn username invoeren.. maar die heb ik dus niet omdat ik het niet geinstalleerd heb.
is er geen andere manier om em te uninstallen of om de username heen te zeilen?
ben totaal niet bekend met ubuntu en tot nu toe gaat mijn voorkeur ook uit naar windows.
dus dat zou ik er straks ook op willen hebben.

alvast bedankt, Stratigo. :-[

Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/20, 20:25:15 »
Dus je hebt een computer gekocht en de winkel die hem heeft afgeleverd heeft er Ubuntu op gezet?
((je wilde dus geld uitsparen van een window licentie....))

Mja wat zou je ervan denken eens die winkel te bellen en te vragen welke gebruikersnaam en wachtwoord hij erop gezet heeft ??

Of misschien gewoon de bijgeleverde papieren lezen, geloof er nix van dat hij dit soort info er niet bij gedaan heeft.

En och, als je er toch window op wilt hebben stop je toch gewoon de cd erin en installeer je het erop ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Drummies

  • Lid
Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/20, 20:27:30 »
hey, ik heb een computer thuis bezorgd gekregen en hier even het volgende:

start em op en dan moet ik mijn username invoeren.. maar die heb ik dus niet omdat ik het niet geinstalleerd heb.
is er geen andere manier om em te uninstallen of om de username heen te zeilen?
ben totaal niet bekend met ubuntu en tot nu toe gaat mijn voorkeur ook uit naar windows.
dus dat zou ik er straks ook op willen hebben.

alvast bedankt, Stratigo. :-[

degene die de computer heeft geleverd heeft (onduidelijk wat)geinstalleerd misschien kan je duidelijk maken wat er op deze computer is geinstalleerd

en waarom zoveel moeite doen zoals deze vraag op een ubuntu forum als je er windows op wil zetten
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

stratigo

  • Gast
Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/20, 20:29:37 »
haha, ze nemen op dit tijdstip niet meer op, ik had nu niets te doen dus ik d8, zal het nu eens proberen.
ik kan uiteraard ook gewoon tot morgen wachten.
en nee, het staat werkelijk waar helemaal nergens op!
beetje een - puntje maar ja.

nee, geld is niet het probleem had simpelweg niet goed gekeken met welke software hij geleverd werd  :D

Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/20, 20:32:25 »
nee, geld is niet het probleem had simpelweg niet goed gekeken met welke software hij geleverd werd  :D
Dan is dit het moment om Ubuntu gaan uit te proberen nadat je die inloggegevens te pakken hebt gekregen.
Dit kan geen toeval zijn! ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/20, 20:40:16 »
Stratigo, ik heb onlangs een Acer Aspire One thuis gekregen met Ubuntu erop zat wel een briefje bij dat ik mijn username en een wachtwoord moest invullen en de tijd instellen. Zo gedaan en daarna startte deze gewoon op. Username heb ik gijsbert ingevuld en het wachtwoord ook naar eigen keuze ingevuld. Ik zou zeggen probeer het gewoon als het niet lukt kan je morgen altijd nog bellen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

stratigo

  • Gast
Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/20, 20:49:45 »
Stratigo, ik heb onlangs een Acer Aspire One thuis gekregen met Ubuntu erop zat wel een briefje bij dat ik mijn username en een wachtwoord moest invullen en de tijd instellen. Zo gedaan en daarna startte deze gewoon op. Username heb ik gijsbert ingevuld en het wachtwoord ook naar eigen keuze ingevuld. Ik zou zeggen probeer het gewoon als het niet lukt kan je morgen altijd nog bellen.

Met vriendelijke groet,

Gijs

al een aantal keren geprobeerd maar tevergeefs.
hij zegt gewoon dat t niet klopt. dus dan toch maar even tot morgen afwachten:D

groeten.

Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/20, 21:20:52 »
Misschien kan je is proberen als root in te loggen? (Root in Ubuntu = Administrator in Windows)

mvg,

Gunther
Grtz GGS1988

Laptop: Packard Bell: Easynote MX 65 100    :   Debian Edge (32-bit) (Test-server)
Laptop: Dell XPS 1530                               :   Ubuntu 8.10 (64-bit)
Desktop: AMD 6000, HD3870, 4GB DDR2        :   Ubuntu 8.04 (64-bit)

stratigo

  • Gast
Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/20, 23:20:11 »
Misschien kan je is proberen als root in te loggen? (Root in Ubuntu = Administrator in Windows)

mvg,

Gunther

kan dat ook?

JimZ

  • Gast
Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/21, 00:07:28 »
Hoe je de gebruikersnaam kunt achterhalen en het wachtwoord kunt resetten staat HIER.

Gr,
Jim

Offline mp

  • Lid
Re: geen gebruikersnaam!?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/21, 01:31:14 »