Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.04 ziet hardisk niet  (gelezen 599 keer)

Offline hafi

  • Lid
    • Hans Website
Ubuntu 8.04 ziet hardisk niet
« Gepost op: 2008/05/16, 21:16:47 »
Het volgende probleem doet zich voor bij het upgraden van ubuntu ziet Ubuntu 8.04 "Hardy Heron" de harddisk WD800JB niet. Dit probleem doet zich bij alle updates en installatie voor, zowel bij de online als bij de diversen iso's. Weet iemand misschien hoe dit verholpen kan worden, of is dit een ernstige fout in Ubntu.

Vr gr Hafi

Offline roeland

  • Lid
Ubuntu 8.04 ziet hardisk niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/16, 21:27:37 »
Google even met de vraag: harddisk niet herkend bij ubuntu

Ik denk dat je dan wel een antwoord vindt.  Ik heb er al eerder in het forum iets over gelezen maar kan dat niet terugvinden, heb het zelf ook gehad maar kon het vrij gemakkelijk oplossen.

Ik neem aan dat de PC wel helemaal goed heeft gewerkt met die schijf?  Anders naar master/slave instellingen kijken.
Lijkt me geen ernstige ubuntufout.

Succes!
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geenĀ“topĀ“ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Ubuntu 8.04 ziet hardisk niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/16, 21:52:03 »
Geef eerst eens wat meer info dan alleen het model van je HD.

Ik begrijp uit je postje dat je op dit moment 7.10 erop hebt staan die normaal werkt. maar zodra je wilt upgraden naar 8.04 onstaan er ineens problemen ???

En zoja welke problemen precies... ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline hafi

  • Lid
    • Hans Website
Ubuntu 8.04 ziet hardisk niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/16, 22:33:30 »
Momenteel (sinds een 1/2 jaar) draai Ubuntu 7.10 en windows XP in een dualboot systeem, met Grub als Bootmanager

Het systeem waar de Western Digital Caviar EIDE, 80 GB (WD800JB) is een Asus Motherbord met een AMD Sempron(TM) Processor 3200+, met een geheugen van 2 GB.

De online upgrade loopt al bij de pakketcontrole vast en bij een nieuwe installatie met de desktop als alternete iso wordt de Harddisk niet gevonden.