Interactief > Etalage

Blender

<< < (2/5) > >>

eendje:

--- Citaat van: budster ---Je moet eens kijken naar POV-ray als renderer, dat is echt geweldig.
--- Einde van citaat ---
Je kunt er hele coole dingen mee doen alleen met die scripttaal duurt het wel even... Ook is het coördinatestelsel linksdraaiend i.p.v. rechtsdraaiend waardoor alles wat je importeerd op de kop staat :D. Ik heb het zelf voor m'n afstuderen gebruikt om een animatie te maken van 10seconden... Ehhh, ~60 uur werk.... (kon gelukkig via wat scriptjes van internet en via conversie de boel wat versnellen :). Via Linux bestaat er gelukkig een modeller (kpovmodeller, zie SYnaptic). POVRAY zit trouwens ook in Synaptic (beiden multiverse).

Als je wilt zien wat je er mee kunt, kijk dan eens bij onderstaande link:

http://www.irtc.org/


@Profox
Ik heb ook een pogin gedaan Blender te leren, maar die interface is ZOOOOO anders dan elk ander pakket dat ik ken dat het heel wat moeite kost...

budster:
moddelers zijn voor watjes, echte vent typt gewoon in assci zijn model bij elkaar.

Ik heb wel eens zo een schaakstuk van een paard gemaakt, zag er echt super cool uit... kan het alleen nergens meer vinden :(

profoX:
budster, eendje: povray, zal ik zometeen eens naar kijken... maar er is ook nog yafray he :) en die is open source.. ik zie trouwens geen optie om povray te gebruiken in blender bij de render tab, enkel "blender internal" en "yafray" -- maar het is misschien wel mogelijk op een andere manier

eendje: ik vind de interface van blender wel handig :) maar ik heb nooit iets anders gebruikt, dus ik ben het nu al helemaal gewoon..

Kiwinote: http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/The_Rusty_Ball Is dat wat je zoekt?

Dennis: bedankt, maar die tutorials hier beneden hebben me goed op weg geholpen ;)

iedereen die blender eens wil proberen kan ik deze tutorial aanraden die me al goed heeft geholpen http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro niet elk onderdeel van die wikibook is compleet, maar het is toch een erg goede hulp :) en alles is heel goed uitgelegd

voor de animatie heb ik trouwens wel extra informatie gezocht via Google...

Kiwinote:
Bedankt, is volgens mij wat ik zocht, zal ik binnenkort eens uitproberen :)

budster:
Lang lang geleden veel gewerkt met 3Dstudiomax maar helaas (hoewel het toen beetje buggy was) heb ik die software vaarwel moeten zeggen toen ik naar linux ging, wel eens een beetje wat met Blender gedaan maar nooit echt intensief het is toch wel heeeel anders als alle andere modellers.

ps. povray is ook opensource alleen niet GPL compatible :( omdat Povray al erg oud is, het mag bijvoorbeeld niet geforkt worden, je mag wel een eigen versie opzetten maar die moet je dan 'unofficial povray' noemen. Dat soort dingen. En nu komen ze niet meer van de licentie af omdat er onder andere in de licentie staat dat deze niet verandert mag worden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie