Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tijden van komen en gaan deel 2  (gelezen 10023 keer)

Tijden van komen en gaan deel 2
« Gepost op: 2008/10/09, 15:57:33 »
Tja mensen, ik vrees dat ook voor mij de tijd is gekomen om te gaan.
Een dik jaar geleden ben ik door Bart gevraagd om in het team te komen.
In 1 jaar hebben we ontzettend veel meegemaakt.
Goede en bar slechte tijden.
Ik heb gemerkt dat mijn visie betreffende het reilen en zeilen van Ubuntu-nl te weinig draagvlak heeft. Ik loop structureel tegen dezelfde hindernissen op. Niet goed voor mezelf en misschien ook niet voor Ubuntu-nl.

Na pjotr123, whellinga, Profox en Bart, vertrek ook ik nu.
Als teamlid dan.
Ik zal jullie nooit meer modereren.
Is dat fijn of is dat fijn?

Ik heb sterk het vermoeden dat ik nog wel wat zal rondblijven hangen op het forum.
Af en toe wat vertalen......... moet kunnen.
Wat stukjes schrijven. Moet ook kunnen.

Ennuh..... jullie allemaal: braaf blijven he?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Drummies

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 16:05:43 »
jeetje laacque u jij ook al ,ik heb altijd genoten van de vol met humor zittende post en ook de waakzaamheid over dit forum verdiend een pluim

vindt dit toch wel een aderlating erg jammer maar begrijpelijk

ps wordt nu echt tijd om er vacatures op los te laten om de ontstane (grote) gaten op te vullen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/09, 16:11:51 »
Tsjonge, dit is wel heel slecht nieuws. Ik wil je in ieder geval hartelijk bedanken voor je samenwerking en alle tijd die je in het moderatoren hebt gestopt. Nu maar hopen dat er mensen zijn die het van jullie over willen nemen en dat ze op jullie manier verder gaan.

Ik hoop je hier toch nog vaak te zien!

Martijn

Saamelainen

  • Gast
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/09, 16:16:20 »
Je hebt het geweldig goed gedaan! En je lange tijd weten te handhaven als vrouw alleen. Het modereren valt so wie so niet mee en slokt veel vrije tijd op. Erg jammer dat al weer een goede kracht gaat vertrekken. Er gaat een heel erg rustige tijd voor je komen zonder de stress die het modereren met zich meebrengt.

Bedankt voor je goede invloed op dit mannenforum!

Ik mis trouwens McGyver in je rijtje.

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/09, 16:25:19 »
Je hebt hier veel tijd en energie ingestoken, dus hartstikke bedankt!

P.S. Ik hoop dat niet de kredietcrisis nu ook toeslaat op Ubuntu NL ;)

Offline Rulus

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/09, 16:44:21 »
Ik vind dit echt heel erg, het is bijzonder spijtig om op korte tijd zoveel goeie mensen te verliezen. Anderzijds is het uiteraard een persoonlijke beslissing die gerespecteerd wordt.

In ieder geval heel erg bedankt voor alles, en tot ziens!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/09, 17:07:20 »
Ik begrijp je beslissing zeker wel. Ergens is het wel een beetje jammer,
maar ik snap wel dat je niet als enige nog tegen die 'hindernissen' wilt blijven vechten.
Het is vermoeiend, en het haalt weinig (tot niets) uit...

Hoewel de redenen voor ons vertrek voor ieder van ons verschillen, is er hoofdzakelijk één reden die hetzelfde is...
Ik weet het niet hoor, maar zou het misschien kunnen dat er iets mis is met de leiding van Ubuntu-NL?...

In ieder geval is het tijd voor vers bloed in het team. Een nieuwe start...
Ik hoop van harte dat eventuele nieuwelingen niet tegen dezelfde hindernissen aan zullen lopen..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Quatroking

  • Gast
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/09, 17:13:19 »
pjotr, profox, whellingha en jij ook al? potdorie, het hele ubuntu-kabinet valt uit elkaar!

Jammer dat je weggaat, ik had je graag langer zien modereren.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/09, 17:24:47 »
Naast Bart wens ik ook jou succes met de toekomst.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/09, 17:48:25 »
Ai, jij ook al slachtoffer van de slijtage.... Ik weet hoe het voelt... Zoals ik ook al tegen Bart zei: je hebt groot gelijk. Het is ongezond, om tegen de pijngrens aan te blijven zitten. Dan moet je jezelf in bescherming nemen. Geniet van de nieuwe vrijheid!  :-)

Je hebt jarenlang veel tijd gestoken in je werk als moderator, en je was een goede: je matigde uitspraken, en je hield de sfeer prettig, zonder een tyrannieke houding aan te nemen. Je liet voldoende ruimte voor vrije meningsuiting. Dat is heel belangrijk, dat kenmerkt een goede moderator, want anders wordt het al gauw een intimidator....

Ik ben blij, dat je hier nog wel wat blijft rondlopen als gewoon lid. Ik neem dus ook geen afscheid. En ik zie je vast nog wel eens bij een Release Party!   :-)

Groet, Piet.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/09, 18:08:18 »
Ik schrok al. Ik dacht, die gaat net als Bartek (vrijwel) volledig weg van dit forum. Is het de bedoeling dat een ander lid uw/jouw functie als moderator gaat overnemen?

Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/09, 18:30:32 »
Citaat van: Richard_Rahl
Ik schrok al. Ik dacht, die gaat net als Bartek (vrijwel) volledig weg van dit forum. Is het de bedoeling dat een ander lid uw/jouw functie als moderator gaat overnemen?
Ja hoor, dat is de bedoeling.
Hoe ze dat precies gaan regelen weet ik niet.
Er zijn zo langzamerhand wel wat vacatures in te vullen, vrees ik.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/09, 18:33:05 »
Citaat van: stani
Je hebt hier veel tijd en energie ingestoken, dus hartstikke bedankt!

P.S. Ik hoop dat niet de kredietcrisis nu ook toeslaat op Ubuntu NL ;)
Een crisis heeft Ubuntu NL wel.
Krediet heeft Ubuntu Nl niet.

Maar goed, met een beetje geluk komt een organisatie sterker uit een crisis dan ze erin ging.
En geluk? Dat moet je gewoon afdwingen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/09, 18:34:29 »
nou, in iedergeval, als ik ergens mee kan helpen op het forum of voor ubuntu-nl, zeg het maar,

en laacque, jammer dat je weggaat.... :(

Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/09, 18:55:30 »
Laaque, jammer dat je weg gaat als moderator. Hopelijk komen we je nog wel tegen op het forum of op een release party. In ieder geval het aller beste toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

van_zwier

  • Gast
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/09, 19:15:53 »
Een crisis bij Ubuntu NL? Wow, das nooit goed.

Zeker niet als dat toevallig mijn favoriete site is. Mogen we vragen waar de crisis over gaat? Iets waar we als leden iets aan kunnen doen?

Bedoel is het al zo erg dat we moeten vrezen voor het voortbestaan van?

Offline siegi

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/09, 19:55:44 »
Laacque was een prima moderator, die heel goed met mensen kon omgaan. Hier heb ik veel van geleerd.
Kortom we zullen je missen.

@Richard_Rahl
We moeten eerst de zaken intern bekijken voor we overhaast mensen gaan aannemen.

Offline Double12

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/09, 19:56:31 »
Ik hoop toch niet dat het een soort kettingreactie is dat alle moderatoren na elkaar de tent verlaten. Want het is wel erg toevallig dat als de één stopt als moderator, de volgende er ook mee stopt.
Maar jullie hebben ook zoveel tijd in Ubuntu-NL gestoken, dat kun je niet in alle gevallen jaar na jaar volhouden.
Dus weggaande moderators, bedankt :) Een community als Ubuntu-NL draagt namelijk erg veel bij aan de verspreiding van Ubuntu in Nederland, maar dan zijn er wel mensen nodig die de hele zaak in goede banen leiden.

Citaat van: profoX
Hoewel de redenen voor ons vertrek voor ieder van ons verschillen, is er hoofdzakelijk één reden die hetzelfde is...
Ik weet het niet hoor, maar zou het misschien kunnen dat er iets mis is met de leiding van Ubuntu-NL?...
Dat is een verontrustende gedachte. Maar als daar echt iets mee is, zal dat waarschijnlijk in de loop van de tijd wel blijken, ook voor ons als leden.

Offline Drummies

  • Lid
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/09, 19:58:25 »
Citaat van: laacque
Ik heb gemerkt dat mijn visie betreffende het reilen en zeilen van Ubuntu-nl te weinig draagvlak heeft. Ik loop structureel tegen dezelfde hindernissen op.
waarschijnlijk mag en wil je de vuile was niet buiten hangen

het roept alleen wel vragen op

wie zijn de beleidsbepalers en hoe zien zij de toekomst wat is de inbreng van het team in deze (is er úberhaupt wel een inbreng zeker als het iets structureels is zie quote)

de indruk ontstaat dat er bepaalde mensen geslachtofferd zijn

we zijn allemaal passanten en nieuw bloed in een organisatie oke
maar dan moet er wel een vertrouwde basis zijn ,voordat mensen zich beschikbaar stellen zal er toch enige duidelijkheid geschept moeten worden

er is duidelijk wat schade opgelopen teamleden die in een kort tijdsbestek afhaken is zorgelijk

om andere mensen te motiveren om het stokje over te nemen is het toch wenselijk als er open kaart wordt gespeeld

ps is het niet mijn bedoeling om de knuppel in het hoenderhok te gooien,maar meer een poging om openheid van zaken te creeeren ,zodat er weer positief aan de ubuntu weg getimmerd kan worden
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/09, 20:06:02 »
Ik wens je veel sterkte toe en hoop je nog wel eens te zien op het forum.
Kubuntu 20.04

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/09, 20:08:03 »
Citaat van: drummies
om andere mensen te motiveren om het stokje over te nemen is het toch wenselijk als er open kaart wordt gespeeld

ps is het niet mijn bedoeling om de knuppel in het hoenderhok te gooien,maar meer een poging om openheid van zaken te creeeren ,zodat er weer positief aan de ubuntu weg getimmerd kan worden
+1, maar openheid staat jammer genoeg nog steeds niet centraal (waar het moet staan) bij Ubuntu-NL.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/09, 20:37:59 »
Citaat van: profoX
Citaat van: drummies
om andere mensen te motiveren om het stokje over te nemen is het toch wenselijk als er open kaart wordt gespeeld

ps is het niet mijn bedoeling om de knuppel in het hoenderhok te gooien,maar meer een poging om openheid van zaken te creeeren ,zodat er weer positief aan de ubuntu weg getimmerd kan worden
+1, maar openheid staat jammer genoeg nog steeds niet centraal (waar het moet staan) bij Ubuntu-NL.
de opensource gedachte is hier duidelijk niet te vinden,, als ubuntuforums.org niet zo druk was, was ik daar altijd actief,,

er moet hier echt iets aan gedaan worden,, meer mensen, en OPEN gesprekken,, waar gewone leden ook iets in kwijt kunnen,,

Eider

  • Gast
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/09, 20:44:02 »
+1

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/09, 20:46:09 »
Profox slaat in zijn 2 postjes de nagel op de kop :) Net zoals Pjotr123 trouwens. Mensen die dicht bij het team staan weten hoe het komt. Ook al is de reden van vertrek voor iedereen anders er is nog een dieperliggende reden niet de hoofdreden maar wel de reden waarom extra energie blijven pompen in Ubuntu-nl zinloos wordt. Saamelainen. Wat toevallig dat jij hier ook rondloopt. Klopt het wat je zegt dat McGyver geen lid meer is van het team?

Akke het was heel fijn om met je samen te werken, je bent een prachtmeid :) We horen elkaar wel op msn of zo.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

van_zwier

  • Gast
Tijden van komen en gaan deel 2
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/09, 21:04:49 »
Dus, weten wat er mis is maar het niet mogen vertellen?
Voor een open site lijkt me dat frustrerend.

Maakt me des te nieuwsgieriger waar de meningsverschillen dan liggen?
Maar vind wel als jullie het niet naar buiten kunnen/mogen brengen, begin er niet over.