Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie avast  (gelezen 1595 keer)

Offline tryer

  • Lid
installatie avast
« Gepost op: 2007/12/05, 00:17:56 »
Ik weet inmiddels dat het niet pers'e nodig is om "avast"  te gebruiken. Toch wil ik het installeren. Ik heb het gedownload. In de terminal opgestart met het commando  "avastgui" . Nu krijg ik in de terminal te zien:  (process:6712): Gdk-WARNING **: locale not supported by Xlib

(process:6712): Gdk-WARNING **: can not set locale modifiers.  
Na het verkrijgen van een licentiecode kan ik Avast wel laten scannen. Wat betekent bovenstaande waarschuwingen ??

Vraag 2: hoe kan ik een icoon / pictogram van Avast op mijn bureaublad krijgen. Ik krijg het programma alleen te zien na het commando in de terminal. Het lijkt me wel makkelijk deze vanaf het bureaublad te starten.

installatie avast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/05, 08:09:24 »
Of in je onderbalk... Applicatie toevoegen in terminal.
Daar je boeltje invullen... Een nieuw icoontje toevoegen, doch het logootje van Avast zal het wel niet zijn, je kan gerust een ander nemen, en klaar is kees.
Zelfde kan je doen op je bureaublad denk ik, rechts klikken en zelfde werkwijze, doch dit weet ik niet zeker.
Als je toch een virusscanner wil, kun je ook proberen AVG te downloaden, is beter volgens mij.
Ons Monique werkt ook met Avast en heeft hetzelfde probleem.
Hoop dat het je lukt.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline tryer

  • Lid
installatie avast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/05, 13:04:31 »
" Of in je onderbalk... Applicatie toevoegen in terminal.
Daar je boeltje invullen... Een nieuw icoontje toevoegen, doch het logootje van Avast zal het wel niet zijn, je kan gerust een ander nemen, en klaar is kees."

Bovenstaand antwoord begrijp ik niet. Er is geen pictogram normaal te zien, niet bij toepassingen, locaties, systeem, voorkeuren. Ik kan het programma alleen op de terminal starten. Als ik met de rechtermuisknop op paneel ga staan vraagt hij, toevoegen aan paneel. En wat dan ?

Heb je ook een antwoord op mijn eerste vraag ? In de terminal opgestart met het commando  "avastgui" . Nu krijg ik in de terminal te zien:  (process:6712): Gdk-WARNING **: locale not supported by Xlib

(process:6712): Gdk-WARNING **: can not set locale modifiers.
Na het verkrijgen van een licentiecode kan ik Avast wel laten scannen. Wat betekent bovenstaande waarschuwingen ??

JimZ

  • Gast
installatie avast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/06, 01:58:58 »
Die foutmelding heeft voor zover ik weet te maken met ontbrekende (dus niet op je systeem geïnstalleerde) fonts die Avast blijkbaar wil gebruiken voor z'n interface.

Maar hoe je kunt ontdekken welke........ geen idee.

Het toevoegen van een start icoontje aan de balk doe je met een rechtsklik op de boven - of onderbalk, kies voor "Toevoegen aan paneel" en kies "Aangepaste toepassingsstarter". In het dan volgende scherm vul je de juiste omschrijving en opdracht in ("avastgui" dus) en "OK", "Sluiten".

Gr,
Jim

installatie avast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/06, 02:48:32 »
lijkt erop dat er ergens een install niet kompleet is ??

probeer eens:
sudo -supdate-manager-cof
gksu "update-manager -c"Vermits je Ubuntu in nederlands hebt kan je dit nog proberen.
sudo aptitude install language-support-nl
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
installatie avast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/06, 09:49:01 »
die "foutmeldingen" zal iedereen krijgen, ik heb ze altijd bij het opstarten van avastgui. het prog werkt verder prima.
bij user/shares/pixmaps kun je een pictogram toevoegen van avast. gewoon icoon copieren en in die map plaatsen. met alacarte ( in de terminal: alacarte) kun je een snelkoppeling creeeren, en het pictogram van avast kiezen uit die map met afbeeldingen.

toevoegen afbeeldingen in pixmaps?
gksudo nautilus  in de terminal
via bestandssysteem naar de map user/shares/pixmaps daar het nieuwe icoon plaatsen.