Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!  (gelezen 1611 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Gepost op: 2015/05/02, 22:58:57 »
 Mac OSX, Linux, and Windows Runs natively on the operating system of your choice Get up and running in minutes and be productive no matter what OS you are using. Regular updates are simple to install and released on all platforms at the same time. The perfect complement to your favorite developer tools.

https://www.visualstudio.com/products/code-vs

En voor de installatie, hier onder de link.
https://code.visualstudio.com/Docs/setup#_next-steps

 

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/03, 08:30:36 »
Ik las het in het nieuws, Henk. Ik ben zelf niet echt een mens voor dit soort werk, maar het interesseert me wel.

Heb je het al geprobeerd en werkt het goed?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/03, 11:13:50 »
Nee Just, ik ben ook niet meer voor dat soort programma's daar heb ik er al genoeg van gezien, en ze kunnen mij er niet echt blij mee maken.
Maar het is wel een goede ontwikkeling voor Linux in zijn algemeenheid. Vandaar dat ik het hier maar even vermelde.

Diegenen die er wel interesse voor hebben kunnen nu wel hun voordeel er mee doen.  =D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/04, 18:56:08 »
Opmerkelijk. Werk zelf met VS en het is een behoorlijk goede IDE. Maar val voor mijn eigen ontwikkelactiviteiten toch liever terug op echte vrije software. Dat kan dan bv. zijn Eclipse (= java) met diverse plugins, waaronder PyDev (voor Python). Maar al met al toch een goede ontwikkeling, Linux wordt blijkbaar serieus genomen.

Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/08, 16:49:04 »
Ik heb hem al eens getest en het is toch niet de 'real deal'. Zelf vind ik persoonlijk Visual Studio voor Windows de beste ontwikkelstudio die er is, maar misschien wordt die ook nog beter op Linux/OSX.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/09, 16:20:16 »
Ik heb hem al eens getest en het is toch niet de 'real deal'. Zelf vind ik persoonlijk Visual Studio voor Windows de beste ontwikkelstudio die er is, maar misschien wordt die ook nog beter op Linux/OSX.

grootste probleem wat ik met visual studio heb is dat het zoveel functies heeft dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
ik gebruik bijvoorbeeld TABs om in te springen in mijn code, visual studio doet standaard 4 spaties, zelfs als je op tab drukt (als ik 4 spaties had gewild dan typte ik wel 4 spaties!! >:( >:()
ook vind ik het strontirritant dat visual studio besluit dat alle accolades ({ } {}{}) op een nieuwe regel moeten, als ze daar moesten dan deed ik dat zelf wel!
kortom heel veel code-formatting gedoe probeer dat maar eens in de 35 tabbladen aan opties te vinden! ik kan ook niet vinden waar ik andere compilers moet instellen enz.
externe bibliotheken moeten via een superomslachtige manier geimporteerd worden (maar das meer de opbouw van windows, niet van visual-studio).
en cmake-integratie? helaas! vim-commando's? sorry!

ik gebruik zelf voor grafische dingen altijd Qt-creator, omdat het precies heeft wat ik nodig heb, niet meer en niet minder.
echter als ik voor embedded-platforms ga programmeren dan heb ik wat extra compiler-settings nodig, maar het hele GUI-gedoe heb ik dan weer niet nodig.
in dat geval gebruik ik code::blocks ook weer omdat die precies heeft wat ik nodig heb, niet meer en niet minder.

dus visual studio.... als ze het zouden opsplitsen in 15 losse programma's of in ieder geval de opties zouden beperken tot dat wat je huidige project daadwerkelijk gebruikt, zou t misschien nog wat kunnen worden. want serieus, waarom zie ik C# code formatting opties als ik in C++ werk? verberg die opties!

Offline MKe

  • Lid
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/09, 20:42:00 »
Niek, ik geloof dat jij niet een persoon bent voor een volledig IDE :D

Maar ik ben het wel een beetje met je eens. Visual studio lijkt een beetje een programmeeromgeving voor dummies. Ik geef ook de voorkeur voor een texteditor, al gebruik ik Eclipse voor grotere projecten. Ik ga visual studio echter wel een keer proberen, al is het maar uit nieuwsgierigheid.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/10, 08:54:40 »
Niek, ik geloof dat jij niet een persoon bent voor een volledig IDE :D

Ik ben een voorstander van een complete IDE, ik vind autocomplete enzo superfijn.
ik ben echter geen voorstander van "feature creep" en dat is precies wat visual studio is, android-apps schrijf ik met android-IDE etc.

visual studio code is wel prima! dit is namelijk gewoon een text-editor zonder extra poespas enzo.

Geen idee wat Sudio is, maar het is geen vrije software begrijp ik. ;)

absoluut niet!
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/nl_NL/list/Visual-Studio/categoryID.66235600?tduid=c09a286a4ea5ea9f50517a852f5d0e59
het is een ontwikkelomgeving vergelijkbaar met Qt-creator maar dan veel omslachtiger en met veel te veel functies,
zie het als, Qt-creator, code-blocks, android-ide, eclipse, XtimeComposer, Code composer studio, Xcode, monodevelop en telelogic rhapsody allemaal in één programma gebakken.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/10, 15:55:42 »
« Laatst bewerkt op: 2015/05/11, 09:12:45 door markba »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Visual Sudio van MS nu ook voor Linux!
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/11, 09:17:25 »
Hè verdorie, waarom twijfel ik toch aan mijzelf ;)  :P
Luister altijd en alleen maar naar jezelf.....  :)