Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van LP's naar cd en mp3  (gelezen 561 keer)

van LP's naar cd en mp3
« Gepost op: 2010/09/24, 22:44:21 »
Cher inconu(e)

 :mad: Ik heb een geluidsrecorder die ik deze week heb gebruikt, die die avond opgenomen heeft en het nu niet doet.De tijdsmeter loopt zodra ik de opname start maar het balkje dat op moet kleuren doet niets.
Jullie merken wel dat ik een beginneling in linux ubuntu ben, wel weet hoe je gnome schrijft en uitspreekt, maar daar houdt het mee op.
Ook audacity werkt niet meer. De opgeslagen opnames, die eerst in grafiek zichtbaar waren kan ik na "openen" niet eens zien en horen.
De kabels tussen pc en stereo zitten goed. Wie kan in eenvoudige bewoordingen mij verder helpen?
Normaal als ik een probleem heb in ubuntu, wijk ik uit naar mijn andere schijf waar xp op staat. Die schijf is echter zó vol, dat ik er nog maar weinig mee kan.
Dit komt door foto's en video's. Ik kan daar pas ruimte maken als ik geld heb voor een externe harde schijf voor mijn oude pc. Ik heb daar voorlopig echter geen geld voor. Ik wil voor muziek heel graag een offer brengen, dus alle foto's weg, en verder met xp, maar dan moet ik wel alles geprobeerd hebben.
Wie helpt deze ubuntu-dummy?
Hopelijk heeft iemand raad voor me.

Groeten,
Aldegonda
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: van LP's naar cd en mp3
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/24, 22:58:11 »
Video's verwijderen (films) ala... Maar kijk je foto's even goed na, je hebt immers geen reserve denk ik. Kan je deze niet wegschrijven op cd of dvd?

Als audacity niet meer werkt, en er ook andere geluidsproblemen zijn weet ik niet zo, zelf ben ik in dit soort gevallen vrij rigoureus door alles dan maar opnieuw te installeren. maar dat is vaak een heel karwei, zeker als je er 2 moet doen (Windows EN Ubuntu). Misschien even nog wat andere reacties met suggesties afwachten.

nog een suggestie voor de foto's: Kijk even op www.dropbox.com , maak er een gratis account aan (2 GB vrij) om daar foto's op te zetten
Ook kun je Ubuntu One hiervoor gebruiken ( ook 2 GB) vrije opslag.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/24, 23:03:16 door cjmanschot »

Re: van LP's naar cd en mp3
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/26, 11:31:29 »
Hoi,

Inmiddels weet ik wat er aan de hand was. Waarschijnlijk had ik een beta-versie van audacity gedownload die bij mij niet werkte. Ik weet nu pas wat beta in deze context betekent. Ben uitgeweken naar xp. Heb talloze foto's verwijderd waardoor ik nu genoeg ruimte heb.In xp werkt audacity fantastisch. Een prachtig programma en qua moeite een fluitje van een cent; heerlijk.
Ga tzt toch nog op ubuntu proberen een andere versie te downloaden. Heb inmiddels mijn eerste test-cd gebrand van de 220 lp's javascript:void(0) en mijn eerste test-liedje gedownload op de allergoedkoopste mp3-player voor 9.99.  javascript:void(0)
Eignlijk is het niet te bevatten. Wat me nu een halve kuub aan ruimte inneemt aan stereoinstallatie en lp's komt tzt in 'twee luciferdoosjes' . Oh, nee, drie. Ik had de in-ear koptelefoon niet meegerekend. javascript:void(0). javascript:void(0)

bedankt voor je moeite.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk