Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!  (gelezen 1661 keer)

Offline ehommel

  • Lid
Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!
« Gepost op: 2010/06/17, 16:14:34 »
Ik probeer Evolution te gebruiken om mail van mijn Exchange Server op te halen. Ik heb alles ingevuld zoals het zou moeten, de juiste OWA URL en zo. Ik heb het geprobeerd met een veilig wachtwoord en met wachtwoord in gewone tekst. Het lijkt er op alsof er wel contact gemaakt wordt met de server, maar uiteindelijk komt er toch:

Kon het Exchange-account niet configureren
vanwege een onbekende fout. Controleer de URL,
gebruikersnaam, en wachtwoord en probeer opnieuw.

Iemand enig idee?

Re: Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/17, 16:18:32 »
Ik zou het zoeken in de richting : Firewall, Certificaten en/of encrypty

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/17, 19:40:39 »
Dit heeft bij mij gewerkt tot de exchange server van 2003 naar 2007 ging. Aangezien Microsoft bij iedere release de OWA interface weer aanpast werkt het niet meer. Ik heb vanaf begin dit jaar hier niet meer mee te maken en weet ook niet of dit al weer 'gerepareerd' is.

Re: Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/17, 21:00:08 »
Ik heb voor mijn werk een email op een exchange-server, verplicht dus. Ik trek die wel binnen in Evolution, maar soms duurt het erg lang eer de berichten binnen zijn: ik weet vrij snel dat er nieuwe berichten zijn, maar de inhoud, dat lukt niet altijd. Soms slaat evolution-exchange-backend ook vast. 'k Ben er nog altijd niet uit of dat nu aan Evolution of aan MS ligt. Maar het "werkt" dus wel. Heb je er ook rekening mee gehouden dat heel vaak de gebruikersnaam één of ander nummer@bedrijf.server is, terwijl het zichtbare adres meestal naam@bedrijf.server is ? Je moet dan aanvinken "mailbox-name is different than (sic) user-name" bij de ontvangstinstellingen. Druk daar ook eens op de controle-knop...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/17, 21:58:16 »
Een exchange server kan op verschillende manieren ingesteld worden.

Bij mijn afstudeer bedrijf kan ik gewoon met het exchange protocol werken, op school (waar zo ook exchange hebben) werkt het niet omdat deze RCP over HTTP (of zoiets) gebruiken.

Is dat laatste ook het geval bij jou, dan kun je gebruik maken van DavMail
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ehommel

  • Lid
Re: Exchange en Evolution: krijg het niet voor elkaar!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/21, 17:16:36 »
Ik ga aan de slag met DavMail, hoop dat mijn provider mee gaat werken.....anders gaan we toch maar over naar Hosted Zarafa :-)
Het wordt overigens niet Evolution maar Thunderbird, dat schijnt beter te gaan met DavMail. Heb de agenda al wel aan de gang met Lightning en Exchange 2007