Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veilig verwijderde USB disk weer aankoppelen?  (gelezen 488 keer)

Veilig verwijderde USB disk weer aankoppelen?
« Gepost op: 2013/01/09, 16:55:35 »
Een van mijn dataschijven is een externe USB drive. Soms, als de computer lang aan moet staan, ontkoppel ik deze disk met 'uitwerpen' of 'veilig verwijderen'. Het heeft tenslotte geen zin om zo'n ding onnodig te laten draaien. De USB kabel en de voeding blijven dan wel gewoon aangesloten.
Echter, soms komt het voor dat ik die disk dan later toch nog wil benaderen. Helaas kan ik het ding dan in bv. schijfbeheer niet meer zien. De enige optie is dan de disk even los te halen van de voeding en weer aan te koppelen. Kan dat niet eleganter zonder aan de draadjes te hoeven zitten? Ik heb al even gegoogled maar niemand schijnt mijn 'probleem' te hebben. Tja, ik ben te lui (of te stijf) om telkens onder mijn bureau te kruipen.....

Offline vanadium

  • Lid
Re: Veilig verwijderde USB disk weer aankoppelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/09, 17:39:31 »
Je hebt Ubuntu 12.04. Als je "uitwerpen" kiest, zal je de schijf blijven zien en naderhand weer kunnen aankoppelen door op het icoon te kiezen. Als je "veilig verwijderen" kiest, dan wordt de schijf stopgezet, en zie je ze niet meer staan. Dan is de enige mogelijkheid de USB uittrekken en terugplaatsen.

In Ubuntu 12.10 geven ze nog maar één optie. Voor USB harde schijven wordt de schijf "uitgeworpen" (icoon blijft staan), voor USB sticks wordt het apparaat "veilig verwijderd" (= icoon verdwijnt).

Re: Veilig verwijderde USB disk weer aankoppelen?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/09, 18:28:57 »
O.K. bedankt! De volgende keer moet ik dus gewoon 'uitwerpen' gebruiken. 'Veilig verwijderen' is iets dat ik normaal gewend ben om te doen.