Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Zit ik achter een proxy?  (gelezen 701 keer)

[Opgelost]Zit ik achter een proxy?
« Gepost op: 2013/09/20, 15:15:29 »
Toen ik probeerde een reactie te plaatsen op de website hetkanwel.nl, kreeg ik de volgende melding;

Your comment has been blocked because the blog owner has set their spam filter to not allow comments from users behind proxies.

Ik heb nooit geweten dat ik achter een proxy zit. Hoe kom ik erachter hoe dit in elkaar zit?

Ik gebruik Firefox.

Ook in Chromium krijg ik dit bericht.
« Laatst bewerkt op: 2013/09/30, 00:18:35 door Impocta »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Zit ik achter een proxy?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/20, 15:50:00 »
Dan zit er waarschijnlijk een foutje in de lijsten die die website gebruikt om te bepalen of je achter een proxy zit of niet.

Re: Zit ik achter een proxy?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/20, 17:22:51 »
Die lijsten controleren op Nederlandse (en/of Belgische) IP-reeksen. Een dikke 90% van die lijst klopt, maar de rest valt buiten de lijst en wordt gemeld als buitenlands en/of "proxy". Je kunt contact op nemen met de beheerder van de website voor meer info ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Zit ik achter een proxy?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/20, 20:29:41 »
Dan zit er waarschijnlijk een foutje in de lijsten die die website gebruikt om te bepalen of je achter een proxy zit of niet.

Dat hoeft nier persé. Het kan ook dat IP's geblokkeerd worden na spamacties. Op een ander forum waar ik zit komt er ook wel eens iemand met een melding dat ie bijv. via WiFi in de trein niet kan inloggen omdat ie "verbannen" is. Blijkt achteraf dat die WiFi een IP-adres gebruikt dat geblokkeerd was omdat er wel eens spam was verstuurd. Heeft het admin-team gewoon opgelost. Datzelfde kan dus op de sites van de TS het geval zijn.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Zit ik achter een proxy?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/20, 21:22:58 »
Probeer de Opera browser, schakel turbo in (derde icon onderin) dan kom je echt binnen via een proxy ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL