Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmusicbrowser start niet meer in xubuntu 14.04  (gelezen 499 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
gmusicbrowser start niet meer in xubuntu 14.04
« Gepost op: 2017/05/23, 21:31:55 »
Beste mensen,

Vorige week deed het het nog maar vandaag werkt gmusicbrowser niet meer bij mij. Ik gebruik xubuntu 14.04. Is dit een bekend probleem? Zo ja, waar staat de oplossing, zo nee, heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen. Opnieuw opstarten van de computer was in ieder geval niet de oplossing ;-)

Alvast bedankt voor een reactie,

Jop
« Laatst bewerkt op: 2017/05/23, 22:02:38 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline vanadium

  • Lid
Re: gmusicbrowser start niet meer in xubuntu 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/24, 12:14:22 »
Ik ken gmusicbrowser niet, maar eens opstarten vanaf de terminal zal je foutmeldingen laten zien die (misschien) duidelijkheid kunnen brengen in het waarom. Anders eens de verborgen folder of het verborgen bestand met de instellingen van het programma eens wissen, zodat alle instellingen terug gaan naar fabrieksinstellingen.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: gmusicbrowser start niet meer in xubuntu 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/25, 12:10:32 »
Hoi Vanadium,

Dank je voor je reactie. Als ik in de terminal start krijg ik de volgende melding:
:~$ gmusicbrowser
print() on closed filehandle $fifofh at /usr/bin/gmusicbrowser line 328.
GStreamer::Interfaces perl module not found -> visuals not available
Reading saved tags in /home/jop/.config/gmusicbrowser/gmbrc ...
Can't read '/home/jop/.config/gmusicbrowser/gmbrc', aborting...

Het bestand /usr/bin/gmusicbrowser bestaat helemaal niet.

Heb je enig idee wat dat kan betekenen?

Het verwijderen van de bestanden in mijn home lijkt wel te werken ...
« Laatst bewerkt op: 2017/05/25, 12:14:58 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline vanadium

  • Lid
Re: gmusicbrowser start niet meer in xubuntu 14.04
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/30, 16:22:34 »
inderdaad, de configuratiefolder in je home is .config/gmusicbrowser. Je kan die "verwijderen" (beter: verplaatsen om de mogelijkheid te hebben die terug te plaatsen), en dan zal gmusicbrowser opstarten met de "fabrieksinstellingen". ".config" is een verborgen folder in je home folder. In bestandsbeheer moet je verborgen folders tonen aanzetten om die folder te vinden (drukken op Ctrl+h zet het tonen van verborgen folders aan en af). In .config vind je "gmusicbrowser". Hernoem naar bijvoorbeeld ""gmusicbrowser_oud". Start daarna gmusicbrowser op.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: gmusicbrowser start niet meer in xubuntu 14.04
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/31, 16:02:08 »
Dank voor je reactie. Het verwijderen van de .config bestanden was effectief. Snap alleen nog steeds niet waarom er verwezen werd naar een niet bestaand  bestand
Citaat
/usr/bin/gmusicbrowser line 328

Maar goed, het probleem is verholpen
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.