Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu branden op DVD RW?  (gelezen 1099 keer)

Ubuntu branden op DVD RW?
« Gepost op: 2011/07/23, 17:30:36 »
Even een vraagje.
Is het mogelijk om Ubuntu op een DVD RW te branden, in plaats van een CD, met gebruik van windows 7, dus zonder gebruik van het extra te downloaden brand programma?

Hein

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu branden op DVD RW?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/23, 17:34:09 »
Even een vraagje.
Is het mogelijk om Ubuntu op een DVD RW te branden, in plaats van een CD,
Ja.  :)

Citaat
met gebruik van windows 7, dus zonder gebruik van het extra te downloaden brand programma?

Hein
Dat zou ik niet weten... Heb je misschien al een ander brandprogje in W7 geïnstalleerd? Met Nero kan het bijvoorbeeld ook.

Re: Ubuntu branden op DVD RW?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/23, 17:45:19 »
Dank Pjotr voor de snelle reactie. :)

Citaat
met gebruik van windows 7, dus zonder gebruik van het extra te downloaden brand programma?
Hier had ik iets duidelijker moeten zijn. Op de website UbubtuBranden staat bij Windows 7
"Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade ISO-beeldbestand en kies Schijfkopiebestand branden.
Selecteer in het volgende scherm de CD/DVD brander, plaats een lege CD en kies Branden."
Dit bedoelde ik met zonder extra programma te downloaden om te branden.

Trouwens ook goed om te weten dat het ook met Nero kan. :D

Hein

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu branden op DVD RW?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/23, 18:17:00 »
Op de website UbubtuBranden staat bij Windows 7
"Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade ISO-beeldbestand en kies Schijfkopiebestand branden.
Selecteer in het volgende scherm de CD/DVD brander, plaats een lege CD en kies Branden."
Dit bedoelde ik met zonder extra programma te downloaden om te branden.

Zo te zien heb je daar inderdaad geen extra progje voor nodig. Het is lang geleden dat ik in Windows (welke versie dan ook) iets heb gebrand....