Interactief > Andere distributies

Installatie Mint 19.2 Shotwell, foto's en tags overzetten

(1/2) > >>

Johncr:
Dag allemaal,

Omdat ik meen te begrijpen dat de ondersteuning van Mint 18.1 minder wordt of mogelijk binnenkort eindigt , wil ik Mint 19.2 installeren.
Voor het beheer van mijn foto's gebruik ik, tot volle tevredenheid, Shotwell.
Voor het overzetten van mijn foto's naar Mint 19.2 maak ik een back up, wat moet ik echter doen om de tags over te zetten, het bestand onder "- local - share - shotwell - data - photo.db" kopiƫren?

Ja, ik weet het, ook bij het installeren van Mint 18.1 had ik een soortgelijke vraag en lukte het mij toen om de tags te installeren, maar ik ben nu onzeker of het mij weer lukt.

NB
Als ik bij eigenschappen van een foto kijk, zie ik geen tekst die verwijst naar de desbetreffende tag

Graag jullie advies!

Groet,
John

M_aD:
Mint is geen Ubuntu en hoort thuis onder Andere distributies: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?board=26.0
Heb het gemeld, een moderator zal het topic wel verplaatsen.

Daarnaast is de ondersteuning voor Mint 18 al sinds April afgelopen.

vanadium:
.local/share/shotwell overkopiƫren zal het inderdaad doen, op voorwaarde dat ook je foto's in de nieuwe installatie in dezelfde folders staan.

Johncr:
Dag Vanadium,

Veel dank voor je reactie!

Mint 18.1 wordt sinds april j.l. niet meer ondersteund, daar schrik ik van, betekent dit dat het niet meer veilig is om er mee te werken?
Groet,
John

vanadium:
Inderdaad. Er komen geen updates meer, dus ook geen veiligheidsupdates.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie