Interactief > Andere distributies

Chromium en Brave blokkeren.

(1/3) > >>

loti:
OS is Sparky Linux.

Wanneer ik met Chromium of Brave een bijlage heb gedownload,  daarna blokkeert de browser en moet ik eerst afsluiten en opnieuw opstarten.
Een bijlage verzenden lukt ook niet.

Firefox heeft dit probleem niet.

Wat kan de oorzaak zijn?

erik1984:
Ken het systeem (Sparky Linux) niet maar is er misschien soort sandbox (bijv. Firejail of AppArmor) actief waardoor deze browsers niet toestaan dat je bestanden downloadt? Hoe zijn deze browsers geïnstalleerd trouwens?

loti:
Firejail is niet geïnstalleerd en AppArmor heb ik verwijderd, maar dat heeft niet geholpen.

Deze browsers zijn met synaptic geïnstalleerd.

h2o:

--- Citaat van: loti op 2023/02/01, 21:34:54 ---Firejail is niet geïnstalleerd en AppArmor heb ik verwijderd, maar dat heeft niet geholpen.

Deze browsers zijn met synaptic geïnstalleerd.

--- Einde van citaat ---
Ik heb Sprakylinux wel op een systeem thuis. Ik zal straks wel even in een virtuele machine proberen of die fout bij mij ook opduikt.

PS: Sparkylinux is een gepolijste Debian in twee smaken: Stable en  Testing. Ik draai met de testing versie.

Update: Ik heb zojuist via Aptus (software- en beheerdfunctie van Sparkylinux) Brave geïnstalleerd en geen fouten geconstateerd.
Ik draai met Testing en XFCE desktop

loti:
Ik draai met Testing Mate en dit euvel komt op twee laptops voor.
Bijlagen verzenden lukt wel met Firefox en Thunderbird maar niet met Chromium en Brave.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie