Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

diascan software

(1/4) > >>

wolfke:
mijn oude Minolta dimage dual3 diascanner werkt niet meer op win10. (geen drivers meer vanaf win7)
Nu heb ik een software gevonden op win waar hij wel mee werkt nml. Vuescan, dat is een superprog. die heel wat scanners herkend, maar.... die kost 99.95 eurokes!!
Zou er hier op Ubuntu geen gratis software te vinden zijn waarop die Minolta (en andere scanners) wel werken?

spievensterke:
@ wolfke,

download voor Linux 64bit:   https://www.hamrick.com/alternate-versions.html



(   https://www.hamrick.com/   )

** Ubuntu Installation Instructions

Vuescan works on Ubuntu and most of its derivatives such as Lubuntu, Debian, Mint, and other.
 Debian-based distributions all use .deb files and the dpkg package management system.
To install the software:

    Download the Debian linux file (.deb) from our website
    Use the dpkg command to install the file from the command line

[sizeExample installing version 9.7.90:=12pt]Example installing version 9.7.97:[/size]


--- Code: ---sudo dpkg -i ~/Downloads/vuex64-9.7.97.deb
--- Einde van code ---

VueScExample installing version 9.7.97:an should then appear in the accessories menu.

! Misschien ook xsane-gimp (plugin voor Gimp) installeren via Synaptic Pakketbeheer.

Ik hoop dat het werkt voor jou.

Groet,
spievensterke.

wolfke:
bedankt, maar... die Vuescan is betalend en kost 99,95 Eurokes.
Ondertussen op Win de scanner kunnen activeren met de originele software mits een tip van PChelpforum: Compatibiliteitstest uitgevoerd.
Mijn probleem is opgelost. =D

spievensterke:
@ wolfke,

heb je het geïnstalleerd in Ubuntu ( met het opgegeven commando )?

Je kan daarna VueScan wél gebruiken -- probeer het.

Ik begrijp wel dat je de originele software verder wil gebruiken in W. (gewoontes hé ...)
Geef het ook eens een kans in Ubuntu en meld hier dan uw bevindingen (of ben je niet experimenteel aangelegd - of ontbreekt jou de durf om het eens te proberen ? -- je zal uw Ubuntu daarbij niet beschadigen.)

Succes.
spievensterke.

Paul Matthijsse:

--- Citaat van: wolfke op 2023/01/21, 21:18:09 ---bedankt, maar... die Vuescan is betalend en kost 99,95 Eurokes.
Ondertussen op Win de scanner kunnen activeren met de originele software mits een tip van PChelpforum: Compatibiliteitstest uitgevoerd.
Mijn probleem is opgelost. =D

--- Einde van citaat ---

Hallo, herkent XSane in Ubuntu je scanner niet?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie