Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screensaver opslaan  (gelezen 5326 keer)

Offline R1P

  • Lid
Screensaver opslaan
« Gepost op: 2009/11/12, 22:56:42 »
Hey, ik heb van Gnome-Look een screensaver die ik graag wil installeren.
Maar als ik de stappen volg die erbij staan:

"1. Unpack 1 folder 2 files to /usr/share/gnome-screehackver/
* ( directory hack-images lock-dialog-hack.glade lock-dialog-hack.gtkrc

2. Open gconf-editor (Alt+F2, type 'gconf-editor' and press enter) change the entry apps/gnome-screensaver/lock_dialog_theme from 'default' to 'hack'"

Dan staat er dat ik de rechten niet heb om daarheen te kopieëren,
hoe krijg ik die rechten ?

Mvg

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/12, 23:35:07 »
Hallo, als je het via de opdrachtregel (terminal) doet, sudo voor je opdrachten plaatsen, als je het grafisch wil oplossen, dan in een terminal "gksudo nautilus" ingeven.

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/12, 23:36:04 »
Hallo, als je het via de opdrachtregel (terminal) doet, sudo voor je opdrachten plaatsen, als je het grafisch wil oplossen, dan in een terminal "gksudo nautilus" ingeven.

Huh ?
Hoe bedoel je ?
Ik snap het niet...

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/12, 23:54:07 »
Paul Matthijsse bedoelt hiermee dat je commando's die je in de Terminal wil uitvoeren moet laten voorafgaan met sudo, en als je een bewerking wil uitvoeren in de grafische omgeving met rootrechten, gebruik je gksudo nautilus, waarmee je in Bestandsbeheer komt mét rootrechten en dan kan je daar de bewerking die je wil uitvoeren.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/12, 23:55:36 »
Paul Matthijsse bedoelt hiermee dat je commando's die je in de Terminal wil uitvoeren moet laten voorafgaan met sudo, en als je een bewerking wil uitvoeren in de grafische omgeving met rootrechten, gebruik je gksudo nautilus, waarmee je in Bestandsbeheer komt mét rootrechten en dan kan je daar de bewerking die je wil uitvoeren.

Nee dat bedoel ik niet, de 1ste stap.
Ik kan niet in die map kopieëren daar heb ik de rechten niet voor ?
Maar ik ben de enige die deze computer gebruikt...

Mvg

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/13, 00:03:37 »
Citaat
Nee dat bedoel ik niet, de 1ste stap.
Ik kan niet in die map kopieëren daar heb ik de rechten niet voor ?
Maar ik ben de enige die deze computer gebruikt...

Je kan niet in die map copïeren omdat je als gewone gebruiker die rechten niet hebt, daarom moet je zorgen dat je met bovenstaande commando's (sudo ... wél beheersrechten krijgt om dat uit te voeren.

Bijvoorbeeld: in de Terminal opgeven: apt-get install programmanaam gaat niet omdat je dan géén recht hebt om dat te doen.
Hetzelfde, maar dan met sudo apt-get install programmanaam zal dan wél gaan, omdat je nu door die 'sudo' voor het commando wél rootrechten hebt.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/13, 00:10:43 »
Citaat
Nee dat bedoel ik niet, de 1ste stap.
Ik kan niet in die map kopieëren daar heb ik de rechten niet voor ?
Maar ik ben de enige die deze computer gebruikt...

Je kan niet in die map copïeren omdat je als gewone gebruiker die rechten niet hebt, daarom moet je zorgen dat je met bovenstaande commando's (sudo ... wél beheersrechten krijgt om dat uit te voeren.

Bijvoorbeeld: in de Terminal opgeven: apt-get install programmanaam gaat niet omdat je dan géén recht hebt om dat te doen.
Hetzelfde, maar dan met sudo apt-get install programmanaam zal dan wél gaan, omdat je nu door die 'sudo' voor het commando wél rootrechten hebt.

Ik ben de enige op de PC. Waarom kan ik dan niet in die map ?
En het is geen programma ik wil dat als screensaver inschakelen, het voorbeeld staat dat het zo moet waarom kan ik het dan niet ?
Hoe krijg ik dan die rechten ?

Mvg

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/13, 00:16:03 »
Citaat
Ik ben de enige op de PC. Waarom kan ik dan niet in die map ?

Als je Ubuntu opstart wordt je ingelogd als 'gewone gebruiker', dat wil zeggen, je kan met je pc werken maar je hebt niet de rechten om zaken aan te passen/veranderen. Om dat te mogen moet je even 'root' worden, en dat doe je door middel van bovenstaande commando sudo + gewenst commando, zo heb je dus wél rootrechten.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/13, 00:25:59 »
Citaat
Ik ben de enige op de PC. Waarom kan ik dan niet in die map ?

Als je Ubuntu opstart wordt je ingelogd als 'gewone gebruiker', dat wil zeggen, je kan met je pc werken maar je hebt niet de rechten om zaken aan te passen/veranderen. Om dat te mogen moet je even 'root' worden, en dat doe je door middel van bovenstaande commando sudo + gewenst commando, zo heb je dus wél rootrechten.

Okay, en hoe doe ik dan een commando en stel ik in als Screensaver ?

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/13, 00:32:44 »
Citaat
2. Open gconf-editor (Alt+F2, type 'gconf-editor' and press enter) change the entry apps/gnome-screensaver/lock_dialog_theme from 'default' to 'hack'"

doe in een terminal: sudo gconfig-editor en druk op Enter (waarschijnlijk vraagt hij nu je wachtwoord, geef dat op, je ziet niets tijdens het type maar dat is normaal) en druk nogmaals op Enter. Verander daar dan "default' naar 'hack'.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/13, 00:36:28 »
Citaat
2. Open gconf-editor (Alt+F2, type 'gconf-editor' and press enter) change the entry apps/gnome-screensaver/lock_dialog_theme from 'default' to 'hack'"

doe in een terminal: sudo gconfig-editor en druk op Enter (waarschijnlijk vraagt hij nu je wachtwoord, geef dat op, je ziet niets tijdens het type maar dat is normaal) en druk nogmaals op Enter. Verander daar dan "default' naar 'hack'.

Hij doet niks :P.
Ik heb het getypt in een Terminal hij vreaagt mijn wachtwoord maar verders gebeurt er niks ( dat is als ik in ALT + F2 typ. )
In een  Terminal staat er Command not found...

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/13, 00:49:34 »
Citaat
1. Unpack 1 folder 2 files to /usr/share/gnome-screehackver/
* ( directory hack-images lock-dialog-hack.glade lock-dialog-hack.gtkrc

Heb je de éérste stap, het uitpakken wel al gedaan.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/13, 00:56:54 »
Citaat
1. Unpack 1 folder 2 files to /usr/share/gnome-screehackver/
* ( directory hack-images lock-dialog-hack.glade lock-dialog-hack.gtkrc

Heb je de éérste stap, het uitpakken wel al gedaan.

Het uitpakken ja, maar niet naar die usr/share map... Daar mag ik niks uitpakken.

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/13, 01:04:52 »
Ik denk dat je best even afwacht vooraleer je nog iets probeert, tot een van de experts hier iets over meld, ik kan nu niet zo direct op het juiste commando komen om dat te doen, daar ik momenteel zelf niet op mijn linux laptop zit maar op mijn netbook, kan het dus niet direct opzoeken. Even afwachten dus.  :-[
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/13, 01:23:03 »
Ik denk dat je best even afwacht vooraleer je nog iets probeert, tot een van de experts hier iets over meld, ik kan nu niet zo direct op het juiste commando komen om dat te doen, daar ik momenteel zelf niet op mijn linux laptop zit maar op mijn netbook, kan het dus niet direct opzoeken. Even afwachten dus.  :-[

Okay alsnog bedankt.
En weet jij misschien iets over Robocode waar je me via PM mee zou kunnen helpen ?

Mvg

DarkEra

  • Gast
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/13, 04:46:59 »
R1P,

Je hebt er een topic over lopen wat betreft Robocode volgens mij. Om mensen te vragen of men jou via een Privé Bericht (PM/PB) daarmee verder kan helpen vind ik persoonlijk niet kunnen eigenlijk en dit om de simpele reden dat anderen die tegen een zelfde probleem aanlopen nooit het antwoord, of zeg, de oplossing zullen weten. Althans als daar een oplossing voor is.

Stel je vragen als je problemen hebt gewoon op het forum, daar is het namelijk voor en op die manier hebben anderen er ook zelf iets aan. ;)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/13, 05:46:02 »
gconf-editor is het commando!

Reden dat je niet alles mag wijzigen is veiligheid, wat bij bijv windows een probleem is. Dus sudo is soms lastig, maar daarvoor hoef je niet elke week te scannen op virussen en spyware, en er loopt niks op de achtergrond.

Files uitpakken, met gksudo nautilus de files kopieren, dan met gconf-editor wijzigen wat je wilt.

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/13, 09:43:22 »
R1P

Ik zie dat je met die screensaver nog niet verder bent geholpen, dus hier vanaf het begin:

Druk op Alt+F2 en voer in gksudo nautilus en druk op enter

Daarmee kom je in je persoonlijke map (home) mét rootrechten, wees hier dus voorzichtig

Ga nu naar de map waar je volgens stap 1 ("1. Unpack 1 folder 2 files to /usr/share/gnome-screehackver/
* ( directory hack-images lock-dialog-hack.glade lock-dialog-hack.gtkrc) die bestanden hebt uitgepakt

Selecteer in die map de uitgepakte bestanden rechtsklik er op en kies Kopiëren

Ga nu naar die map usr/share/... rechtsklik in die map en kies nu Plakken

De bewuste bestanden staan nu in de gewenste directory.

Druk weer op Alt+F2, en voer in gconf-editor en druk op enter

Voer nu de verandering uit die in stap 2 wordt vermeld (2. Open gconf-editor (Alt+F2, type 'gconf-editor' and press enter) change the entry apps/gnome-screensaver/lock_dialog_theme from 'default' to 'hack'"

Verander dus default naar hack.

Sluit alles af zodat jer niet meer als root werkt, en nu zou je dus die screensaver moeten kunnen gebruiken.

Succes
« Laatst bewerkt op: 2009/11/13, 10:15:02 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/13, 10:00:34 »
Lees goed wat er staat in het engels het is dus idd gconf-editor en gconfig-editor werkt dus idd niet dit is niks
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/13, 10:05:53 »
welrob, dat is toch wat ik heb opgegeven, nl. gconfig-editor nietwaar?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/13, 10:07:56 »
Hhahaa ja idd en geef jij dat dan eens in in de terminal je zal zien dat dat niet werkt, het moet gconf-editor zijn anders is het geen geldig commando
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Screensaver opslaan
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/13, 10:12:04 »
Mijn opgave: gconfig-editor nietwaar?
Wat jij opgeeft: het moet gconf-editor zijn

Wat is het verschil?  ???

Dom van mij, mea culpa (duizendmaal) het is nog vroeg hé, heb het veranderd, bedankt.  :-[
« Laatst bewerkt op: 2009/11/13, 10:19:18 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/13, 10:21:16 »
Top nu gaat hij er zeker uitkomen
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #23 Gepost op: 2009/11/13, 16:05:58 »
R1P

Ik zie dat je met die screensaver nog niet verder bent geholpen, dus hier vanaf het begin:

Druk op Alt+F2 en voer in gksudo nautilus en druk op enter

Daarmee kom je in je persoonlijke map (home) mét rootrechten, wees hier dus voorzichtig

Ga nu naar de map waar je volgens stap 1 ("1. Unpack 1 folder 2 files to /usr/share/gnome-screehackver/
* ( directory hack-images lock-dialog-hack.glade lock-dialog-hack.gtkrc) die bestanden hebt uitgepakt

Selecteer in die map de uitgepakte bestanden rechtsklik er op en kies Kopiëren

Ga nu naar die map usr/share/... rechtsklik in die map en kies nu Plakken

De bewuste bestanden staan nu in de gewenste directory.

Druk weer op Alt+F2, en voer in gconf-editor en druk op enter

Voer nu de verandering uit die in stap 2 wordt vermeld (2. Open gconf-editor (Alt+F2, type 'gconf-editor' and press enter) change the entry apps/gnome-screensaver/lock_dialog_theme from 'default' to 'hack'"

Verander dus default naar hack.

Sluit alles af zodat jer niet meer als root werkt, en nu zou je dus die screensaver moeten kunnen gebruiken.

Succes

Okay, ik heb het gedaan.
Zou de screensaver nu in de lijst moeten staan bij de andere ? Of hoe moet ik heb gebruiken ?
En sorry voor de moeilijkheden snap nog niet echt veel van Ubuntu :-[ :P

Mvg

Offline R1P

  • Lid
Re: Screensaver opslaan
« Reactie #24 Gepost op: 2009/11/13, 16:06:45 »
R1P,

Je hebt er een topic over lopen wat betreft Robocode volgens mij. Om mensen te vragen of men jou via een Privé Bericht (PM/PB) daarmee verder kan helpen vind ik persoonlijk niet kunnen eigenlijk en dit om de simpele reden dat anderen die tegen een zelfde probleem aanlopen nooit het antwoord, of zeg, de oplossing zullen weten. Althans als daar een oplossing voor is.

Stel je vragen als je problemen hebt gewoon op het forum, daar is het namelijk voor en op die manier hebben anderen er ook zelf iets aan. ;)

Ja dat weet ik, maar ik ben meer opzoek naar Commands enzo...
Aangezien die Robocodewiki niks instaat over dingen veranderen enzo...