Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.  (gelezen 30207 keer)

Offline ADHDer

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #25 Gepost op: 2010/04/02, 13:58:03 »
Bij 9.10 had ik dit probleem ook en bij 10.04 Beta is het niet anders. Verwacht hier van dit forum ook geen antwoord want ze zijn hier niet zo vlot en behulpzaam helaas. Maar dat heb je al gemerkt gezien de datum van je post.

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #26 Gepost op: 2010/04/02, 16:09:19 »
Hey.

Ik gebruik sinds kort Ubuntu 9.10 en ik heb nu hetzelfde probleem als de topicstarter  :(
Mijn laptop: HP Pavilion dv7-3160eb Entertainment Notebook PC
met als audio driver in Windows: IDT High Definition Audio CODEC Driver

Eerst had ik enkel geluid uit de subwoofer onderaan de laptop, toen heb ik linux-backports-modules-alsa-2.6.31-20-generic-pae geïnstalleerd.
Nu werken mijn interne boxen en ook mijn 2 audio uitgangen, maar de interne boxen slaan niet af wanneer ik mijn koptelefoon en/of surround system aansluit.
(For the record: In windows 7 lukt dat wel en mijn laptop is een week oud, dus het ligt niet aan de hardware)

Ik heb hier al verscheidene topics geraadpleegd en ik heb één oplossing gevonden die werkt, maar die vind ik toch niet optimaal.
Ik heb GNOME Alsa Mixer geïnstalleerd en wanneer ik die open kan ik via de laatste regelaar de speakers afzetten en gebruik ik enkel de audio uitgangen.
Maar dan moet ik alles doen via die Mixer en kan ik dus het icoontje in het systeemvak niet langer gebruiken...
Want wanneer ik die gebruik springen mijn speakers terug aan.

Iemand een oplossing voor dit probleem? Of wacht ik ook best op een volgende versie van Ubuntu?


Dank bij voorbaat!
Dan kan het juist wel aan de hardware liggen! :)
Want een laptop van een week oud kan te nieuwe hardware hebben, die door de linux hackers die zich richten op drivers nog niet volledig ondersteund is.
Helaas brengen veel bedrijven geen linux drivers uit voor hun hardware, dus zijn we aangewezen op een aantal VRIJWILLIGERS die met veel moeite zonder gegevens hardware aan de praat moeten krijgen.
Vandaar dat te nieuwe hardware soms voor problemen kan zorgen in Linux.

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #27 Gepost op: 2010/04/02, 16:14:56 »
Bij 9.10 had ik dit probleem ook en bij 10.04 Beta is het niet anders. Verwacht hier van dit forum ook geen antwoord want ze zijn hier niet zo vlot en behulpzaam helaas. Maar dat heb je al gemerkt gezien de datum van je post.
Ik vind dit geen nette opmerking. Niemand moet hier iets en het is geen recht. Mensen die hier actief zijn doen het allemaal vrijwillig in hun eigen vrije tijd, ze zijn niet allemaal programmeurs en kunnen tot een bepaalde hoogte mensen helpen.
Zulke opmerkingen en houding kan ervoor zorgen dat mensen de zin vergaat zo iemand te helpen.

Ook is het best lastig iemand te helpen, wanneer je zelf niet exact dezelfde hardware hebt. Dus reageren mensen vaak niet omdat ze het willen overlaten aan iemand die wel dezelfde hardware heeft.

Ik werk met Apple hardware, dus verder ga ik hier niet helpen.

Offline ADHDer

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #28 Gepost op: 2010/04/02, 16:29:20 »
Net of niet dat is gewoon mijn ervaring hier. Het is ook niet netjes om nieuwelingen maar te verwijzen naar google enz ipv een normaal antwoord te geven op een vraag die voor een ervaren ubuntu gebruiker gewoon of begrijpelijk is... Daarom ben ik hier ook al 3 jaar lid maar kom en post hier zelden omdat je toch geen normaal antwoord krijg.

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #29 Gepost op: 2010/04/02, 16:35:00 »
Ga jij vooral zo door. >:(
Als je drie jaar op dit forum zit vraag ik mij toch wat dingen af.
1) Na 3 jaar Ubuntu kan je zelf toch ook een normaal antwoord geven?
2) Wat is het praktisch nut van je opmerkingen?
3) Als je het toch allemaal niks vind, waarom ben je dan nog op dit forum?
4) Tot wie richt je, je eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/02, 16:38:30 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ADHDer

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #30 Gepost op: 2010/04/02, 16:43:02 »
Ga jij vooral zo door. >:(
Als je drie jaar op dit forum zit vraag ik mij toch wat dingen af.
1) Na 3 jaar Ubuntu kan je zelf toch ook een normaal antwoord geven?
2) Wat is het praktisch nut van je antwoord?
3) Als je het toch allemaal niks vind, waarom ben je dan nog op dit forum?

Kijk hap.. En laat jij nou net degene zijn die nieuwkomers naar google verwijst als ze een vraag stellen.. Je voelt dus ook kennelijk aangesproken..
3 jaar lid wil niet zeggen dat ik er veel van weet want ik ben al 3 keer afgehaakt (vanaf 6.04) omdat ubuntu niet goed liep en de gebrekkige hulp van hier. Pas vanaf 9.10 ben ik uitermate tevreden op de koptelefoon na die ik nog steeds niet aan de gang heb..  

Edit.. Over punt 3.. Ik ben ik ook al lang niet meer geweest maar heb nog steeds die koptelefoon niet aan de gang en was opzoek naar een oplossing maar constateer opnieuw dat er slecht gereageerd wordt op een vraag gezien de openstaande vraag van de laatste vraagsteller.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/02, 16:46:20 door ADHDer »

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #31 Gepost op: 2010/04/02, 17:00:17 »
Kijk hier heb ik geen zin in, in een of andere flamewar, die jij aan het uitlokken bent. Als mijn manier van helpen jou niet aanstaat of je hebt persoonlijk iets tegen mij, kan je een PM of e-mail sturen. En waarom zou ik niet naar Google verwijzen? Een beetje zelf support kan echt geen kwaad. Als iemand daar niet uit komt kan hij/zij er altijd bij mij op terug komen.
Verder ga ik mij helemaal niet verdedigen, als jij lekker met jou posts zo door wilt gaan prima, je frustratie over het niet aan de gang krijgen,begrijp ik. Alleen niet hoe je ooit hulp wilt krijgen op deze manier, van wie dan ook.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ADHDer

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #32 Gepost op: 2010/04/02, 17:12:13 »
Kijk Gijs, als je nu eens net zo snel zou regeren op een vraag dan op kritiek dan kwamen we een stuk verder.. De laatste vraag staat al vanaf 25 maart open en mijn kritiek hierop 2 uur voor de eerste reactie erop komt.. Dat zegt alles lijkt me..

Offline koos4401

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #33 Gepost op: 2010/04/02, 17:27:34 »
Bijna ontopic gemaakt = OFFTOPIC

@ADHDer: Samuel Rave heeft groot gelijk:
Citaat
Samuel Rave: Ik vind dit geen nette opmerking. Niemand moet hier iets en het is geen recht. Mensen die hier actief zijn doen het allemaal vrijwillig in hun eigen vrije tijd, ze zijn niet allemaal programmeurs en kunnen tot een bepaalde hoogte mensen helpen.
Verwijzen naar Google doe ik ook in sommige van mijn antwoorden.
Waarom lok je uit dat mensen hun nickname gaan veranderen in: RITALINer? Als je een flamewar wilt,  zoek je forum waar ze dat wél leuk vinden.
Groeten.
/End Bijna ontopic gemaakt = OFFTOPIC
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #34 Gepost op: 2010/04/02, 17:28:51 »
@ADHDer,

sommige problemen zijn nu eenmaal lastig, en slechts door enkelen hier goed te begapen. Waarvan er bv. één nu in Afrika zit voor een project. Daarnaast is het hier geen professionele helpdesk, maar vrijwilligerswerk. Ook wij hebben werk, gezin, sociaal leven e.d.
Ik kan me voorstellen dat er wat teleurstelling is dat je probleem niet zo snel opgelost wordt, maar dat komt een enkele keer voor. En inderdaad wordt er ook wat zelfwerkzaamheid van eenieder verwacht, is dat zo erg dan? Het moet toch ook voldoening geven dat je zelf van alles gedaan hebt?
Alleen maar afreageren gaat je niet echt helpen, denk ik. Maar misschien kan je je geld terugvragen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #35 Gepost op: 2010/04/02, 17:36:21 »
Net of niet dat is gewoon mijn ervaring hier. Het is ook niet netjes om nieuwelingen maar te verwijzen naar google enz ipv een normaal antwoord te geven op een vraag die voor een ervaren ubuntu gebruiker gewoon of begrijpelijk is... Daarom ben ik hier ook al 3 jaar lid maar kom en post hier zelden omdat je toch geen normaal antwoord krijg.
Voor de gemiddelde Ubuntu gebruiker hier op dit forum, doet de audiokaart het gewoon out of the box.
Dus ik snap niet hoe je ervan uitgaat dat een "ervaren" gebruiker dit gewoon maar moet weten.
De simpele dingen worden hier heel vaak binnen een korte tijd beantwoord. Hardware problemen hoort zeker niet bij de simpele dingen, omdat Ubuntu ervoor gemaakt is om in de ideale situatie alles automatisch te herkennen en in te stellen.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/02, 17:40:10 door Samuel Rave »
Mijn Kubuntu 22.04 PC
Check Screenshot met specs

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #36 Gepost op: 2010/04/02, 17:46:29 »
@ADHDer,
Je nickname vind ik wel lollig.
Overigens ben ik echt ADHDer, maar dat geeft mij nog geen vrijkaartje om onredelijke te reageren.
Dus bijdeze wil ik je vriendelijke verzoeken om met een klacht een nieuwe topic te starten in de sectie 'Offtopic',
in plaats van een topic die ergens anders voor bedoelt is overhoop te schoppen. Niet zo leuk t.o.v de hulp vrager.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #37 Gepost op: 2010/04/02, 17:51:20 »
Even een verzoek om geen reacties meer te geven.
Er is een OTRS bericht richting ADHDer verstuurd,en er wordt in het team bekeken wat we er mee gaan doen.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline ADHDer

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #38 Gepost op: 2010/04/02, 18:04:42 »
Even een verzoek om geen reacties meer te geven.
Er is een OTRS bericht richting ADHDer verstuurd,en er wordt in het team bekeken wat we er mee gaan doen.

Wat is een OTRS?
Maar jullie laten je wel kennen zeg dat er in het team bekeken moet worden wat jullie hiermee gaan doen... Moet ik hieruit opmaken of er besproken wordt of ik hiervoor een ban krijg?
Mag ik dan vragen of ik iemand heb uitgescholden, gevloekt, vervloekt, beledigd of iemand bedreigd??



Offline Drummies

  • Lid
Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #39 Gepost op: 2010/04/02, 18:10:55 »
@ADHDer rustig aan a.u.b,er is een OTRS bericht naar je verstuurd, reageer op dat bericht en niet hier.En trek geen voorbarige conclusies dat is nergens voor nodig.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Geluid uit koptelefoon én luidsprekers.
« Reactie #40 Gepost op: 2010/04/02, 19:05:19 »
Slotje erop, zo hoeft het niet verder.