Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: surfen erg traag andere niet  (gelezen 5765 keer)

Offline kamelot

  • Lid
surfen erg traag andere niet
« Gepost op: 2009/11/18, 08:34:00 »
he allemaal .

ik heb even even een vraag .
gistere heb ik mijn firmware van mij modem geupgrade.
nu zit ik met het probleem dat er heel langzaam paginas
geladen worden in meerdere browsers ff3.5 en konq.
dit had ik ook met de vorige firmware alleen in veel mindere maten.
het vreemde is in windows doet hij het gewoon bij een andere pc
het probleem is duurd bijna een min om een site te laden .
eenmaal op de site gaat hij wel snel.
vreemde ook  is als ik me pc uitzet dan gaat me switch als een gek flikkere.
net of er wat naar verzonden word .

even mij specs

draytek vigor 2710vn modem/router
kubuntu  9.10
windows 7 kapot XD
mac osx [geprobeerd op normale pc moet er nog afhalen]
switch volgens mij van dlink .

ps: direct op de modem aansluiten werkt ook niet full reset ook al gedaan .




Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kamelot

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/18, 15:00:05 »
Heb het al gevonden .

Ik moest ipv6 uitzetten in me firefox.
Nu is firefox gewoon weer snel alleen andere browsers nog niet .
Maar daar geef ik niet zo om.
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline track

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/18, 15:27:32 »
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 15:34:23 door track »

Offline kamelot

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/18, 15:52:06 »
oke dankje heb het aan grub toegevoegd.
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/18, 18:38:27 »
Ik heb laatst 15 computers van ubuntu 9.10 voorzien onder mijn vrienden kring. Wat mij daar dus aan opviel is dat 12 van de 15 computers gedrag vertoonde van traag internet en updates binnehalen enz. Ipv6 uitschakelen in de kernel voor opstarten hielp niks, netzo als wicd installeren of meer van die oplossingen die je op internet leest.

Het probleem zit gewoon in de router waar sommige mensen de kanalen op automatisch hebben staan, ik heb in sommige routers het kanaal op twee gezet, nadien was het probleem verdwenen en volle snelheid terug.

Je kunt de router de schuld geven, maar dit is naar mijn inziens een bug in de network-manager. Waarom? Ik heb dit in eerdere versies nog niet meegemaakt en toen stonden de kanalen gewoon automatisch.

Heb gelezen in bug rapport van ubuntu dat ze d'r voor de rest niks aan doen. Het probleem staat op "solved" Leuk voor de mensen die voor het eerste kennis maken met ubuntu.
Ubuntu linux 9.10
Linux Mint 8 "Helena"
Xubuntu linux 9.10
Kubuntu linux 9.10
Sabayon linux 5.0
Windows xp Home Edition
Windows vista Home premium
Windows 7 Home Premium

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/18, 18:53:03 »
Inderdaad niet leuk... Maar ja, we moeten het ermee doen, bij 9.10.

Overigens is dit probleem doorgaans verholpen wanneer je even de firmware van de router naar de nieuwste versie flitst.

Vooral Linksys is behoorlijk actief met het aanbieden van nieuwe firmware voor z'n routers: ik heb laatst nog een Linksys WRT54GC uit 2007, geflitst met een firmwareversie van augustus 2009! Zeer lange ondersteuning dus.

Offline kamelot

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/18, 18:55:40 »
uhm even een vraag wat bedoel je met kanaal 2 ?
Bedoel je met draadloos internet .
Het probleem doet bij mij voor met bedraad  internet


Das het probleem juist ik heb de nieuwe firmware geinstalleert en toen begon het gezeur
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/18, 19:08:30 »
uhm even een vraag wat bedoel je met kanaal 2 ?
Bedoel je met draadloos internet .
Het probleem doet bij mij voor met bedraad  internet
ja, ik bedoel met draadloos. Met draad ben ik nog aan het zoeken. Met draad heb ik het bijvoorbeeld op mijn belkin router weer wel en op mijn sitecom weer niet.



Das het probleem juist ik heb de nieuwe firmware geinstalleert en toen begon het gezeur
Meestal kun je of maakt je router een backup van je firmware, die kun je toch terugzetten.



Ubuntu linux 9.10
Linux Mint 8 "Helena"
Xubuntu linux 9.10
Kubuntu linux 9.10
Sabayon linux 5.0
Windows xp Home Edition
Windows vista Home premium
Windows 7 Home Premium

Offline heir4c

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/18, 19:13:16 »
In verband met IPv6: In de tweede link die track geeft staat dus het commando om in het gehele systeem IPv6 uit te schakelen, als je dat nog niet uitgevoerd hebt: gewoon in terminal het volgende commando invoeren en het zou onmiddelijk moeten werken. Bij mij werkte dit.

sudo sysctl net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1
Heeft voor mij dus niets te maken met firmware of router of wat dan ook, heb dit niet, gewoon met draad rechtstreeks aan internet. (In 9.04 werkte het, waarom niet in 9.10.)

 
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline kamelot

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/18, 20:08:50 »
Ja bij mij staat ipv6 nu helemaal uit maar nu heb ik het probleem dat openftd heel moeilijk doet met updaten van de posts
Als goed is gaan draytek ook nog even naar me modem kijken van buiten af .
Kijken of ze wat kunnen doen voor me .
Anders moet ik inderdaad de oude firmware terug zetten.
Jammer genoeg heb ik niet meer de orginele die er op stond en heb dus alleen de oude versie van de site
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/18, 20:13:40 »
In verband met IPv6: In de tweede link die track geeft staat dus het commando om in het gehele systeem IPv6 uit te schakelen, als je dat nog niet uitgevoerd hebt: gewoon in terminal het volgende commando invoeren en het zou onmiddelijk moeten werken. Bij mij werkte dit.

sudo sysctl net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1
Heeft voor mij dus niets te maken met firmware of router of wat dan ook, heb dit niet, gewoon met draad rechtstreeks aan internet. (In 9.04 werkte het, waarom niet in 9.10.)

 
Waar het probleem zit is voor ieder weer anders heb ik vernomen als je op dit probleem googled, de suggesties die worden voorgesteld heb ik allemaal doorlopen bij sommige met resultaat en sommige niet. De suggestie met het ipv6 uitschakelen helpt alléén met browsen met firefox en helpt maar iets en de rest in ubuntu zoals updates ophalen blijven traag met hevige pieken en dalen. Sommige updates duren hier 16 uur en 40 minuten met schomelingen. En de één heeft het met draad en de ander weer met draadloos.

Waar kan het zitten? Tsja, dns en noem maar op. Maar de echte bug zit toch in het besturingssyteem.

Ik heb hier nog andere besturingssytemen waaronder windows, mac osx, freebsd, die dit probleem niet hebben in dezelfde configuratie en werken allemaal met ipv6. Dus, blijft er toch maar één ding over.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 20:15:32 door sitewinder »
Ubuntu linux 9.10
Linux Mint 8 "Helena"
Xubuntu linux 9.10
Kubuntu linux 9.10
Sabayon linux 5.0
Windows xp Home Edition
Windows vista Home premium
Windows 7 Home Premium

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/18, 20:17:30 »
Enfin, maakt het verschil wanneer je de router voorziet van de nieuwste firmware?

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/18, 20:27:06 »
maakt het verschil wanneer je de router voorziet van de nieuwste firmware?
Nee, maakt niets uit. En heb zowat een hele collectie aan merken routers gehad in mijn vriendenkring.


Enfin,
Nee, niet zo enfin, ik heb mensen erbij met werkcomputers die haast onwerkbaar zijn geworden met 9.10.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 20:28:40 door sitewinder »
Ubuntu linux 9.10
Linux Mint 8 "Helena"
Xubuntu linux 9.10
Kubuntu linux 9.10
Sabayon linux 5.0
Windows xp Home Edition
Windows vista Home premium
Windows 7 Home Premium

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/18, 20:41:25 »
"Enfin" betekent niet "ha, wat fijn!", en ik kan er verder ook niks aan doen.  ;)

Bij de computers waar ik 9.10 op heb gezet, doet dit probleem zich niet voor. Dus het is blijkbaar alleen bij bepaalde hardware en/of providers. In jouw situatie zou ik proberen of de LTS-versie het wel goed doet; 8.04.3 dus.

8.04.3 is sowieso de hoogste kwaliteit, trouwens: mijn bureaucomputers blijven rustig doordraaien op deze LTS-versie, tot juli 2010, wanneer de eerste puntversie verschijnt van de nieuwe LTS-versie Lucid Lynx: 10.04.1. Alleen de flaptoppen fietsen mee met de tussenversies.

Wanneer de LTS geen soelaas biedt voor jou, dan zou ik in jouw plek 9.04 pakken. Een mooi uitgerijpte tussenversie, waar de meeste fouten uit zijn verdwenen.

Wil je per se de nieuwste progjes, dan kun je openSUSE 11.2 pakken. Een goed alternatief voor Ubuntu.

Meer kan ik er niet van zeggen; de keuze is aan jou. Enfin.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 20:45:23 door Pjotr »

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/18, 21:23:36 »
Waar kan het zitten? Tsja, dns en noem maar op. Maar de echte bug zit toch in het besturingssyteem.
Nee, is geen bug. In Karmic staat IPv6 standaard aan en als je router/modem er niet mee overweg kan moet je óf je router/modem updaten óf IPv6 uitzetten op je systeem.

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/18, 22:53:08 »
Waar kan het zitten? Tsja, dns en noem maar op. Maar de echte bug zit toch in het besturingssyteem.
Nee, is geen bug. In Karmic staat IPv6 standaard aan en als je router/modem er niet mee overweg kan moet je óf je router/modem updaten óf IPv6 uitzetten op je systeem.
Is wel een bug en ipv6 staat niet standaard aan, tenminste dat zou niet kunnen of mogen want het staat standaard uit onder network-manager in ubuntu tabblad ipv6. Deze staat standaard op "ipv6 ignore"

Voor de rest kan mijn router "recentelijk gekocht" gewoon het protocol ipv6 aan. En we lopen maar te roepen over ipv6 naar mijn inziens ligt het daar nog géén eens aan.

Ubuntu heeft géén bug, en iederéén moet zijn router maar verkopen of updaten, nieuwe halen. Terwijl alle andere "nieuwe" besturingsystemen dit euvel niet vertonen. Klinkt logisch  :rolleyes:

Maar goed, we ondezoeken verder. We komen er wel, alléén het duurt even. ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 22:54:59 door sitewinder »
Ubuntu linux 9.10
Linux Mint 8 "Helena"
Xubuntu linux 9.10
Kubuntu linux 9.10
Sabayon linux 5.0
Windows xp Home Edition
Windows vista Home premium
Windows 7 Home Premium

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/18, 23:05:39 »
Maar goed, we ondezoeken verder. We komen er wel, alléén het duurt even. ;)

Benieuwd wat je gaat vinden. Het zou prettig zijn als je de uitslag hier wil melden.  :)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/18, 23:46:32 »
Misschien heel raar maar zet je bluetooth eens uit en kijk dan eens naar wat je netwerk doet (draadloos).

Hier kan ik soms niet eens connecten (in een hotel) en na het uitzetten van de bluetooth lukt het dan wel even als de snelheid pas na het uitzetten van mn bluetooth lopen de pagina's in FF wel weer gewoon goed
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/19, 00:10:36 »
Misschien heel raar maar zet je bluetooth eens uit en kijk dan eens naar wat je netwerk doet (draadloos).

Hier kan ik soms niet eens connecten (in een hotel) en na het uitzetten van de bluetooth lukt het dan wel evenals de snelheid pas na het uitzetten van mn bluetooth lopen de pagina's in FF wel weer gewoon goed

Ik heb dat hier en daar al meer gelezen; daarom heb ik die tip maar even toegevoegd aan m'n foutenlijstje: http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(nummer 13)

Dank voor het melden!  :)

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/19, 01:40:12 »
Op geen een van de machines zat bluetooth.
Ubuntu linux 9.10
Linux Mint 8 "Helena"
Xubuntu linux 9.10
Kubuntu linux 9.10
Sabayon linux 5.0
Windows xp Home Edition
Windows vista Home premium
Windows 7 Home Premium

Offline kamelot

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/19, 09:24:54 »
tis leuk dat jullie mijn topic kapen voor  jullie discusie. :P

maar heb net anwoord terug van draytek dat mijn modem helemaal geen
ipv6 ondersteunt .
ik heb ook  totaal geen idee waar ipv6 eigenlijk voor is .
maar is lekker dan ken ik daarlijk weer een nieuw modem kopen
heb deze net voor  200 euro gekocht XD
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/19, 09:26:29 »
Is wel een bug en ipv6 staat niet standaard aan, tenminste dat zou niet kunnen of mogen want het staat standaard uit onder network-manager in ubuntu tabblad ipv6. Deze staat standaard op "ipv6 ignore"
Zou je het kunnen melden dan op lauchpad.net, er is al een bugmelding van: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/glibc/+bug/417757

Offline track

  • Lid
Re: surfen erg traag andere niet
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/19, 14:41:12 »
...
ipv6 ondersteunt .
ik heb ook  totaal geen idee waar ipv6 eigenlijk voor is .
Die IPv6 is de uitbreiding van IPv4 (dat is het adressenbeheer op het internet):
http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6

track