Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel, Microsoft volgende desktop OS, wordt een Linux. Wat zou dat voor de klant  (gelezen 3534 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Dat klopt. Je mag hem aanpassen naar wens. Maar de rechten over de kern van de kernel blijft toch wel bij Linus, waar hij ook strikt aan vast houdt omdat dit een deel is van de zekerheden die (authentic) linux biedt.
Vergelijk het met FireFox.
De source is vrij verkrijgbaar, maar wanneer je één komma veranderd, mag het geen FireFox meer heten (FireRabbit ?)
Je mag wel zeggen, dat het op Mozilla's FireFox gabaseerd is.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Ik dacht dat Ubuntu ook eigen aanpassingen aan de kernel maakt. Is Ubuntu dan ook geen Linux?

Citaat
For each Linux kernel version Ubuntu kernel developers maintain a set of patches until those patches are incorporated upstream. They also maintain a specific configuration. When you install a Linux image package the configuration used to build it is stored in /boot along with a map file, the kernel image, and an initrd file created for your system at the time the linux image package is installed.
« Laatst bewerkt op: 2018/11/28, 15:47:08 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

touche, in dat licht klopt het idd denk ik.
Ja sorry joh. Meestal poog ik kort te reageren om niet in een lange reactie te verdrinken, maar dan wordt het weer te kort (door de bocht).  :|

Ik dacht dat Ubuntu ook eigen aanpassingen aan de kernel maakt. Is Ubuntu dan ook geen Linux?

Wederom als ik goed geinformeerd ben =D is ubuntu de schil om de kernel en is de kernel gewoon de kernel. Voor zover ik begrijp zelfs dezelfde als in xubuntu of lubuntu, doch misschien net een ander versienummer.

Het is geen linux meer als de schil om de kern niet meer draait op de core kernel.
Dat is ook de reden dat je op moet letten dat je de juiste downloadbron gebruikt. Dat je de originele versie download met de core kernel. Theoretisch zou iemand de schil (ubuntu) aan kunnen passen (met zooiware en backdoors) waardoor je 'fake-ubuntu' nog altijd onveilig en lek zal zijn.
En zo ook met software onder linux distributies.. Ook altijd uit de erkende bron halen.
Uit de juiste bron wordt het gecontroleerd en 'goedgekeurd' door de linux community.
« Laatst bewerkt op: 2018/11/28, 18:49:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Phil II

  • Lid
voorlopig door een noob tot de verbeelding sprekend en naïef samengevat ?

Walt Disney's laatste productie : " Who Framed Canonical Ltd " ?

allicht gevolgd door ( na zijn heengaan ) van : " Who Framed Linus Benedict Torvalds " ?

met als opvallende afwezige de dans ontspringende Clement Lefebvre met zijn team en zielsverwanten ?
« Laatst bewerkt op: 2018/11/29, 05:00:24 door Phil II »