Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell Micro pc  (gelezen 831 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Dell Micro pc
« Gepost op: 2021/08/01, 19:17:10 »
Wie kan mij vertellen wat het nadeel is van een DELL OPTIPLEX 3040M MICRO pc. Is dat de energie of warmte huishouding? Wie heeft hier ervaring mee????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Pfoeh2

  • Lid
Re: Dell Micro pc
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/12, 17:06:51 »
Ik kan je niet helpen met dit specifieke model of merk.
Op mijn werk heb ik jarenlang gewerkt met een Lenovo, soortgelijk model. Nooit warmteproblemen ervaren. Nu wmoet ik het helaas met een laptop doen.
Thuis heb ik momenteel een Intel NUC en voorheen een Zotac Sphere OI510 (die nu elders vrolijk zijn uren maakt). Ook bij deze PC's nooit warmteproblemen meegemaakt. Allemaal I5 processoren.
Ik ben toen naar dit soort pc-tjes overgestapt vanwege het lagere energieverbruik. Heb echter nooit nagemeten of ze echt veel zuiniger zijn maar er zit geen CD/DVD drive en geen ventilator in die stroom verbruiken.
Nu is het wel zo dat ik geen heel zware dingen doe op mijn pc's: geen 3D software of videobewerking. Wel mijn CD's rippen en eens een DVD naar AVI formaat omgezet. Hiervoor gebruik ik dan uiteraard een externe DVD brander.