Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 8.04 server  (gelezen 654 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
ubuntu 8.04 server
« Gepost op: 2009/03/16, 22:14:16 »
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen een   Ubuntu 8.04.2 LTS, GNOME, 3 jaar ondersteuning en een Ubuntu 8.04.2 LTS server CD, 5 jaar ondersteuning.

Ik gebruik nu gewoon de eerste.

Groentjes,
Willem

Re: ubuntu 8.04 server
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/16, 22:17:02 »
Voor gewoon desktop gebruik is de desktop cd. Als ge een server hebt, kunt ge de server cd gebruiken :).

Offline Willemtk

  • Lid
Re: ubuntu 8.04 server
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/16, 22:23:26 »
Voor gewoon desktop gebruik is de desktop cd. Als ge een server hebt, kunt ge de server cd gebruiken :).

Ach zo. Maar ik zag ook dat die cd bestanden repareert. Ik had hem per ongeluk gedownload (voor iemand anders) omdat ik dacht, ach 5 jaar ondersteuning is beter dan 3. Maar als je Ubuntu niet meer goed opstart, kan je dan die cd ook gebruiken? Omdat dat er staat, beschadigde bestanden herstellen of iets in die aard.

Groentjes,
Willem

Re: ubuntu 8.04 server
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/16, 22:27:12 »
Dat is de alternate cd die ge bedoeld denk ik. Ge hebt eigenlijk 3 versies voor een desktop installatie. De live-cd, de alternate cd en de dvd.
Met de live-cd kunt ge opstarten in een volledig grafische omgeving zonder te installeren. De alternate is alleen in tekstmodus, maar kan meer specifieke dingen (zoals inderdaad een beschadigd systeem herstellen). De dvd bevat meer software dan de cd, alsook gnome en kde.