Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe docs samenvoegen in LO?  (gelezen 293 keer)

Hoe docs samenvoegen in LO?
« Gepost op: 2016/05/20, 11:12:01 »
Hoe voeg ik twee documenten (met verschillende pagina opmaak!) samen in LO?
Het resultaat moet één doc zijn met twee blz met verschillende pagina opmaak.

Ik heb het geprobeerd met een Master Document (.ODM) en secties, maar kom er niet uit.
Terwijl ik het vroeger wel eens heb gedaan volgens mij....  ???
« Laatst bewerkt op: 2016/05/20, 12:22:19 door VuurVosje »

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/20, 11:42:16 »
Bestand 1 openen.
In menu.
Invoegen -> Bestand (helemaal onderaan)
En dan het in te voegen bestand 2 selecteren.

Net nog even geprobeerd met 2 docs voor de zekerheid, en werkt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/20, 12:15:45 »
Qpartyrabbit: OK, maar dit behoudt (niet noodzakelijk) de opmaak van het andere document.

Bij het invoegen van één document in een ander worden de stijlinstellingen van het andere document behouden. Stijlen in het ingevoegde document die niet aanwezig waren, worden mee ingevoegd.

Het is "by design" niet zomaar mogelijk een document in te voegen en daarvan alle opmaak te behouden. Zo werkt tekstverwerking niet. Als het gaat om verschillende documenten met totaal verschillende opmaak, maak ze dan afzonderlijk aan. Je kan ze achteraf in één PDF steken of de uitprints samenvoegen.

Werken met secties met sterk verschillende opmaak kan wel degelijk, Maar dan moet je dat ook zo opzetten in het document, met bijhorende en aparte stijlen voor elk van de gedeelten.

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/20, 12:23:45 »
Precies: de alinea-opmaak blijft op de partyrabbit methode wel behouden, maar de pagina-opmaak niet.
En dat laatste is nu juist het probleem.

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/20, 13:04:30 »
Dan gewoon 'alles selecteren' en copy/pasten. Dan behoudt je de opmaak zeker.
Indien gewenst vooraf even vanaf de betreffende pagina instellen op de gewenste marges.

Bij een enkele pagina kun je hem ook als afbeelding exporteren en dan de afbeelding invoegen, maar dat vind ik niet zo'n mooie oplossing.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/20, 13:06:35 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/20, 13:30:26 »
Alineaopmaak zal niet noodzakelijk behouden worden: toevallig zullen de paragraafstijlen grotendeels hetzelfde geweest zijn en mogelijk ook heb je directe formattering gebruikt, die ook behouden wordt. Voeg een paginabreak in met een nieuwe paginastijl die overeenkomt met je in te voegen document, en ook dat probleem zal opgelost zijn.

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/05/20, 13:48:15 »
Gelukt!

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/05/20, 14:00:27 »
Hoe? Ik ben wel benieuwd. Misschien voor mij makkelijker in de toekomst.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/05/20, 17:19:35 »
Zoals vanadium boven aangaf; werkt prima.

Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/05/20, 18:49:01 »
Dan moet er ook nog e.e.a. aangepast worden. Ver hetzelfde als copy/paste.
Dan houdt ik het voorlopig toch bij copy/paste (= +opmaak) en dan hoeft ook alleen de marge nog maar aangepast te worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe docs samenvoegen in LO?
« Reactie #10 Gepost op: 2016/05/23, 12:17:52 »
Een mogelijke tussenoplossing bestaat erin dat je alle opmaakprofielen van document 2 hernoemt, inclusief de pagina-opmaakprofielen. Dat kan misschien heel wat werk met zich brengen als je veel opmaakprofielen hanteert. Hernoem bijvoorbeeld "standaard" tot "standaard_d2"
Als je dan document 2 samenvoegt met document 1, neemt het samengestelde bestand de (in document 1 niet bestaande) opmaakprofielen uit document 2 over.

Zo zal je dus een opmaakprofiel "standaard" hebben en een opmaakprofiel "standaard_d2".

't Is maar een voorstel, dat ik zelf nog niet heb getest.

Maar vergeet dus zeker niet ook de pagina-opmaakprofielen mee aan te passen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM