Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harde Schijf Verwisselen Tussen 2 Laptops  (gelezen 918 keer)

Offline Euroke0

  • Lid
Harde Schijf Verwisselen Tussen 2 Laptops
« Gepost op: 2010/08/18, 12:06:51 »
Hey Iedereen,

Aangezien ik mijn laptop moet binnendoen voor een herstelling, was mijn idee om mijn ubuntu harde schijf in mijn andere laptop te plaatsen. Nu had ik gelezen dat dit op zich geen probleem is, buiten het feit dat mijn huidige laptop (waar de harde schijf dus later wel weer in moet) een intel video kaart heeft. De andere laptop bezit een nvidia kaart en nu las ik op het internet dat dit de 3d functionaliteit van de intel driver zou uitschakelen. Klopt dit en hoe kan ik dit weer inschakelen achteraf? Moet ik dan ook de nvidia beelddriver weer verwijderen of schakelt deze zichzelf uit?
De videokaart van intel is een x3100, de nvidia een gf8600m gs.

Met vriendelijke groeten

Re: Harde Schijf Verwisselen Tussen 2 Laptops
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/18, 12:12:23 »
Normaal zou dit geen probleem mogen zijn.
Een voordeel van Linux is dat hij bij het opstarten de hardware controleert, en dan de juiste modules inlaadt.

Offline Euroke0

  • Lid
Re: Harde Schijf Verwisselen Tussen 2 Laptops
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/18, 12:26:22 »
Hey Schwarz,

Dank voor het antwoord. Ik dacht dat ook, maar met dat ik precies zo iets gelezen had op het internet... Een storm in een glas water dus. Dank voor het verhelderende antwoord!

Mvg

Re: Harde Schijf Verwisselen Tussen 2 Laptops
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/18, 12:35:46 »
Voor een aantal instelling zou het inderdaad kunnen dat je deze even opnieuw moet instellen, maar veel zal het niet zijn denk ik.

Gisteren deed ik bijvoorbeeld hetzelfde. Ik moet een aantal oudere desktops op het werk controleren, en omdat ik weinig zin had om met LiveCD's te werken, heb ik gewoon de HDD uit mijn desktop meegenomen en ingeplugd :) geen enkel probleem gehad/
« Laatst bewerkt op: 2010/08/18, 12:37:24 door schwarzproductions »

Offline Euroke0

  • Lid
Re: Harde Schijf Verwisselen Tussen 2 Laptops
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/18, 13:19:12 »
Hey Schwarz,

Als de 3d functie niet meer zou werken zou k het vlug genoeg moeten merken aangezien ik enkel (uiteraard oudere) 3d spelletjes speel op de machine. En dan kom ik hier wel even terug. K vind het wel een verademing tov windows dat het gewoon kan :-)

Mvg