Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taakbalk  (gelezen 1233 keer)

Rob

  • Gast
Taakbalk
« Gepost op: 2007/08/27, 23:57:00 »
Ik ben gewend vanuit het Windows tijdperk dat een programma dat op de taakbalk staat altijd het zelfde formaat heeft.
Nu vind ik het zeer irritant dat Ubuntu (en overige linux distrobuties) dit aanpassen naar het aantal programma's en de
naam die het zelf geeft in de balk. Graag had ik dit zelf op een bepaalde lengte gezet. Geen idee hoe je zo'n progammaatje
op de balk noemt, dus heb er ook niet naar kunnen zoeken.

Offline SNWBRDR

  • Lid
Taakbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/28, 00:00:01 »
Rechts klikken vlak voor die balk (Window List), daar zie je 2 verticale lijnen van puntjes.
Dan preferences (voorkeuren) kiezen en naar tabblad size gaan.
Daar dan de min & max size op eenzelfde getal zetten (staan bij mij beiden op 1000 pixels).

Rob

  • Gast
Taakbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/28, 00:11:11 »
Ik kan daar alleen maar instellingen maken voor de hele balk. Ik wil gewoon dat een programma ongeacht of ik er een of 10
los heb staan 200 pixels groot is. Dat kan daar niet. Iemand anders misschien een ideetje?

Offline joop13

  • Lid
Taakbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/28, 00:18:39 »
SNWBRDR geeft het goed aan, je moet niet de balkeigenschappen openen maar de eigenschappen die tevoorschijn komen als je op de taakbalk links :: ziet daar de rechtermuisknop gebruiken.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Rob

  • Gast
Taakbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/28, 00:29:49 »
Ja daar zat ik ook. Dan kun je twee waardes aangeven.
Maar dan nog krijg ik het niet zoals in windows.
Kan ze daar geen vaste waarde geven.

Offline joop13

  • Lid
Taakbalk
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/28, 01:46:28 »
Ik heb het minimum op 50 beeldpunten en het maximum op 300 beeldpunten staan, dat levert handzame knoppen op. Misschien gebruik je nog teveel beeldpunten?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Taakbalk
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/28, 02:44:48 »
Dat levert handzame knoppen op, totdat je 4 of meer programma's actief hebt. Die waarden zijn namelijk cumulatief - dus die waarden worden verdeelt over het aantal actieve vensters. Dat is niet wat Rob zoekt. Rob wil elk actieve venster altijd op dezelfde afmeting op de taakbalk zien.
@ Rob:
Het is inderdaad irritant - vind ik ook althans.

Iemand een idee?

Offline SNWBRDR

  • Lid
Taakbalk
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/28, 14:17:55 »
Als je min & max waarde op eenzelfde getal zet, is de die balk toch altijd even groot?
En Windows nemen die vensters toch ook andere waarden aan naarmate het aantal vensters vergroot als ik me niet vergis.

Taakbalk
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/28, 15:44:35 »
Citaat van: SNWBRDR
Als je min & max waarde op eenzelfde getal zet, is de die balk toch altijd even groot?
En Windows nemen die vensters toch ook andere waarden aan naarmate het aantal vensters vergroot als ik me niet vergis.
Je vergist je te dele.
In Windows hebben die vensters een minimale grootte. De balk niet.
De vensters worden pas kleiner, als de balk vol zit, eerder niet.

Nogmaals:
Rob wil niet de waarde van de Balk vastzetten,
maar de (minimale) waarde van de afzonderlijke vensters.

EDIT:
En Rob niet alleen, ikzelf zou het ook erg leuk vinden ;)