Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op radio online  (gelezen 4703 keer)

Offline bwog

  • Lid
Ubuntu op radio online
« Gepost op: 2005/11/29, 21:48:22 »
Zojuist was er een item over de live CD van ubuntu op radio online. Een mevrouw had de live CD uitgeprobeerd op de Mac (terwijl OSX, naar het schijnt, toch helemaal niet zo beroerd is :) ). Het gaat er bij dit item om dat iemand die niet overdreven veel kennis heeft van computers iets nieuws uitprobeerd (meestal een gadget).

Ze waren wel positief, maar het onderwerp kwam niet helemaal uit de verf. Aan installeren zijn ze niet toegekomen, maar ze geven wel een link naar ubuntu.


Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ubuntu op radio online
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/30, 10:20:49 »
O my, bedankt!

`GooZ

  • Gast
Ubuntu op radio online
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/30, 12:52:49 »
"Zijn het geen demo's?" Geweldig.
De kerel heeft niet echt het punt door van een livecd. "Je kan dus niets opslaan?"

Offline bwog

  • Lid
Ubuntu op radio online
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/30, 13:33:42 »
Tsja, dit is het type presentator Als-hij-het-begrijpt-dan-begrijpt-iedereen-het. Dit type wordt wel vaker wordt ingezet bij technische of wetenschappelijke onderwerpen (denk aan Nieuwslicht).

Nadeel is dat veel luisteraars en kijkers schromelijk onderschat worden en dat het nooit een inhoudelijk interessant programma oplevert.

`GooZ

  • Gast
Ubuntu op radio online
« Reactie #5 Gepost op: 2005/12/01, 17:18:16 »
Citaat van: bwog
Nadeel is dat veel luisteraars en kijkers schromelijk onderschat worden.
Daar zeg je het.
Wat is nieuwslicht? (ik kom uit Vlaanderen, vandaar waarschijnlijk :))

Offline bwog

  • Lid
Ubuntu op radio online
« Reactie #6 Gepost op: 2005/12/01, 20:47:58 »
[quote=`GooZ

`GooZ

  • Gast
Ubuntu op radio online
« Reactie #7 Gepost op: 2005/12/01, 20:50:40 »
OK, bedankt voor deze informatie, ik kan er me iets bij voorstellen :) (ik kan er me jammergenoeg zelfs veel te veel bij voorstellen)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ubuntu op radio online
« Reactie #8 Gepost op: 2005/12/01, 21:51:28 »
Ik vond het niet slecht. Wat moet je verwachten? Tenslotte moet dit bij de gemiddelde radio-luisteraar binnenkomen. Ik vond dat dat meisje (Corry?) haar werk vrij goed had voorbereid. Ik weet niet op welke zender dit was, noch welk publiek het aantrekt, maar toch betwijfel ik of het ook maar 5 personen heeft aangezet om Ubuntu te proberen. Nu ja, we zijn nerds I guess :(
Het is al goed dat ze Ubuntu hebben gekozen! Marc Suttleworth zal blij zijn. Dit is wat hij wou bereiken.

`GooZ

  • Gast
Ubuntu op radio online
« Reactie #9 Gepost op: 2005/12/01, 21:55:52 »
Het meisje had inderdaad zeer mooi gedaan wat er van haar gevraagd werd. Het jammere vond ik een beetje dat de man zich niet al te best gedocumenteerd had (zoals dat toch hoort wanneer je iemand gaat interviewen over een bepaald onderwerp).
Dit op zich vind ik niet vreselijk storend, w