Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics  (gelezen 7590 keer)

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/06, 22:22:35 »
Ik merk daar inderdaad niks van. Ik merk wel dat sinds de nieuwe server het forum algeheel trager is geworden met soms echt hangmomenten, maar ik merk geen enkel verschil tussen een topic met 50 of 200 pagina's, zelfs niet op mijn tablet.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/06, 22:40:38 »
Meten is weten, met gevoel doe je niks. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/06, 23:12:26 »
We zitten op een nieuwe server (laten we in eerste instantie al eens daarover in de handen knijpen), en er is nog genoeg gescan en gevlooi achter de schermen over hoe nu alles loopt.

De splitsingen zoals nu, is even een snelle ingreep om te helpen. We hebben het over een stuk of 10 topics, dus waar gaat dit eigenlijk over? Of dit nu bij 500 of 2000 posts een meerwaarde is, is en kwestie van meten en ingrijpen.

Zoals gewoonlijk willen we alles in cron-jobs en automatische procedures vervat hebben, maar laten we eerst eens goed screenen hoe alles loopt. We kunnen nog altijd dingen wijzigen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline heir4c

  • Lid
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/06, 23:39:14 »
+1
Jongens (en meisjes  :)) Laat de heren eens even hun werk doen. Gebeurd ook in hun vrije tijd. Geef ze de tijd. Laten we dankbaar zijn dat ze dit willen doen. Haast en spoed is zelden goed, zoals het oude spreekwoord zegt.
Dank u wel!!!
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/06, 23:44:25 »
Ik weet heus wel dat het tijd kost en daar hou ik ook rekening mee. Ik deelde slechts Dave's mening aangaande het aantal pagina's van een topic, meer niet.

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/07, 11:28:53 »
Voor de zoveelste keer: ik hou er rekening mee. Maar daarom mag ik nog wel zeggen dat ik traagheid ervaar. Het is mijn goed recht om dat te zeggen en dat ik dat zeg bedoel ik NIET als een push van "hè, werk er nu eens aan", maar puur als mijn ervaring/mening/whatever.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/07, 12:17:12 »
De ervaring dat e.e.a. af en toe traag gaat, deel ik  ;)

Men is er mee bezig. En er komt meer bij kijken dan posten en pagina's. Het tunen van processen vergt nu eenmaal tijd en overleg.

En om maar wat te noemen, ik heb onlangs eens een kwartiertje gescreend en 8 verschillende crawlers van msn en yahoo vastgesteld (de mensen van Baidu lagen blijkbaar al op één oor), dat doet ook iets met de servercapaciteit.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Sluiting bepaalde topics, openen vervolg topics
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/07, 20:52:03 »
wat is traag, probeer eens een OS met Feestje, dat is pas wachten.  XD We weten wat je bedoelt Vistaus, het komt heus wel in orde. Maar je moet het even de tijd geven, wie geen tijd heeft kan altijd flink doneren bij Ubuntu NL, dan maken we tijd. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.