Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah  (gelezen 1676 keer)

Offline Teun

  • Lid
Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah
« Gepost op: 2008/09/03, 00:16:57 »
Toch voor de zekerheid, vraag ik het nog even;
We hebben een hele hoop oude computers. Als we daar ubuntu server opzetten, en dan een grafische interface voor de muis. Dit om een webbrowser te installeren. Dan kunnen we de computers weer gebruiken. Dat lijkt me een goed idee om ubuntu te promoten. Maar ook om de computers een taak te geven. Als laatste is het om een organisatie te promoten zoals een computer club. Of om je eigen server bruikbaar te maken om er mee op internet te surfen.
Ik heb ook al andere linux versies geprobeerd te installeren, Maar dat was een ramp. minilinux wilt niet lukken.

Dus ik wil oude computers met 400mhz processoren en 128mb met ubuntu server 8.04 installeren.
Dan een grafische omgeving er op en dan een webbrowser er op.
Vervolgens om er alleen mee te surfen op internet.

Ik weet nu in iedergeval hoe de desktop kan installeren;
sudo apt-get install xubuntu-desktop

Bedankt Teun.

Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/03, 07:58:51 »
Waarom de server-editie ?  Dan start je een heleboel nutteloze processen op, terwijl het toch enkel de bedoeling is om te surfen...
Zoek in dit forum naar "mini* ubuntu" en je krijgt veel draadjes over lichte systemen voor oudere computers...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/03, 18:30:29 »
Inderdaad niet de server, maar een "text-only" systeem kiezen, van de alternate CD.
Daarna kan je alles wat je nodig hebt installeren volgens https://wiki.ubuntu.com/NlKleinEnSnel
Maar ik denk dat je toch minimaal 192MB geheugen nodig hebt, aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.

Laat weten hoe het afloopt !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Teun

  • Lid
Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/04, 12:43:14 »
Citaat van: Prosper
Waarom de server-editie ?  Dan start je een heleboel nutteloze processen op, terwijl het toch enkel de bedoeling is om te surfen...
Zoek in dit forum naar "mini* ubuntu" en je krijgt veel draadjes over lichte systemen voor oudere computers...
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg alleen ubuntu aan de praat. Minilinux kreeg ik niet geinstalleerd.
Ubuntu server krijg ik er wel op. Het is licht en makkelijk te installeren.
Ik ben er voor om ubuntu server uit te kleden en gereed te maken om er een internet surf editie van te maken.
Maar of ik dat wel kan, ik denk het niet. Dan moet ik toch weer informatie van andere ontvangen.

Ik heb de xubuntu desktop geinstalleerd met netwerk lan via een kabeltje. Ook dat werd helemaal niks.
De commando was wel goed, namelijk
sudo apt-get install xubuntu-desktop

Offline Teun

  • Lid
Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/04, 12:44:47 »
Citaat van: r0n.
Inderdaad niet de server, maar een "text-only" systeem kiezen, van de alternate CD.
Daarna kan je alles wat je nodig hebt installeren volgens https://wiki.ubuntu.com/NlKleinEnSnel
Maar ik denk dat je toch minimaal 192MB geheugen nodig hebt, aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.

Laat weten hoe het afloopt !
Dit voorstel ga ik met onze computer club overleggen.
en dan ga ik het testen.
Ik zal zeker het eindresultaat posten. Tenminste.....als de club dat goed vind.
alvast bedankt he :)

Teun

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Grafische interface op Server 8.04 met firefox of operah
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/05, 08:32:13 »
Tovar, heb je al een keer gedacht om er thin-clients van te maken? Je hebt dan gewoon één LTSP-server nodig waarmee je thin-clients verbinding kunnen maken. Het voordeel? Als je huidige PC's kunnen booten met PXE dan kan je die systemen gebruiken en zijn ze meer dan snel genoeg, zelfs zonder extra geheugen! Meer info: https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSP/

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °