Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Defaults zetten printer  (gelezen 536 keer)

Offline Kurt DM

  • Lid
Defaults zetten printer
« Gepost op: 2016/05/30, 11:04:03 »
Ik werk met Ubuntu 12.04 (reeds een jaar of drie).

Ik heb een Brother printer (MFCJ4510DW) die dubbelsided kan printen.
Wanner ik een pdf wil printen (vanuit Evince) kan ik blijkbaar geen dubbelsided printen, ik zie bij "afdrukken - eigenschappen": tweezijdig niet beschikbaar. Vanuit LibreOffice Word kan ik wel dubbelzijdig printen.
Ik ben gaan kijken bij localhost:631 en zie het volgende onder de tab printers voor mijn printer:

Description:   MFCJ4510DW
Location:   
Driver:   Brother MFC-J4510DW CUPS (color, 2-sided printing)
Connection:   usb://Brother/MFC-J4510DW?serial=BROC4F345148
Defaults:   job-sheets=none, none media=iso_a4_210x297mm sides=one-sided

De defaults zijn blijkbaar single sided, dus ik probeer deze te veranderen met de administration - set default options. Daar zie ik voor general: two sided long edge binding (dat is goed), voor print settings plai duplex paper (ook goed), en voor print settings advanced: advanced two sided settings als normal (ook goed denk ik). Hier is alles Ok denk ik?

Via systeeminstellingen - afdrukbeheer - afdruktaak opties zie ik "zijden" : enkelzijdig. Ik probeer dat aan te passen naar dubbelzijdig maar dat word bij een OK terug naar enkelzijdig gezet.

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Defaults zetten printer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/30, 11:05:28 »
Oeps vraag vergeten te stellen: kunnen jullie me daarbij helpen, kan ik ervoor zorgen dat met Evince ook dubbelsided kan geprint worden? Ik vermoed trouwens dat het ooit gewerkt heeft...

Re: Defaults zetten printer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/30, 14:18:12 »
Hallo, als je "evince double-sided printing" in een zoekmachine ingeeft, krijg je heel wat problemen terug die sterk lijken op de jouwe. Volgens mij is dat een bug in Evince, die ook niet met de printerdrivers van Brother zelf te omzeilen is. Probeer een andere pdf-lezer; misschien dat het daarmee wel goed gaat.

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Defaults zetten printer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/31, 16:31:28 »
Bedankt Paul, ik heb master pdf editor geïnstalleerd en het probleem is opgelost.

Re: Defaults zetten printer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/31, 16:36:10 »
Mooi!