Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cursussen en Voipbuster op Umbutu  (gelezen 1947 keer)

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Gepost op: 2007/12/12, 16:19:05 »
Ik ben van plan Umbutu op mijn computer te zetten. Daarmee heb ik een probleem, ik heb al sinds een 2 tal jaar een cursus frans waar ik mee bezig ben, en die loopt alleen onder Windows. Weet iemand of er een cursus Frans bestaat die onder umbutu werkt? Welk merk en waar kan ik die kopen? Ik heb nu Mindscape.

Verder heb ik voipbuster en die werkt ook niet inder windows. Je kunt wel skype installeren maar die is duurder. Weet iemand nog alternatieven?

Groetjes, Willem

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/12, 16:22:57 »
En verder heb ik database voor mijn website te bouwen. Iemand nog een idee voor een ander programma waar ik mee kan werken?

Groentjes,
Willem

Offline Anco

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/12, 16:33:00 »
ik denk dat je ubuntu bedoelt in plaats van umbutu?
voipbuster werkt niet onder windows? nouja daar heb ik geen ervaring mee. Maar onder linux is het we werkend te krijgen. gewoon een voip programma downloaden en instellen.
Voor cursus frans zou ik niet weten wat er is en wat er kan, je kan proberen de versie die je nu hebt via wine werkend te krijgen, maar of het dan echt werkt is afwachten.

andere programma's? kijk maar eens in dit topic, staan allemaal software tips in en wat mensen gebruiken.
Linux user #485563

Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/12, 16:36:58 »
voor die cursus frans kan je het programma wine installeren in ubuntu , hiermee kan je een hoop windows programma's werkend krijgen in linux.
de meeste programma's die werken in win95, win98 , 2000 en xp doen t ook in wine.
je installeerd wine met synaptic (in je systeem > beheer menu), als het geinstalleerd is kan je gewoon een .exe bestand aanklikken en kan je de installatie proberen.

bedoel je met database een programma waarmee je websites maakt of mysql ???

als je een webserver wil maken van je huidige pc installeer je mysql apache en php5. (met synaptic)

om je website te maken kan je nvu , screem of bluefish gebruiken , nvu vind je op http://nvu.com en de rest is te installeren met synaptic of gnome app install (installeer en verwijderen in je toepassingen menu)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

ubuntuer

  • Gast
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/12, 17:14:33 »
@WillemII

Je moet de instellingen van voipbuster in b.v. ekiga of een ander programma zetten (linphone kan je ook gebruiken).
Je kan dus gewoon voipbuster blijven gebruiken , maar dan met een ander programma.
Die instellingen staan op onderstaande pagina onder "Software configuration".

http://www.voipbuster.com/en/sipp.html

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/12, 18:39:33 »
Citaat van: socialdefect
voor die cursus frans kan je het programma wine installeren in ubuntu , hiermee kan je een hoop windows programma's werkend krijgen in linux.
de meeste programma's die werken in win95, win98 , 2000 en xp doen t ook in wine.
je installeerd wine met synaptic (in je systeem > beheer menu), als het geinstalleerd is kan je gewoon een .exe bestand aanklikken en kan je de installatie proberen.

bedoel je met database een programma waarmee je websites maakt of mysql ???

als je een webserver wil maken van je huidige pc installeer je mysql apache en php5. (met synaptic)

om je website te maken kan je nvu , screem of bluefish gebruiken , nvu vind je op http://nvu.com en de rest is te installeren met synaptic of gnome app install (installeer en verwijderen in je toepassingen menu)
Database is idd een webcreator. het probleem is dat ik al een hele website heb. Ik vrees dat ik waarschijnlijk opnieuw zal moeten beginnen als ik ubuntu op mijn computer zet. Maar ergens heb ik dat er wel voor over. Alvast bedankt voor de info.

Offline lizardman

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/12, 18:53:57 »
Voor een cursus frans (of een andere taal) kun je het eens bij de Hema proberen.
Die hebben on-line cursussen, en je kunt er ook nog eerst een proefles volgen geloof ik.
Zo kun je eerst uitproberen of het iets voor je is.
http://www.hema-onlineleren.nl/cursus_overzicht.asp?categorieID=2
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/12, 18:58:37 »
Citaat van: lizardman
Voor een cursus frans (of een andere taal) kun je het eens bij de Hema proberen.
Die hebben on-line cursussen, en je kunt er ook nog eerst een proefles volgen geloof ik.
Zo kun je eerst uitproberen of het iets voor je is.
http://www.hema-onlineleren.nl/cursus_overzicht.asp?categorieID=2
Ja maar ik wil geen online cursussen, daar zit je aan tijd vast. Ik heb een goede cd rom waar ik af en toe eens mee stoei. maar die werkt alleen onder windows, tenzij ik het tegendeel vind. Mss die wine. Ik zal zien. Het zal nog heel wat voeten in de aarde hebben voor ik echt overschakel. Alles moet werken en ik moet er niet maanden in moeten steken. Maar toch bedankt.

Groentjes Willem

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/12, 19:00:10 »
En verder zie ik daar ook niet dat het onder linux werkt. Dus das al geen optie. Toch bedankt.

Willem

Offline lizardman

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/12, 19:16:40 »
Citaat van: WillemII
En verder zie ik daar ook niet dat het onder linux werkt. Dus das al geen optie. Toch bedankt.

Willem
Dat zou je dan mooi met die gratis proefles kunnen uitproberen ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/12, 19:37:07 »
Ik heb dus die nvu gedownload, maar heb nu al problemen om mijn proefwebsite op te zetten. Ik heb een web site, maar die ga ik nu niet overschrijven. Nu heb ik nog een webspace over, dus die wil ik als test gebruiken. Maar die moet dan leeg. Die nvu wist niks en laadt het precies ook niet op. Iemand suggesties?

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/12, 21:54:58 »
Die nvu werkt voor geen meter. Moet pagina per pagina verwijderen. Tja, ik denk dat ubuntu voor mij een onbereikbare dromm zal blijven. zucht

Offline silat

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/12, 23:01:21 »
wat voipbuster betreft hier kun je twinkle voor gebruiken doe ik zelf ook
ze hebben mij wat tips gegeven toen lukte het wel.
heb trouwens ook skype voor linux geinstalleerd werkt hier ook prima.
ikl weet niet waarom jij voipbuster gebrukt in plaats  van skype.
de reden dat ik zelf voor voipbuster kies is dat ze goedkoper zijn dan skype met voice out
hieronder een linkje want ik had er zelf ook al vragen over, heb dus twinkle  en dat bevalt goed (sip)
groeten en veel succes ermee
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17889

Offline Anco

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/12, 23:44:47 »
Citaat van: WillemII
Die nvu werkt voor geen meter. Moet pagina per pagina verwijderen. Tja, ik denk dat ubuntu voor mij een onbereikbare dromm zal blijven. zucht
Altijd een onbereikbare droom? geef jij je dromen altijd na 1 dag op?  nvu vind je dus niks, maar er zijn meerdere. Je moet jezelf tijd gunnen om het te proberen. Ik heb linux ook wel es weggegooid (vooral door draadloos internet) maar mijn nieuwsgierigheid zorgde ervoor dat ik vaker probeerde. Nu draai ik naar volle tevredenheid ubuntu en kan ik alles wat ik wil. Als je nu niet ziet zitten, laat ff aan de kant staan, en probeer het weer eens rustig als je tijd hebt.

Daarnaast lijkt me sterk dat je website opnieuw moet maken. (tenzij je asp gebruikt) anders moet je alles vrij gemakkelijk over kunnen zetten.
Linux user #485563

Offline vis

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/13, 13:01:57 »
Onder wine werkt de franse cursus van rosetta stone.

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/13, 17:54:09 »
Citaat van: silat
wat voipbuster betreft hier kun je twinkle voor gebruiken doe ik zelf ook
ze hebben mij wat tips gegeven toen lukte het wel.
heb trouwens ook skype voor linux geinstalleerd werkt hier ook prima.
ikl weet niet waarom jij voipbuster gebrukt in plaats  van skype.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17889
Zelfde reden als jij, is goedkoper dan skype.

Offline WillemII

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #16 Gepost op: 2007/12/13, 18:01:43 »
Citaat van: Anco
Citaat van: WillemII
Die nvu werkt voor geen meter. Moet pagina per pagina verwijderen. Tja, ik denk dat ubuntu voor mij een onbereikbare dromm zal blijven. zucht
Altijd een onbereikbare droom? geef jij je dromen altijd na 1 dag op?  nvu vind je dus niks, maar er zijn meerdere. Je moet jezelf tijd gunnen om het te proberen. Ik heb linux ook wel es weggegooid (vooral door draadloos internet) maar mijn nieuwsgierigheid zorgde ervoor dat ik vaker probeerde. Nu draai ik naar volle tevredenheid ubuntu en kan ik alles wat ik wil. Als je nu niet ziet zitten, laat ff aan de kant staan, en probeer het weer eens rustig als je tijd hebt.

Daarnaast lijkt me sterk dat je website opnieuw moet maken. (tenzij je asp gebruikt) anders moet je alles vrij gemakkelijk over kunnen zetten.
Nou ja, heb het nog niet helemaal opgegeven.

Over die site, ik heb mijn site op een andere host geladen. Ik heb nu de oude webplaats nog over, (zit bij mijn adslabonnement) en die zou ik dus als proef willen gebruiken om via ubuntu te kunnen werken.Maar die staat vol met mijn oude website. Die webplaats zou dus helemaal leeg moeten. Maar ik kan niets vinden op NVU waar ik de site in een keer mee kan verwijderen. Ik moet bladzij per bladzijde en foto per foto verwijderen, dat duurt dagen als ik het zo moet doen. Vandaar dus. Maar als jij me kunt vertellen hoe ik dat met één druk op de knop leeg kan maken, graag. Alvast bedankt.

Is er trouwens nog een manier om antwoordmeldingen op het forum gegeven te ontvangen op mijn e-mailadres?
Groentjes, Willem

Offline Anco

  • Lid
Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #17 Gepost op: 2007/12/13, 18:22:46 »
Oke, neem aan dat bestanden op webplaats zetten via ftp gaat?
dan zou je een gewoon ftp programma kunnen instaleren (zoals filezilla) daarmee moet het wel kunnen. (sowieso een map in 1 keer leeggooien)

Trouwens, was niet bedoeling om je aan te vallen ofzo, mss dat beetje zo over kwam, maar gewoon je moet er wat tijd in steken om er echt wat mee te kunnen. En dan ga je het pas waarderen. En tjaa, er zijn veel programmatje's dus je zult echt moeten kijken wat je handig vind om mee te werken, dat was voor mij meeste werk om uit te zoeken. Ik weet niet wat voor programma je onder windows gebruikte om websites te maken. Maar als je daar echt niet zonder kan, kan je ook windows virtueel draaien in ubuntu.

En ja er is manier, onderaan (boven vakje om te reageren) staat abonneren op dit onderwerp, als het goed is krijg je dan een mailtje als er gereageerd word in dit topic.
Linux user #485563

Cursussen en Voipbuster op Umbutu
« Reactie #18 Gepost op: 2007/12/13, 18:32:41 »
Voor op je website te geraken moet je dit eens lezen: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17868
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience