Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?  (gelezen 8387 keer)

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/12/09, 13:37:31 »
Van de wiki (https://wiki.ubuntu.com/Nexus7/Installation):

Nexus 7 Tablet (8GB, 16GB, or 32GB)
Standard MicroUSB Cable (should come with the device)
Ubuntu Nexus 7 Desktop Installer installed on your development system
(Version 1.7 now supports 13.04)
Ubuntu 12.04 LTS or Later
 This is a developer preview image, not intended for general users.

De laatste zin zegt voldoende lijkt me. Leuk voor de hobbyist en gevorderde gebruiker, niet voor een onervaren gebruiker. Dat was het enige wat ik wilde melden. Dat het leukt werkt geloof ik ook wel.

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/12/09, 13:50:46 »
Goed, dan sluiten we dit topic maar want dan heeft het geen zin om Anton Doove nog verder te helpen met Ubuntu op een tablet.

O ja, en ik zal aan Canonical vragen of ze willen stoppen met die installer want een developer weet wel welke commando's ie nodig heeft.

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/12/09, 14:02:24 »
Beste Vistaus. Inderdaad zie ik de meerwaarde van Ubuntu met Android ook al weet ik niets van Android.
Van Ubuntu weet ik dat het mij niets kost en dat Android al op die Nexus7 zit,waarop die gratis Ubuntu kan werken.
Ik las gisteren ook dat de batterijen van de Nexus7 goed zijn voor maximaal 7,5 uur bij zuinig gebruik,maar ik kon nergens vinden of die
batterijen ook daarna oplaadbaar zijn,dus weet ik hierover nog niets.  Niet echt handig.
Ook werd er niet bij vermeld dat als ze oplaadbaar zijn,hoeveel keer dat opladen kan gebeuren,want ook dat heeft zijn grenzen.
Zo goedkoop zijn dit soort batterijen ook niet,dus op dit punt ben ik ook graag alert voor mijn budget.
Het zal leuk zijn in gebruik,maar niet voor mijn budget,want een tablet wordt niet vergoed door WMO/WZI en de SVB,want die zeggen
doodleuk,dat ik dit tablet niet nodig heb en ik geef ze daarin wel gelijk,hoewel ik ze daartoe misschien toch anders kan motiveren.
Dat is echter geen topic voor dit forum,dus dat laat ik wel achterwege,want eerst is de info over het tablet met Ubuntu van belang,
zodat ik weet wat ik het beste kan beslissen na overleg met vrouw en dochter,want mijn dochter heeft een Ipad.
Zij kreeg het als cadeau van een EnergieMij,toen zij wisselde van EnergieMij. 
Mijn kleinzoon van nog geen 3 jaar oud,weet daarop zijn programma`s al te vinden en dat doet hij razend snel met zijn kleine vingertjes,wat voor mijn vrouw en mij een totale verrassing is. Het is een plezier om hem ermee bezig te zien.  Zo eenvoudig.
Daarom denk ik er over na wat ik met een tablet kan doen als daar Ubuntu op kan werken,daar het zo makkelijk is mee te nemen als ik
ergens meer uitleg kan vragen,want mijn dochter vroeg al wat ik ermee wou doen en waat ik het voor nodig denk te hebben.
Ik vond dat een heel goede vraag om te voorkomen dat ik geen onnodige aanschaf zal plegen,dus ik denk er eerst verder over na.
Het is immers geen product van een paar kwartjes,dus ik dien met mijn vrouw wel stevig op de"financiële rem"te trappen.
Mijn interesse voor een tablet met Ubuntu blijft echter wel staan,want ik weet onmogelijk in welke situatie ik kan belanden waarbij
het gebruik van een tablet handiger is dan een bureau-PC.  Ondertussen zijn er dan weer veel verbeterde tabletten.
Ik kom hier later nog wel eens op terug en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.




 
Anton Doove

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/12/09, 14:15:38 »
Beste Vistaus.Sluit dit topic inderdaad maar af,want ik dien er nog verder over na te denken en te beraden.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug met een nieuwe Topic-titel en ik dank jou met andere forumleden voor de bereidwillige  hulp.
Wat jullie zeiden neem ik mee bij het overdenken en lees het wel vele malen. Ik wens het forum nog een fijne Zondag toe.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Anton Doove

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/12/09, 14:20:14 »
Graag gedaan :)

Overigens heeft een tablet geen batterijen maar een accu, net als een laptop. Als ie (bijna) leeg is sluit je hem dus gewoon aan met de meegeleverde stroomkabel en dan wordt de accu terug opgeladen.

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/12/09, 17:12:55 »
Beste TonH. Jij toonde deze zin: "De laatste zin zegt voldoende lijkt me. Leuk voor de hobbyist en gevorderde gebruiker, niet voor een onervaren gebruiker. Dat was het enige wat ik wilde melden".
Dan is nijn vraag: Hoe kan het dan dat er al een rijtje leveranciers wordt genoemd met de prijzen er bij?
Als die Nexus7 nog in de ontwikkelingsfase zit,kan dat rijtje leveranciers met prijzen toch niet op de site worden geplaatst?
Ik heb dat rijtje al zien staan en weet dat Bol.Com de goedkoopste is en Mediamarkt de duurste.
Dat kan denk ik niet in de ontwikkelingsfase,want dat is voor de gevorderde gebruiker die graag wil testen,wat ik inderdaad niet kan.
Ik "heb geen kaas gegeten"  :laugh: van het testen,om het zo maar eens uit te drukken.
Wel zal ik eens kijken op de site van Bol.com en Mediamarkt of daar die Nexus7 al staat aangeboden,dat deed ik nog niet.
Misschien heb jij al wel gekeken,maar dat verneem ik dan nog wel.  Vriendelijke groeten van Anton Doove.
                                                                                                                                                                                                                                                     
                 
Anton Doove

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #31 Gepost op: 2012/12/09, 17:42:50 »
Het gaat niet over de Nexus ,, die wordt geleverd met Android als een product. Net als alle andere tablets met Android of ijs. Dat is het product.
Ubuntu op een tablet is niet standaard. Je koopt een Nexus tablet met Android  en vervangt android dan door Ubuntu. Dit is op dit moment de enige manier en dus absoluut nog geen standaard product maar iets wat je zelf moet realiseren en waarbij men ook waarschuwt dat dit pp dit moment nog niet voor de doorsnee gebruiker is.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #32 Gepost op: 2012/12/09, 17:48:14 »
O ja, en ik zal aan Canonical vragen of ze willen stoppen met die installer want een developer weet wel welke commando's ie nodig heeft.
Dat hoeft toch helemaal niet joh. Het is toch duidelijk dat het een allereerste prototype is en nog verder ontwikkeld moet worden. Als je het filmpje bekijkt zie je duidelijk dat de knopjes te klein zijn wat bediening bemoeilijkt en dat de gevoeligheid niet voldoende is (meerdere keren klikken).

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_2tGHfmM-TU

Het is mooi dat het draait, maar het is meer in het stadium: Why? Because we can. Niet geschikt voor beginners, maar zelf denk ik wel stiekem aan om zo'n uniek Nexus/Ubuntu-tablet aan te schaffen, al was het maar om mee te helpen met de ontwikkeling.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #33 Gepost op: 2012/12/09, 18:18:33 »
En dat is nu net wat ze zoeken. Mensen die een tablet hebben/kopen om aan deze ontwikkeling mee te werken. Succes ermee Mark.
Ik heb hem gekocht om zo mee te kunnen werken en niet als test systeem dus die blijft standaard Android. Misschien in de toekomst wel, maar een tweede aanschaffen alleen hiervoor zal niet gebeuren.

Offline Dave

  • Lid
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #34 Gepost op: 2012/12/09, 18:51:50 »
Van de wiki (https://wiki.ubuntu.com/Nexus7/Installation):

Nexus 7 Tablet (8GB, 16GB, or 32GB)
Standard MicroUSB Cable (should come with the device)
Ubuntu Nexus 7 Desktop Installer installed on your development system
(Version 1.7 now supports 13.04)
Ubuntu 12.04 LTS or Later
 This is a developer preview image, not intended for general users.

De laatste zin zegt voldoende lijkt me. Leuk voor de hobbyist en gevorderde gebruiker, niet voor een onervaren gebruiker. Dat was het enige wat ik wilde melden. Dat het leukt werkt geloof ik ook wel.


Was aan het kijken voor een Nexus en om er Ubuntu op te zetten maar lees nu dat het dan om een reguliere 12.04 lts versie gaat.
Nu ga ik toch wel zwaar twijfelen gezien de opslag capaciteiten nog van de tablets.

Offline Dave

  • Lid
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #35 Gepost op: 2012/12/09, 18:54:30 »
Goed, dan sluiten we dit topic maar want dan heeft het geen zin om Anton Doove nog verder te helpen met Ubuntu op een tablet.

O ja, en ik zal aan Canonical vragen of ze willen stoppen met die installer want een developer weet wel welke commando's ie nodig heeft.

Zou eerder willen pleiten voor een nieuw onderdeel, gezien de sterke opmars in deze momenteel en de vraag over android en Ubuntu mogelijkheden.

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #36 Gepost op: 2012/12/09, 20:15:49 »
O ja, en ik zal aan Canonical vragen of ze willen stoppen met die installer want een developer weet wel welke commando's ie nodig heeft.
Dat hoeft toch helemaal niet joh. Het is toch duidelijk dat het een allereerste prototype is en nog verder ontwikkeld moet worden. Als je het filmpje bekijkt zie je duidelijk dat de knopjes te klein zijn wat bediening bemoeilijkt en dat de gevoeligheid niet voldoende is (meerdere keren klikken).

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_2tGHfmM-TU

Het is mooi dat het draait, maar het is meer in het stadium: Why? Because we can. Niet geschikt voor beginners, maar zelf denk ik wel stiekem aan om zo'n uniek Nexus/Ubuntu-tablet aan te schaffen, al was het maar om mee te helpen met de ontwikkeling.

Heb je dat zelf uitgetest? Ik denk het niet. Ik heb Ubuntu wel op mijn tablet gehad en die knopjes waren prima aanraakbaar. Het ziet wat er klein uit maar als je de tablet voor je hebt dan zijn die knopjes gewoon goed aanraakbaar voor mensen met normale handen. En de gevoeligheid was bij mijn tablet juist standaard ietsjes te maar dat was instelbaar.

Je zegt zelf dat je nooit iets moet beoordelen zonder het zelf te hebben uitgetest maar in dit topic doe je dat wel. Ik heb het getest dus ik kan hier prima over praten.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #37 Gepost op: 2012/12/09, 20:32:00 »
Heb je dat zelf uitgetest? Ik denk het niet. Ik heb Ubuntu wel op mijn tablet gehad en die knopjes waren prima aanraakbaar. Het ziet wat er klein uit maar als je de tablet voor je hebt dan zijn die knopjes gewoon goed aanraakbaar voor mensen met normale handen. En de gevoeligheid was bij mijn tablet juist standaard ietsjes te maar dat was instelbaar.
Idd, heb het niet zelf getest (maar zou het wel graag willen). Het filmpje, de commentaren daarop en de documentatie van Canonical zelf zijn mijn bron, vandaar. Let er wel op dat jij een ander tablet hebt (geen Nexus), dus dat kan anders, in dit geval: beter uitpakken.

Citaat
Je zegt zelf dat je nooit iets moet beoordelen zonder het zelf te hebben uitgetest maar in dit topic doe je dat wel. Ik heb het getest dus ik kan hier prima over praten.
Je let wel goed op!  :) Goed dat je het even noemt.

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #38 Gepost op: 2012/12/10, 09:26:38 »
Beste Vistaus.Sluit dit topic inderdaad maar af,want ik dien er nog verder over na te denken en te beraden.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug met een nieuwe Topic-titel en ik dank jou met andere forumleden voor de bereidwillige  hulp.
Wat jullie zeiden neem ik mee bij het overdenken en lees het wel vele malen. Ik wens het forum nog een fijne Zondag toe.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Beste Anton ik vraag me af of je perse een Ubuntu tablet zou moeten willen in dit stadium van ontwikkeling, het staat nog allemaal in de kinderschoenen.
Wil je nu toch een tablet hebben voor niet al teveel geld stap dan naar Intertoys (speelgoed winkel) en bekijk daar eens de Qware tablet.
Daar staat Android op en dat is ook een vorm van Linux, Unix, in ieder geval in die geest van Linux Unix.
Het is ook gratis enz enz.
Deze Qware tablets heb je in de maten 7"  en 10" alhoewel de laatste versies 9.7" zijn.
Ze kosten 7" = €99.-  en de 9.7" = € 199.- als er geen aanbieding is, is die er wel dan gaat er al snel 20 of 30 euro vanaf.
De batterijen zitten erin gesoldeerd en zijn oplaadbaar, de tegewoordigen modellen oplaadbare batterijen kunnen ongeveer 800 tot 1200 X worden opgeladen.

Dit soort tablet's zijn er leuk en werken goed, het is geen top kwaliteit en je moet ze niet op een harde vloer laten vallen, of er moet een goed bescherm hoes omheen zitten.
Android 4.0.4  of de nieuwste 4.1.1 is heel erg goed en werkt top.

Dus wil je perse een tablet om wat mee te spelen kan je deze modellen gewoon kopen en hoef je niet perse een hele dure te kopen.
Kijk eens aan de 8" is nu in de aanbieding voor €139.-,  (klik op de link hieronder)
http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-pro3-8-inch-589238.html?source=igodigital

Deze 9.7"  (de opvolger van de 10" ) staat er ook op maar er staat geen prijs bij ? (klik op de link hieronder)
http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-pro-9-7inch-4-0-586723.html

Hier een reclame filmpje van de oude 10" van afgelopen Maart:  http://www.youtube.com/watch?v=NfbWHraF9PA

en hier een jongeman die een review doet van de 7" die duidelijk veel kleiner is : http://www.youtube.com/watch?v=7dhvQeJcYZU

Maar ik zou zeggen ga eens kijken in een winkelcentrum bij de Intertoys, je kan ze dan even in de hand nemen en ermee spelen.
Koop wel een bescherm hoes erbij om te voorkomen dat hij snel stuk valt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #39 Gepost op: 2012/12/10, 12:46:19 »
Beste Gandyman. Bij mij is het geen kwestie van moeten,maar van een handig gebruiks-instrument dat ik overal mee naar toe kan nemen,waarbij ik totaal geen haast heb,wat je al kon lezen in mijn reacties naar Vistaus en anderen.
Voor mij en andere senioren is dat tablet heel handig vanwege het compacte formaat om mee te nemen naar relaties die ik wat wil tonen,zodat men ziet wat ik bedoel en daar zijn die Speelgoed-tabletjes niet voor geschikt. Het gaat mij niet om spelletjes.
Wel om gebruik van Ubuntu 13.04 met Libre Office,Thunderbird en Firefox alsmede een gratis blog-programma,waar ik op mijn senior-
leeftijd veel meer aan heb,voor de nodige contacten met familie en andere relaties. Dat kan niet op speelgoed-materiaal.
Ik herhaal nog eens,dat ik er geen haast mee heb,wat de andere forum-leden al lang hebben  begrepen met de redenen van waarom en daar heb jij wellicht overheen gelezen. Het is mij dus al bekend dat wat ik wil nog in de ontwikkelingsfase zit.
Daarover heb ik reeds diverse pagina`s gelezen en er vragen over gesteld in dit forum die mij correct de juiste info gaven.
Zij weten nu dat ik mij ga beraden op basis van wat zij vertelden en ik neem er ruim de tijd voor. De forum-leden lazen mijn reden.
Als jij mijn reacties aan die leden nog eens leest,weet jij beter wat ik bedoel en wat ik ga plannen met dat tablet waarop ik graag
Ubuntu wil leren gebruiken voordat in 2014 mijn huidige Windows XP niet meer door MS wordt ondersteund.
Ik stap dan niet over op een nieuwe windows,maar kies liever voor de Open Source programma`s en besturings-systemen.
Dat is een besparing voor mijn AOW/AIO-budget en daarin heb ik geen keuze,maar vind het jammer dat die tabletten nog zo prijzig
zijn ook al zijn er leveranciers die een lagere prijs vragen,dus ik wacht nog wel tot er misschien een beter aanbod komt.
Ik ga voor mijn doel dus absoluut niet naar Intertoys,want die bieden niet wat ik wil. Hopelijk begrijp je mij nu beter.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Anton Doove

Offline Dave

  • Lid
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #40 Gepost op: 2012/12/10, 17:34:01 »
een hub is eigenlijk alleen aan te raden wanneer die een eigen voeding heeft.
meer dan voor een stick of toetsenbord oid zou ik het niet willen gebruiken zo'n enkele poort.
Het is wel je enige poort wil ik maar zeggen.

Op de gewone computer heb je nog extra poorten aan de achterkant en anders nog via een insteekkaart als ze opgeblazen zijn.






Knap hoe jij een full-size USB-stick in een Micro-USB-poort kan stoppen... zou je even willen delen hoe je dat zonder hub doet? Bij mijn weten heb je daar toch echt een hub voor nodig; voeding is alleen nodig wanneer je iets zwaarders gaat aansluiten zoals een externe harde schijf.


op de Acer tablet die hier momenteel ligt zit een normale usb poort op. Maar er zijn ook verloop stukjes in de handel.
Wilde het enkel even als aandachtspunt meegeven om er geen schijf oid aan te hangen.

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #41 Gepost op: 2012/12/10, 19:43:45 »
Anton,

Android is het besturingssysteem die Google standaard levert op hun apparaten, Android is ook gratis en Open Source en gemaakt door Google. Het besturingssysteem is gemaakt voor tablets en smartphones en werkt daar prettig op, ook kunt u daar Chrome, Firefox, Skype, en Office paketten op installeren zoals Google Drive (Google Docs).

Ik zou u aanraden Android te behouden, of eerst in de winkel proberen. Ubuntu op de tablet is nogal gebrekkig.

Wel leuk is Ubuntu for Android wat nog niet af is:
http://www.youtube.com/watch?v=iv1Z7bf4jXY
« Laatst bewerkt op: 2012/12/10, 19:46:44 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #42 Gepost op: 2012/12/10, 20:09:38 »
@lord: Ubuntu op tablet is niet gebrekkig.
En of Android prettig werkt.. tja, dat is niet een feit maar een mening. Op een tablet vind ik Android persoonlijk ruk werken.
En open source is het tegenwoordig niet echt meer... het verschilt een beetje per uitgave.

@Dave: Ja maar het ging om de Nexus 7 dus nu moet je niet 2 tablets door elkaar gaan halen...

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #43 Gepost op: 2012/12/14, 14:31:52 »
Beste Gandyman. Bij mij is het geen kwestie van moeten,maar van een handig gebruiks-instrument dat ik overal mee naar toe kan nemen,waarbij ik totaal geen haast heb,wat je al kon lezen in mijn reacties naar Vistaus en anderen.
Voor mij en andere senioren is dat tablet heel handig vanwege het compacte formaat om mee te nemen naar relaties die ik wat wil tonen,zodat men ziet wat ik bedoel en daar zijn die Speelgoed-tabletjes niet voor geschikt. Het gaat mij niet om spelletjes.
Wel om gebruik van Ubuntu 13.04 met Libre Office,Thunderbird en Firefox alsmede een gratis blog-programma,waar ik op mijn senior-
leeftijd veel meer aan heb,voor de nodige contacten met familie en andere relaties. Dat kan niet op speelgoed-materiaal.

Ik ga voor mijn doel dus absoluut niet naar Intertoys,want die bieden niet wat ik wil. Hopelijk begrijp je mij nu beter.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Anton ik ben ook de jongste niet meer, maar loop wel al vanaf het begin mee in de electronica en de computers, en weet veel af van software.

Lees ook Dave zijn reactie eens ?

Android is een besturingsysteem wat (voorlopig) gemaakt is voor Tablets, Telefoons enz enz
Ubuntu is nog niet zover dit is een ontwikkeling die eraan zit te komen.
Vistaus heeft u op het verkeerde been gezet door te zeggen dat dit wel eventjes kan.
Jawel het kan maar is totaal niet aan te raden, op dit moment, want het werkt nog veel geen meter.

Even terug komend op uw speelgoed beeldvorming.
Op dit moment worden de tablets door iedereen verkocht, het zijn allemaal merken uit China en er steken er een aantal bovenuit zoals de Qware.
U krijgt een verkeerd beeld door te denken dat Intertoys dit verkoopt het een stuk speelgoed is, net zoals het regelmatig in het Kruitvat te koop word aangeboden het ook geen keukengerei is.

Ik heb ruim ervaring met deze apparaten en heb  ze zelf gekocht en in gebruik zowel die van Intertoys waar uiteraard Android op staat als een paar weken direct van de Importeur gekochte Panasonic FZ-A1.
Nu kost die van Intertoys € 199.-  en kost die Panasonic met alles erbij € 1400.- eurootjes.

Let Op: Allebei werken ze op Android 4.04

U wilt niet in een speelgoed winkel kopen, welaan als u wilt kan ik mijn best doen om u die Panasonic leveren voor € 1400.- euro en dit is zeer beslist geen speelgoed.  =D

Echter nogmaals ?  er werkt nog geen Ubuntu op, maar er werkt Android op.
En u betaald gewoon veel te veel voor die Panasonic als u slechts wat wilt internetten foto's laten zien briefje typen ed......

Ik heb ook nog tablets hier liggen die € 4700.- kosten daar kan zowel windows op werken als Ubuntu en zal me niet verbazen als ik er ook Android op aan de gang kan krijgen.
Feit is echter dat het een beetje overkill is voor dagelijks thuisgebruik.

@lord: Ubuntu op tablet is niet gebrekkig.
En of Android prettig werkt.. tja, dat is niet een feit maar een mening. Op een tablet vind ik Android persoonlijk ruk werken.
Ik neem aan dat Lord hiermee bedoel dat het nog volledig in de testfase zit en er nog geen stable release is.
En dus werkt het volledig ruk.
Daarom is het nogal vreemd dat jij aan een totaal onervaren iemand dit allemaal adviseert.

Ik stel daarom voor dat jij naar Anton Doove gaat en ervoor gaat zorgen dat bij hem een Nexus7 volledig en goed gaat werken op Ubuntu.
Zoniet moet je toch zeer voorzichtig zijn dit soort dingen te adviseren.

Citaat
@Dave: Ja maar het ging om de Nexus 7 dus nu moet je niet 2 tablets door elkaar gaan halen...
Dave bedoelde het goed, en idd er zijn tablets met normale Usb poorten (heb ik hier ook Armor X10) en micro usb poorten.
Neemt niet weg dat een hub met voeding altijd aan te raden is, zo weet je zeker dat de voeding altijd goed is, en je loopt nooit risico je moederbord te beschadigen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #44 Gepost op: 2012/12/14, 20:05:12 »
@Gandyman: Dus jij gaat nu iemand die Ubuntu daadwerkelijk op een tablet geprobeerd heeft beschuldigen van iemand op het verkeerde been zetten terwijl je zelf nog niks geprobeerd hebt? Dan is het voor mij klaar hier. Zal nog eens proberen iemand te helpen op basis van eigen ervaringen...

En Android voor tablet is ook nog een werk in uitvoering. Kijk maar eens naar de verschillen tussen Android 4.1 en 4.2, beide dit jaar gereleased en kijk dan ook hoeveel grote bugs Android 4.2 nog heeft ondanks de verklaring van 'Final'. En jij zegt dus dat Stable zo goed werkt en niet stable ruk? Nou, dan mag je even verklaren waarom 4.2 gemarkeerd is als Stable terwijl er grote bugs inzitten.......

Ik wil best naar Anton gaan en hem helpen met de Nexus 7 van Ubuntu te voorzien maar betaal jij dan de reiskosten van Almere naar Zoetermeer?

Maar goed, ik ben klaar met dit topic. Enige hulp van mijn kant kan de TS niet meer verwachten. Jammer dat het zo moet, Gandyman, maar op beschuldigingen zit ik hier niet te wachten...
« Laatst bewerkt op: 2012/12/14, 20:10:38 door Vistaus »

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #45 Gepost op: 2012/12/15, 10:24:16 »
@Gandyman: Dus jij gaat nu iemand die Ubuntu daadwerkelijk op een tablet geprobeerd heeft beschuldigen van iemand op het verkeerde been zetten
Klopt, een onervaren persoon vraagt om een werkend systeem, en jij adviseert iets waarvan de ontwikkeling net gestart is.

Citaat
terwijl je zelf nog niks geprobeerd hebt?
Sinds wanneer heb jij een glazen bol ?

Citaat
En Android voor tablet is ook nog een werk in uitvoering. Kijk maar eens naar de verschillen tussen Android 4.1 en 4.2, beide dit jaar gereleased en kijk dan ook hoeveel grote bugs Android 4.2 nog heeft ondanks de verklaring van 'Final'. En jij zegt dus dat Stable zo goed werkt en niet stable ruk? Nou, dan mag je even verklaren waarom 4.2 gemarkeerd is als Stable terwijl er grote bugs inzitten.......
Ik nog nergens gezegd dat Android een kant en klaar product is wat zijn diensten al jaren bewezen heeft.
Android is idd nog erg nieuw op de markt en jij praat over versies die als stable uitgegeven worden.

Merk even op dat voor ieder merk en apparaat er custom android versies zijn waarbij 4.1.1 voor samsung de nieuwste is en blijkbaar voor nexus de 4.2 de nieuwste is.

Leg dit naast het feit dat software nooit af is, zie Ubuntu, vind ik het raar dat jij deze opmerking maakt omdat je dit zou moeten weten.
Wat weer te zien is aan iedere nieuwe versie van Android die om de paar maanden verschijnt..

Er is echter wel een verschil tussen experimenteel en iets wat als stable word uitgegeven, ook al vind jij dat dan ruk...... :o

« Laatst bewerkt op: 2012/12/15, 10:30:16 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #46 Gepost op: 2012/12/15, 11:04:01 »
Nogmaals: heb jij het getest? Dat er "in ontwikkeling" staat wil niet zeggen dat het vol met bugs zit, alleen dat er nog geen final is.
Zelfs mede-forumlid Pjotr dat zeker voor beginners erg goed werk/advies geeft adviseerde bij Ubuntu 12.04 al bij de RC om die te installeren. RC = nog geen final en dus in ontwikkeling. Soms kan iets dus beter uitpakken dan dat er staat. In dit geval dus ook.

En ja, jij zegt niks over dat je het hebt geprobeerd dus ik ga ervan uit dat je het niet hebt getest.

En ja, die vergelijking met Android was volkomen terecht. Immers, iets wat zij als Stable markeren blijkt nog Unstable te zijn.
En je zit er zelfs naast met je Samsung want de S3 en Note 2 hebben 4.2 al een paar dagen geleden ontvangen van Samsung zelf via OTA. Dat is dus niet alleen voorbehouden aan de Nexus-serie.

Overigens wil ik niet beweren dat Ubuntu kant-en-klaar is. Natuurlijk is het volop in ontwikkeling, net als ieder ander OS dat devs heeft. Dus dat soort woorden moet je me niet in de mond leggen...
« Laatst bewerkt op: 2012/12/15, 11:05:54 door Vistaus »

Offline petervs

  • Lid
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #47 Gepost op: 2012/12/15, 11:15:57 »
Ubuntu op de Nexus 7 is om te dienen als ontwikkelaar referentieplatform:
https://wiki.ubuntu.com/Nexus7
Canonical gebruikt de Nexus 7 om te testen. Ook versie 13.04 zal geen specifieke tablet ervaring bieden.
En dus niet te vergelijken met Android (4.2.1) op de Nexus 7. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die zeer soepel en stabiel loopt. Er zullen best wel bugs in zitten, maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Mijn conclusie is: Ubuntu op tablet bestaat wel, maar voor ontwikkel en test doeleinden, maar niet geschikt voor de onervaren/doorsnee gebruiker.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #48 Gepost op: 2012/12/15, 11:28:57 »
@petervs: Een specifieke tablet-ervaring is ook niet nodig want Unity is al geschikt voor tablet en de Linux-kernel die Ubuntu heeft draait al prima en je kunt met de accu prima een dag doen met Ubuntu. En een ieder die anders beweert moet het eerst, zoals ik, maar eens testen.

En toevallig heb jij misschien geen last van bugs, ik zei ook niet dat iedereen er last van heeft. Maar wel een aardig deel van de gebruikers.

Offline petervs

  • Lid
Re: Bestaan er al Ubuntu-tabletten?
« Reactie #49 Gepost op: 2012/12/15, 11:42:58 »
Zoals in mijn bericht al stond dat Canonical zelf vind dat Ubuntu op de Nexus op dit moment bedoeld is voor ontwikkelaars. En dat Canonical zelf aangeeft dat Ubuntu 13.04 geen specifieke tablet ervaring zal bieden. Als jij dan het tegendeel beweert, ook goed.
Ubuntu MATE 16.04