Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De eerste stappen voor een Urban terror server  (gelezen 2075 keer)

Offline Kingdom

  • Lid
De eerste stappen voor een Urban terror server
« Gepost op: 2010/02/19, 12:23:59 »
Hoi Ik ben verslaafd aan FPS game Urban Terror :P

Maar nu wil ik zelf een server opzetten ik heb al het één en ander gelezen, maar dat is nog een beetje te ingewikkeld :P

Wat zijn de basis stappen om alleen zo,n server op te zetten? :) zonder dat mijn huidige systeem gewijzigd wordt?

alvast bedankt voor de tips :)

PS: ik ben nu al zo,n anderhalf jaar bezig en niemand wil mij vertellen hoe dit nou werkt. Ik krijg allemaal verwijzingen naar websites maar daar heb ik gewoon niks aan want de BASIS dingen staan er niet bij :( wat voor soort server moet ik downloaden bijvoorbeeld om online 18 mensen op te laten spelen, waar moet ik zoeken? goolge? vergeet het, non-informatie. Waar het nu omgaat is eerst server software.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/19, 13:39:25 door Kingdom »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline ruujan

  • Lid
Re: De eerste stappen voor een Urban terror server
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/22, 21:26:28 »

PS: ik ben nu al zo,n anderhalf jaar bezig en niemand wil mij vertellen hoe dit nou werkt. Ik krijg allemaal verwijzingen naar websites maar daar heb ik gewoon niks aan want de BASIS dingen staan er niet bij :( wat voor soort server moet ik downloaden bijvoorbeeld om online 18 mensen op te laten spelen, waar moet ik zoeken? goolge? vergeet het, non-informatie. Waar het nu omgaat is eerst server software.

Ik wil het je best vertellen, maar ik ken dat spel niet. Maar ik denk dat je het best eens met een zgn LAMP-server kunt proberen om je de basis eigen te maken. Daarbovenop zal dan tzt wel die game komen.


Re: De eerste stappen voor een Urban terror server
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/23, 11:33:24 »
Hallo

aller eerst zet je een Ubuntu server op, je kunt hiervoor de 8.04 of 9.10 gebruiken.
bij install wel opletten dat je de ssh server mee installeert, anders kun je de server niet op afstand bedienen.
op deze site vind je hoe je de gameserver installeert en configureert http://www.urbanterror.net/urt_manual/server.htm

maar op je langzame internet verbinding gaat dat niet geweldig werken (in ieder geval geen 18 slots)

Ik heb 11 jaar een gameclan gehad en altijd dedicated servers gehuurd. thuis gaat dit niks worden.

Re: De eerste stappen voor een Urban terror server
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/23, 11:36:54 »
..................................................
maar op je langzame internet verbinding gaat dat niet geweldig werken (in ieder geval geen 18 slots)

Ik heb 11 jaar een gameclan gehad en altijd dedicated servers gehuurd. thuis gaat dit niks worden.

Ik heb ook een tijdje een openarena server thuis gedraaid, werkt leuk met een man of 4 maar meer word al snel te langzaam
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: De eerste stappen voor een Urban terror server
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/23, 11:57:45 »
Wat zijn de basis stappen om alleen zo,n server op te zetten? :) zonder dat mijn huidige systeem gewijzigd wordt?
.....
PS: ik ben nu al zo,n anderhalf jaar bezig en niemand wil mij vertellen hoe dit nou werkt. Ik krijg allemaal verwijzingen naar websites maar daar heb ik gewoon niks aan want de BASIS dingen staan er niet bij :( wat voor soort server moet ik downloaden bijvoorbeeld om online 18 mensen op te laten spelen, waar moet ik zoeken? goolge? vergeet het, non-informatie.
Als niemand een kant-en-klaar stappenplan voor je heeft wordt het lastig. Maar zoals je aan posts kunt zien willen mensen je hier wel helpen.
Geef anders eens een site waar staat uitgelegd hoe je het moet installeren. En vertel daarbij wat je niet snapt. Dan kunnen we het hier uitleggen ;)


Waar het nu omgaat is eerst server software.


Op de website staat:
Citaat
Running a Server

Using ioUrbanTerror
    Unzip the Urban Terror installer. Edit the server.cfg and mapcycle.txt in the q3ut4-folder to your likings and start the server with the following arguments: +exec server.cfg
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: De eerste stappen voor een Urban terror server
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/23, 11:59:50 »
Oh, eerste hit op google ziet er handig uit: http://www.google.nl/search?q=install+Urban+Terror+%2Bserver
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!