Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze 802.11n kaart: is er al support?  (gelezen 1073 keer)

Offline b16a1

  • Lid
Draadloze 802.11n kaart: is er al support?
« Gepost op: 2007/04/05, 10:41:26 »
OK, first post op dit forum.

Ik ben sinds kort (lees: vorige week) eindelijk eens met Ubuntu aan de gang gegaan.
Eerste idee: HTPC achtige toepassing voor bij de TV.

Nu blijkt dat het Jetway Mini-ITX bord wat ik heb gekocht niet lekker samenwerkt met de 32" LG.Philips TV, maar wel met mijn slaapkamer TV: een 27" Mirai.
(als iemand daar iets over weet, uitleg / oplossing is altijd welkom)

Maar goed, daar komt dus het probleem: de enige manier om netwerk op mijn slaapkamer te krijgen is draadloos.
Op zich niet het grootste probleem, want ik heb al 2 jaar wireless thuis. Echter: Dat is een Belkin pre-n systeem en aangezien ik ubern00b ben m.b.t. Linux wil ndiswrapper niet lukken (geinstalleerd, drivers voor de FD8010 netwerkkaart gedownload etc, maar no-go).
Ook denk ik dat ik Ubuntu deels om zeep heb geholpen door dit gerommel, want de mount van de 2e (NTFS) hardrive is weg en regelmatig werkt mijn USB muis niet (vaag! ligt niet aan de muis en niet aan het moederbord)

Nu wil ik dus een andere netwerkkaart kopen (de gebruikte Belkin snel even uit een andere PC getrokken, waar hij ook weer in terug moest) en uiteraard wil ik meteen voor de bijna-officiele 802.11n standaard gaan.

Zijn er al kaarten beschikbaar met Linux support? En zo niet, hoe goed is 802.11g eigenlijk (ik heb altijd de pre-n 108MBps gehad, nooit 54MBps)

lang verhaal voor een simpele vraag :)
Toshiba P200-14N 11.04 _ de magische rook krijg je helaas niet terug gestopt
ASUS N76VM-V2G-T1073V X12.04
DIY HTPC X12.04 [XBMC] terug op de drawing board

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Draadloze 802.11n kaart: is er al support?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/05, 10:50:19 »
Tip: over 14 dagen komt de splinternieuwe Ubuntu 7.04 Feisty Fawn uit. Met aan boord splinternieuwe drivers voor heel veel meer harde waren. Goede kans dat je problemen in één keer weg zijn.

Ik zou zeggen: wacht ff daarop en installeer die. Begin met een schone lei, dus schone installatie, met formatteren en al.

Kun je niet wachten, pak dan de beta:
http://nl.releases.ubuntu.com/7.04/ubuntu-7.04-beta-desktop-i386.iso

CD branden op lage snelheid, 12 x of zo, maximaal halve snelheid. De volgepropte LiveCD is zeer gevoelig voor brandfouten.

Groet, Pjotr.

Offline b16a1

  • Lid
Draadloze 802.11n kaart: is er al support?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/07, 17:24:34 »
helaas... 7.04 geinastalleerd (had 6.10 toch om zeep geholpen), maar het mag niet baten.

Dus als er 802.11n kaarten zijn, die reeds wel native support hebben, hoor ik het graag (uiteraard blijf ik zelf ook zoeken)
Toshiba P200-14N 11.04 _ de magische rook krijg je helaas niet terug gestopt
ASUS N76VM-V2G-T1073V X12.04
DIY HTPC X12.04 [XBMC] terug op de drawing board