Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: driver voor printer brother DCP 585 CW  (gelezen 3039 keer)

Offline sikkes

  • Lid
driver voor printer brother DCP 585 CW
« Gepost op: 2009/10/25, 18:04:34 »
IK zou graag mijn printer installeren in ubuntu 9.10 Via de klassieke (systeem- beheer - afdrukken- nieuwe printer- netwerkprinter)weg lukt dit niet omdat de printer niet in de lijst van geinstallerde drivers is opgenomen. Op site van brother heb ik een cupswrapper driver gedownload naar de map downloads waar ik deze heb uitgepakt; hier zitten verschillende bestanden en mappen in.
Ik moet deze installeren via de terminal. de vraag is hoe moet ik dit juist doen ik ben juist begonnen met Ubuntu een maand geleden, het fascineert mij enorm en zou hiermee willen doorgaan.?
sikkes

Offline track

  • Lid
Re: driver voor printer brother DCP 585 CW
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/26, 16:07:06 »
Hoi sikkes,

welkom op het forum !

Is die "cupswrapper" echt de enige manier om die printer aan de praat te krijgen ?
Normaal zou ik erg terughoudend zijn met alles dat niet van synaptic afkomstig is.
(anders heb je zo het systeem naar de soep gestuurd !)

Oke, hier biedt Brother zelf een driver voor Linux aan. 
Heb je in ieder geval de .deb- versie binnen gehaald ? 
Dan hoef je eigenlijk alleen er op te klikken en hij installeert automatisch.
Pas daarna zal de driver beschikbaar zijn.  Ik weet wél niet precies wat die "cupswrapper" inhoudt.
Misschien is er nog iets waar je op moet letten, en misschien is die driver ook niet geschikt voor Uby 9.10
(want die is zo nieuw dat die pas dit weekend uitkomt ...  ;) )

Vertel je nog even heel precies welke stappen jij had gedaan ?  Welk bestand waar, wat precies ermee gedaan ?

track

p.s.: waarom wil je absoluut alles met de terminal doen ?  Hoeft absoluut niet en levert alleen meer kans op dat iets mis gaat !
« Laatst bewerkt op: 2009/10/26, 16:08:47 door track »

Offline MRIG

  • Lid
    • Ger Siemerink
Re: driver voor printer brother DCP 585 CW
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 16:39:59 »
Ook ik heb problemen.
Ik heb een *.deb versie gedownload en uit laten pakken/verwerken
Ik krijg nu een icoontje te zien van de printer maar deze geeft aan niet verbonden te zijn.
Draadloos geeft het dus problemen. Met de draad heb ik niet geprobeerd.
Ik zal het later nog is proberen (ik heb Vista en Ubuntu 9.10 dual boot geinstalleerd.



yvesvanbelle

  • Gast
Re: driver voor printer brother DCP 585 CW
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/06, 09:40:41 »
Hallo Sikkes,

De Brother driver bestaat uit 2 stukken, de LPR driver en de CUPSwrapper die de LPR driver gebruikt. Om het alles te installeren download je eerst beide pakketten:

http://www.brother.com/pub/bsc/linux/dlf/dcp585cwlpr-1.1.2-2.i386.deb

http://www.brother.com/pub/bsc/linux/dlf/dcp585cwcupswrapper-1.1.2-2.i386.deb

Start een Terminal en voer volgende commando's uit:

sudo aa-complain cupsd
sudo mkdir -p /usr/share/cups/model

ga met het cd commando naar de plaats waar de gedownloade bestanden staan, en voer volgende commando's uit:

sudo dpkg -i dcp585cwlpr-1.1.2-2.i386.deb
sudo dpkg -i dcp585cwcupswrapper-1.1.2-2.i386.deb

Nu kun je via systeem- beheer - afdrukken- nieuwe printer- netwerkprinter een nieuwe printer aanmaken. De reeds aanwezige DPC-585CW printer kan je best gewoon verwijderen.

Groeten ,

Yves