Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost: ja) Is er een ook een .gif player in Ubuntu?  (gelezen 984 keer)

(Opgelost: ja) Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Gepost op: 2013/12/25, 23:16:36 »
Van een videobestand (.MOV) maakte ik een .gif bestand van een groot formaat (1280 x 760). Onder Ubuntu kan ik echter geen programma vinden dat dit .gif-bestandje afspeelt. Wie weet raad?
« Laatst bewerkt op: 2013/12/26, 09:45:06 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/25, 23:56:21 »
Gewoon dubbelklikken opent hier de standaard plaatjeskijker en die speelt ook .gif bestanden af.
Ik geloof dat het programma "eog" heet (eye of gnome).

Re: Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/25, 23:58:09 »
Gewoon dubbelklikken opent hier de standaard plaatjeskijker en die speelt ook .gif bestanden af.
Ik geloof dat het programma "eog" heet (eye of gnome).

Standaardplaatjeskijker = Shotwell Viewer ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/26, 00:25:44 »
Bij mij niet (ik zit nog op 12.04), maar dat zou ik aangepast kunnen hebben... dat weet ik niet meer.

Re: Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/26, 09:44:16 »
Dankjewel. Het lukt.
In mijn OS  (Linuxmint Petra 16 Cinnamon) heet de standaard-plaatjeskijker Afbeeldingsviewer. Maar als ik zoek op eog, dan blijkt dat dezelfde te zijn.

Het programmaontwerp is kennelijk niet getest met grote bestanden. Als je namelijk een groot bestand laadt, dan verandert het pijltje niet in en bolletje, ten teken dat er wordt geladen. En omdat mijn gif nogal groot is -300 Mb - duurt het plm 18 seconden voordat het is geladen. Daardoor dacht ik dat er niets gebeurde en brak het proces af.
Maar als ie 'm dan heeft geladen is het resultaat geweldig, beter dan welk ander Windows-programma ook, Niet schokkerig maar mooi vloeiend.
@Vistaus
Shotwell herkent geen gifs. En kies je voor Openen met en je kiest dan Shotwell of Shotwell-viewer dan krijg je de melding dat ie geen gifs lust (of zoiets  =D )
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: (Opgelost: ja) Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/26, 10:01:59 »
Gewoon uit interesse: waarom wil je in vredesnaam .gif bestanden van die grootte gebruiken? Die zijn toch veel te groot om iets nuttigs mee te kunnen doen?

Re: (Opgelost: ja) Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/26, 10:11:53 »
Gewoon uit interesse: waarom wil je in vredesnaam .gif bestanden van die grootte gebruiken? Die zijn toch veel te groot om iets nuttigs mee te kunnen doen?
Binnenkort verwacht ik een begrafenis van een belangrijk familielid. In één van mijn films zit een scene die laat zien hoe ze was in de bloei van haar leven. Het leek me een passend idee om bij de plechtigheid dit op de achtergrond op een groot scherm te laten zien. Zo willen we haar in onze herinnering bewaren.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: (Opgelost: ja) Is er een ook een .gif player in Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/26, 10:22:04 »
Veel sterkte. Ik hoop dat je wat troost kan halen uit de herinneringen.