Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST printer HP Deskjet 720 c  (gelezen 2415 keer)

OPGELOST printer HP Deskjet 720 c
« Gepost op: 2011/08/01, 12:15:48 »
Hallo,

Ik heb per ongeluk onder -beheer- de printer verwijderd. Er stond een typennr. bij dat niet bij mijn printer hoort. Nu kan ik mijn printer niet meer vinden. Hoe krijg ik die knop terug onder -beheer- , althans, ik meen dat die daar stond.
Ik ben een leek qua ubuntu. Graag hier rekening mee houden bij het antwoord. bvd.

Aldegonda.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/11, 01:02:12 door aldegonda »
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline Gemanicus

  • Lid
Re: printer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 13:36:38 »
Wat voor merk/type printer heb je? En als je na het opstarten van je pc je printer aanzet, krijg je dan ook een melding te zien (iets van printer gevonden o.i.d.)?

Re: printer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/06, 22:09:32 »
Bedankt en sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Mijn evolution is buiten werking geweest en gmail ook. Dat heb ik zelf op kunnen lossen. Ik vind je bericht nu pas.
Ik heb een HP Deskjet 720C.
Ik zal de printer uitzetten, de computer herstarten en je berichten wat er gebeurt.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: printer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/06, 22:26:01 »
Hoi Germanicus, computer herstart, vervolgens printer aangezet en er gebeurt verder niets. Of het zin heeft weet ik niet, maar in terminal heb ik printer ingetypt en printer installeren en krijg de vermelding: command not found.
Laat verder maar zitten. 10.04 werkt niet goed bij mij. ik heb ergens gelezen dat de cd verkeerd gebrand kan zijn. Wie weet wat er fout is. Waarschijnlijk zit er een basale fout in, want "hulp" is niet actief, combinatietoetsen werken niet, audacity werkt niet, ik kan hardinfo niet eens vinden bij de software noch om te zoeken noch om te installeren. Ik kan niet eens geen commando's geven met bijv. Ctrl+h om verborgen bestanden te zoeken. Dan verschijnt er rechts onder een klein venstertje met de letter h erin.
Ik ga zoeken hoe ik 10.04 kan herinstalleren, overschrijven of vervangen.
Als jij een stabiele versie weet voor mij, dan wil ik dat graag van je weten.
Bedankt voor je moeite tot dusver. (alt+s en alt+p werken ook niet.)
Het lijkt wel of het bij mij niet MAG WERKEN.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: printer
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/06, 22:38:52 »
Je zou eventueel Mint 11 (= een derivaat van Ubuntu) kunnen overwegen. Gemakkelijk te installeren (van CD of DVD dat kan je kiezen) en bijna alles werkt er out-of-the-box mee. Sommigen noemen Mint, Ubuntu as it should be; en dat is niet gelogen.

Maar gezien de fouten die je opsomt, is het misschien best met een schone lei te beginnen en Ubuntu 10.04-3 te downloaden en opnieuw te installeren.

Je printer zou in principe (als die aan staat) onmiddellijk moeten herkend worden door het OS (onder printerbeheer kan je die zeker zien).

De andere fouten lijken me zeker eigenaardig en doen inderdaad vermoeden van een corrupt systeem te hebben.


De commando's voor de terminal zijn inderdaad onbekend voor het OS.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: printer
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/06, 22:45:53 »
ik heb ubuntu destijds niet zelf geïnstalleerd.
Wat onder de streep staat, lijkt me 3 keer een opdracht voor het terminalvenster. Hoewel, er staat (lol) bij.
Hoe moet ik ubuntu opnieuw installeren?
Dat is me niet duidelijk en kom ik uit de commando's die ik tijdens het installatieproces misschien krijg?
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: printer
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/06, 22:59:07 »
Het is simpel:

Stel eerst je data veilig m.b.v. een externe schijf of grote memory-stick.

 download de nieuwste 10.04-3 LTS-versie van Ubuntu op de site. (Dus niet de 11.04 nemen; die werkt met Unity en dat is compleet anders)

Brandt de CD op een zo laag mogelijke snelheid, om foutjes te voorkomen .

Boot (opstarten) de pc met die LiveCD erin.

Volg nauwgezet de instructies op het scherm (het is eigenlijk boerenpatattenlogica)
Kies 'schijf wissen' en Ubuntu volledig op de schijf zetten LET OP: ik ga er van uit dat je GEEN dual-boot met Windows hebt !!!

Laat de installer doen, en wanneer klaar moet je de pc opnieuw opstarten en dan is het eigenlijk gebeurd.

Dan kan je nog de taal veranderen van het systeem, en de configuratie-instellingen doen voor Evolution en andere software.
Vergeet ook niet te updaten van je nieuwe installatie !

Pjotr heeft een voortreffelijke duidelijke howto gemaakt en die kan je meteen toepassen: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
Ik raad je ook aan zijn hele site eens te doornemen.

Mocht je niet zeker van je stuk zijn, raadpleeg dan eens de steunpuntkaart van Ubuntu-NL voor hulp dicht bij huis. http://kaart.ubuntu-nl.org/

Dat commando in mijn onderschrift is om dingen te installeren in ubuntu vooral het " sudo apt-get " gedeelte, de rest is maar een grapje.

« Laatst bewerkt op: 2011/08/06, 23:12:05 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: printer
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/06, 23:24:56 »
Hoi Joris, of ik dual boot heb weet ik niet, ik denk van wel en noem het zo omdat ik die term gelezen heb. Ik heb twee harde schijven; op de ene staat xp en op de andere ubuntu
Tijdens het opstarten van de pc krijg ik de keuze of ik linux of xp wil gebruiken. Dit kan ik dan met de pijltjestoetsen selecteren en met enter bevestigen.
Ik weet niet of ik een geschikte brander heb; of die qua snelheid ingesteld kan worden. Ik heb PLEXWRITER 16/10/40A. Heeft die die mogelijkheid of heeft dat te maken met de software die erachter zit.
Ik heb eens gekeken wie er het dichtst bij woont, maar ik woon in Limbabwe en heb alleen in Maastricht iemand gevonden.
Is er al een manier om Ubuntu of Mint te installeren zonder iets van Microsoft of zo te gebruiken? Dus vanuit een computer helemaal leeg is, zonder enig besturingssysteem?
Of weet je iemand die mijn computer even op afstand overneemt en het dan perfect in orde maakt?
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: printer
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/07, 11:15:24 »
@aldegonda: ik vermoed zelfs dat er een Wubi-installatie mee gemoeid is.

Het beste advies dat ik je kan geven is toch een steunpunt van Ubuntu/ Mint te raadplegen !

Je kan perfect met Ubuntu (of Mint) als enige besturingssysteem werken, maar een Windows achter de hand houden is altijd een verstandigere keuze.

Alleen daarom zeg ik: zoek een steunpunt op !

Ik merk dat je te weinig van computers kent (wat geen schande is !) om een volwaardige installatie te doen; zeker nu er een complicatie bij komt i.v.m. Windows.

We kunnen op dit forum je wel gidsen, en we zijn daar niet vies van, maar je moet wel enige kennis hebben van installeren/configureren.

Een andere vraag: Limbabwe, dat is toch Afrika ? Niet?
Op dit forum is er een zekere MrGee, die je zeker kan voorthelpen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: printer
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/07, 11:21:41 »
Limbabwe, zo noemen de Limburgers hun provincie ;)

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: printer
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/07, 12:44:03 »
Citaat
heb alleen in Maastricht iemand gevonden.

Ik woon in Noord Limburg (regio Venray), ben geen steunpunt maar kan je wel proberen te helpen, als de afstand niet te enorm is... :-)
Ubuntu installeren en Windows geheel verwijderen is het makkelijkste, maar het kan zijn dat je XP nog ergens voor nodig zou kunnen hebben. Gewist is dan dus weg (tenzij je nog een andere PC/Laptop hebt). Is dit niet het geval dan is Windows behouden waarschijnlijk een heel goede optie.

Als je niet te ver van Venray woont, dan kun je me een PM sturen.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: printer
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/11, 00:59:28 »
Met onderstaand advies heb ik mijn printer weer aan de praat gekregen.

Citaat van: jpjacobs
Hoi allemaal, gisteren probeerde ik mijn HP deskjet 720C aan de praat te krijgen onder dapper (volledig up-to-date), maar deze wil niet printen.
Bij de eigenschappen van deze printer vind ik:
status: ready: /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip failed
In /var/log/cups/error_log vindt ik:
PID 6272 (/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip) stopped with status 3!
Wat kan ik doen om mijn printer wel aan het printen te krijgen?
Alvast bedankt!
Ik heb ook een hele tijd zittten worstelen om dezelfde printer aan de praat te krijgen. Het werkte uiteindelijk door het bestand /etc/pnm2ppa.conf aan te passen (via de terminal met sudo gedit /etc/pnm2ppa.conf). Helemaal bovenaan heb ik nu staan:

==============================================
# Sample configuration file
#
# This file will be automatically read upon startup if it is placed in
# /etc/pnm2ppa.conf
#


# If there is more than one "version" entry activated, the last one
# will be used.   The printer version can also be set with the command line
Heb via onderstaand advies mijn printer aan de gang gekregen.
Had hem opgegeven. Had me verzoend met de aanschaf van een nieuwe maar die hoef ik dus niet te kopen.
Dank je wel.

# option e.g., "-v 720".

version  720   # 710, 712, 722 also acceptable

#version  820
#version 1000
===============================================

Het is een subtiel verschil met de oorspronkelijke tekst. Maar toen ik het veranderd had in wat hierboven staat, waren mijn problemen voorbij.

Printen is een ingewikkelde zaak. Maar ik gebruik CUPS en al het andere heb ik weggehaald. Ik hoop dat dit voor jou werkt. anders weet ik het ook niet ;-)
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk