Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu 11.1 installeren op partitie  (gelezen 779 keer)

Offline Diggler

  • Lid
Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Gepost op: 2012/04/07, 13:56:06 »
Hoi,

Probeer voor het eerst Kubuntu te installeren op HD. Heb het al geprobeerd van schijf en ziet er prima uit! Genoeg plek op HD dus aparte partitie aangemaakt in windows7. C:\\ = windows, U:\\ moet dus kubuntu worden. Dual boot bij startup wil ik graag, heb dat ook gedaan met XP/Vista/Win7 en dat bevalt goed.

Echter, bij het installeren van Kubuntu kies ik voor handmatig kiezen, dan kies ik voor mijn gemaakte U-partitie. Heb al gelezen dat ik dan voor EXT4 moet kiezen. En wat kies ik bij "mount"? Kan kiezen tussen "dos" of "windows"

Ben nu al een paar keer niet verder gekomen dan dit punt, dus alle hulp is welkom!

Re: Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/07, 14:09:34 »
Ik heb hetzelfde gedaan op deze manier:

Gewoon de Kubuntu cd ingestoken...
"Kubuntu Installeren" kiezen en dan heb je normaal ook de keuze "naast elkaar installeren"
zo moet je zelf niets meer doen en heb je als alles klaar is een dual boot met windows 7 en Kubuntu.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/07, 14:13:46 »
Ook eenvoudig is:

De U partitie verwijderen zodat het als 'vrije ruimte' wordt weergegeven. Als je dat de installatie start ziet de cd dat er vrij ruimte over is, en zal aanbieden om kubuntu daar te installeren.

Als je het op jouw manier wilt doen:
Partitie type moet idd ext4 zijn, maar mount/koppelpunt moet '/' zijn, voor root. Wat bedoel je dat je tussen 'dos' en 'windows' kunt kiezen, dat heb ik nooit gezien.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/07, 14:17:22 »
Kies de partitie die in Windows U: heeft, en mount als "/".
Da's alles .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Diggler

  • Lid
Re: Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/07, 14:53:46 »
Kies de partitie die in Windows U: heeft, en mount als "/".
Da's alles .......

Precies, dit heb ik nu ook zo gedaan. Staat erop! Dank voor de tips.

Kan het kloppen dat niet alle hardware automatisch herkend wordt? Heb nl. problemen met wireless. Hij connect wel, werkt 1 seconde en dan disconnect. Is een linksys wusb600N (V.1).

Zie alle netwerken etc. wel, vul mn wachtwoord in maar dan komt ie in een kring terecht van verbinden zoeken, verbonden (1 sec) en weer opnieuw...
?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/07, 15:37:07 »
Kijk eens hier: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
Mogelijk dat dit je helpt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Diggler

  • Lid
Re: Kubuntu 11.1 installeren op partitie
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/07, 18:26:38 »
Kijk eens hier: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
Mogelijk dat dit je helpt.

Ok thanks. Aan een draadje gehangen en begon spontaan met updaten!

Helaas vreugde van korte duur, update blijft hangen... Alles is gedownload, moet er nog 83 installeren. Als ik handmatig wil updaten, krijg ik foutmelding. Iets van package is al bezig...? Maar er gebeurt niets...

Ook al even handmatig gezocht naar drivers voor de wusb600n. Zijn er wel, maar voor V2. En ik heb natuurlijk weer V1 :(

Misschien moet het zo met de huidige driver ook wel lukken, wat hij ziet het netwerk wel. Welke instellingen bij wireless network moet ik gebruiken om permanent verbinding te hebben/houden?

Router is linksys wrt160n, staat niet ingewikkeld ingesteld. ww is wpa2 personal. Als ik dit invul bij de network settings werkt het, zij het voor een paar seconden.

Alvast dank!