Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live cd  (gelezen 1097 keer)

Frank007

  • Gast
Live cd
« Gepost op: 2007/09/14, 12:10:41 »
Kan men een live-cd van ubuntu ook aanpassen, zodat deze in het Nederlands werkt.
Of een andere versie downloaden.

Groetjes Frank

Live cd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 12:41:47 »
Ergens gedurende de rit, tijdens de installatie, kun je de taal kiezen waarin je alles op je computer wilt hebben.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Frank007

  • Gast
Live cd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 13:14:20 »
Ik bedoelde wel zonder te installeren, de taal van de Live -cd aanpassen of zoiets.


Groetjes Frank

Offline wutnubu

  • Lid
Live cd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/14, 13:48:33 »
Bij opstarten, kijk even onderin je scherm, ik geloof F2 of F3 en dan de taal kiezen.

Er blijven nog wel een paar dingetjes engels, maar als je echt installeert wordt alles alsof je thuis bent...

Groet

Frank007

  • Gast
Live cd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/14, 20:48:18 »
Ik heb ubuntu op mijn computer staan ,en deze werkt goed.
Daarom had ik ook graag een live-cd aangepast om op een andere computer te gebruiken.
Maar als ik F2 de taal aanpas, start deze elke keer op in een andere beeldresolutie.
De live-cd in het Nederlands zetten ,op een of andere manier was toch het belangrijkste.

Ik heb ubuntu al 2 keer geinstalleerd ,met de live-cd, en hier heb ik geen problemen , alles werkt wonderwel.
(buiten de Canon scanner)


Groetjes Frank

Offline wutnubu

  • Lid
Live cd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/15, 08:08:54 »
De resolutie kun je op eenzelfde manier aanpassen, ik heb ook wel eens een pjoeter (scherm) die niets laat zien omdat de standaard reolutie verkeerd is. Zet de resolutie lekker laag, gaat meestal wel goed.

Succes

Taygeto

  • Gast
Live cd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/15, 08:36:40 »
Je kan gewoon nadat de live-cd opgestart is (bijvoorbeeld in het Engels) via System > Administration > Language Support de taal aanpassen. De Nederlandse taalbestanden moeten immers nog gedownload worden, vandaar dat het niet gaat om onmiddellijk volledig in het Nederlands op te starten. Daarna gewoon even uitloggen (na 10 seconden word je automatisch weer ingelogd, denk ik) et voila, ubuntu in het Nederlands!:)

Offline Nick1890

  • Lid
Live cd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/15, 14:06:03 »
Citaat van: Taygeto
Je kan gewoon nadat de live-cd opgestart is (bijvoorbeeld in het Engels) via System > Administration > Language Support de taal aanpassen. De Nederlandse taalbestanden moeten immers nog gedownload worden, vandaar dat het niet gaat om onmiddellijk volledig in het Nederlands op te starten. Daarna gewoon even uitloggen (na 10 seconden word je automatisch weer ingelogd, denk ik) et voila, ubuntu in het Nederlands!:)
Say again!?!?
Wat is dan het nut van UITloggen als je na verloop van tijd AUTOMATISCH weer wordt ingelogd?
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Live cd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/15, 14:58:25 »
Citaat van: Nick1890
Wat is dan het nut van UITloggen als je na verloop van tijd AUTOMATISCH weer wordt ingelogd?
Taalinstellingen worden pas weer actief bij opnieuw aanloggen, zijn/worden verbonden aan het gebruikersprofiel.

Frank007

  • Gast
Live cd
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/16, 20:16:30 »
Dat werkt perfect,nog even het toetsenbord aanpassen en ik ben vertrokken.
Werkt veel beter dan op F2 te duwen.
Ik dacht dat een live-cd enkel met de live-cd werkte en niet met de harde schijf.
Dus hoe kan ik de taal aanpassen, het toetsenbord aanpassen,paswoorden onthouden,enz
En het dan nog laten werken ook.??


Bedankt,groetjes Frank.