Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De uitdaging...  (gelezen 12445 keer)

Re: De uitdaging...
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/21, 16:05:54 »
Okay,
XMBC is inderdaad een prachtig mediacentrum.
Overigens maakt het niet heel veel uit met het beeld, het lijkt iets beter.
Ik las dat het mogelijk moet zijn om nu ook RTL uitzendinggemist in te stellen via een stream voor de I-pad.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat dan moet doen.

Groeten en bedankt weer,
Bart


Offline Mikkel

  • Lid
Re: De uitdaging...
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/21, 19:06:02 »
Ik las dat het mogelijk moet zijn om nu ook RTL uitzendinggemist in te stellen via een stream voor de I-pad.

Dat ging op deze manier.

Re: De uitdaging...
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/21, 19:10:12 »
Okay...

Het werkt behalve waar DRM voor staat, maar goed ik geloof dat die gecodeerd zijn.
Als iemand daar een omweggetje voor weet ;-)

Ik waardeer het trouwens heel erg dat er zo met raad wordt bijgestaan.
Nog even en windows kan ervan af... ;-)

Groeten,
Bart

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: De uitdaging...
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/21, 19:33:36 »
Graag gedaan!

En sinds ik Ubuntu gebruik is dit forum inderdaad wel de kers op de taart. Dit soort vrijheid en openheid is erg prettig om mee te maken.

Inmiddels is het Ubuntu/Linux only in huize Valk, alleen voor mijn werk (laptop) is er nog af en toe windows in huis....

Re: De uitdaging...
« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/21, 19:36:47 »
Films kijken (DVD en DivX): VLC
Muziek luisteren (Cd's en MP 3): Rhythmbox
Fotobewerking (RAW en JPEG ik heb een Olympus spiegelreflex E450). : The Gimp
E-mail en internet.: Evolution en Firefox
Filmbewerking (eenvoudig): Openshot
Beheer van mijn e-reader.

Re: De uitdaging...
« Reactie #31 Gepost op: 2011/02/22, 11:21:29 »
Citaat
Thema ook aangepast, ik kon er maar niet aan wennen dat ik de vensters links moest sluiten, dus een thema gekozen waarbij dit rechts zit.

Dit pas je zo aan:

Citaat
Hoe krijg ik mijn vensterknoppen naar rechts en in de Windowsvolgorde? In Ubuntu 10.04 zitten de vensterknoppen ineens links. Echter, sommige mensen kunnen er maar niet aan wennen. Bovendien willen sommigen de knoppen graag in de Windowsvolgorde.

U kunt dan natuurlijk simpelweg een ander grafisch thema kiezen in Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk (tabblad Thema), want de meeste thema's hebben de vensterknoppen rechts. Maar als u het thema zelf niet wil wijzigen, dan kunt u de knoppen als volgt verplaatsen:

Naar rechts:
Als volgt zet u de vensterknoppen weer rechts:

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in:
   gconf-editor
Druk op Enter.

Klik door naar:
   apps - metacity - general
Dit doet u door telkens op het plustekentje (of driehoekje) te klikken.

   Dubbelklik op button_layout

Verander de waarde, door de dubbele punt : van rechts naar links te verplaatsen:
   close,minimize,maximize:
wordt dan:
   :close,minimize,maximize

Klik nu één keer op het onderdeel boven of onder button_layout (bijvoorbeeld op auto_raise_delay): de nieuwe instelling wordt daarmee automatisch actief.

In de Windowsvolgorde:
Als u de vensterknoppen vervolgens ook nog in de Windowsvolgorde wil zetten, dan doet u dat als volgt:

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in:
   gconf-editor
Druk op Enter.

Klik door naar:
   apps - metacity - general
Dit doet u door telkens op het plustekentje (of driehoekje) te klikken.

   Dubbelklik op button_layout

Verander de waarde in:
   :minimize,maximize,close

Klik nu één keer op het onderdeel boven of onder button_layout (bijvoorbeeld op auto_raise_delay): de nieuwe instelling wordt daarmee automatisch actief.

Sluit gconf-editor.

Let op: gebruikersvoorkeur. Herhalen in elk gebruikersaccount.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: De uitdaging...
« Reactie #32 Gepost op: 2011/02/22, 11:45:40 »
Citaat
Thema ook aangepast, ik kon er maar niet aan wennen dat ik de vensters links moest sluiten, dus een thema gekozen waarbij dit rechts zit.
Dit pas je zo aan:
Citaat
Hoe krijg ik mijn vensterknoppen naar rechts en in de Windowsvolgorde? In Ubuntu 10.04 zitten de vensterknoppen ineens links...
..........
......
Progger vertelt hoe je dat met de hand kan doen.
Je kunt ook de onderstaande regel kopieren/plakken in een Terminal:
gconftool-2 --type string --set /apps/metacity/general/button_layout "menu:minimize,maximize,close"
Is iets minder werk ;).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: De uitdaging...
« Reactie #33 Gepost op: 2011/02/22, 12:38:09 »
Dit is nu het ultieme voorbeeld hoe fijn Linux is, alles is te wijzigen en de manier waarop is (redelijk) eindeloos.

Dus er is altijd wel iets bruikbaar voor iedereen.  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: De uitdaging...
« Reactie #34 Gepost op: 2011/02/22, 19:34:00 »
Dit wist ik dus echt niet..
Maar goed, het leuke voordeel is dat ik nu een mooi thema heb.
Maar als ik later een ander mooier thema zie, dan weet ik hoe ik dit moet aanpassen.

Groeten en bedankt,
Bart

Offline jabuca

  • Lid
Re: De uitdaging...
« Reactie #35 Gepost op: 2011/02/23, 07:48:56 »
Welkom, en succes!!

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Marrigje

  • Lid
Re: De uitdaging...
« Reactie #36 Gepost op: 2011/02/25, 18:28:47 »
Inmiddels is mijn "uitdaging" al weer verleden tijd en heb sinds vorig jaar heel veel plezier met Ubuntu :)
Heb er echt nog geen moment spijt van gehad en sinds vorige week maar eens de 10.10 erop geknalt. Dat was echt appeltje eitje.
Uiteraard wel een schone install gedaan (wel een upgrade geprobeerd, maar dat wilde niet. Het forum even geraadpleegd en de wijze raad opgevolgd om gewoon een schone install te doen).

Het eerst backuppen van m'n bestanden was meer werk dan de hele installatie ;)
1 Live CD....... even zitten en: alles was weer super en als NIEUW. (bij Windows koste me dat anders wel een half dagje).
Geen geklooi met aparte driver cd's o.i.d.
Alles werkte ook gewoonweg weer direct.............

Ik wens je ook veel succes & plezier!

Re: De uitdaging...
« Reactie #37 Gepost op: 2011/02/26, 09:16:08 »

Heb er echt nog geen moment spijt van gehad en sinds vorige week maar eens de 10.10 erop geknalt. Dat was echt appeltje eitje.


Je denkt nog wel op de windows manier......

Als je computer dagelijks betrouwbaar moet werken update je nooit naar de tussenversies,  hierin word van alles getest en is dus onbetrouwbaar.

Blijf met je werk computer netjes bij de LTS versies, en test eventueel de tussenversies in Virtualbox.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: De uitdaging...
« Reactie #38 Gepost op: 2011/02/26, 19:05:39 »
Goed we zijn een goede week verder. Tijd voor de evaluatie  :D
Tot nu toe heb ik nog niets gemerkt wat ik niet met Linux zou kunnen doen wat ik met Windows kan.
Er zit echter wel een wenperiode aan. Alle software is anders en dan kost dat tijd om te wennen.
De eerste dagen was ik vooral bezig met mijn bureaublad zo'n hoog mogelijk "candy" gehalte te geven. Ik merk dat dit op de langere termijn toch wat gaat vervelen. Waarschijnlijk ga ik uiteindelijk terug naar een simpel blad met een menu linksonder. Maar goed, het is wel leuk dat je het kunt proberen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om uitgebreid foto's en film te bewerken. Misschien dat ik daar in de vakantie meer tijd voor heb.

Ik had wel opeens trager internet deze week. Dat kan echter ook aan mijn provider hebben gelegen. Firefox ging na het intypen van het adres langere tijd op zoek naar de server die erbij hoorde en dat kostte behoorlijk wat tijd. Dat was in het begin niet het geval. Nadat ik in mijn modem (ADSL KPN) een aanpassing had gehad (DNS servers van google gebruikt), was dat probleem opgelost.

Ik ben van plan Linux nu het standaardsysteem te maken bij het opstarten en windows na een tweede plek te schuiven.... ;-)

Kijken hoe dat bevalt.

Bedankt trouwens allemaal voor de tips en hulp. Zo'n "gebruikersondersteuning" ken ik niet van windows ;-)

Groeten,
Bart

Offline Bobbie

  • Lid
Re: De uitdaging...
« Reactie #39 Gepost op: 2011/02/26, 20:04:18 »
Dat is nou UBUNTU  :)

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: De uitdaging...
« Reactie #40 Gepost op: 2011/02/26, 23:23:48 »
Kijk, zo kom je dan per toeval een mogelijke oplossing tegen:
Citaat
Ik had wel opeens trager internet deze week. Dat kan echter ook aan mijn provider hebben gelegen. Firefox ging na het intypen van het adres langere tijd op zoek naar de server die erbij hoorde en dat kostte behoorlijk wat tijd. Dat was in het begin niet het geval. Nadat ik in mijn modem (ADSL KPN) een aanpassing had gehad (DNS servers van google gebruikt)

Heb dit ook regelmatig (ook KPN) en wellicht dat dit een oplossing kan zijn..

Groet
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.