Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update/upgrade doet het niet meer  (gelezen 1016 keer)

Offline Flak

  • Lid
update/upgrade doet het niet meer
« Gepost op: 2016/07/19, 18:51:04 »
Als ik inlog zie ik regelmatig dat er 6 updates zijn. Dan voer ik apt-get uit en dan is de mededeling weg. Maar na een paar dagen is hij weer terug.
In het history.log staan steeds dezelfde updates.
Het lijkt erop dat mijn Ubuntu 14.04 server geen updates meer uitvoert.
Hoe los ik dit op?

Offline jan11000

  • Lid
Re: update/upgrade doet het niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/19, 19:47:54 »
Vaker heb ik gezien, dat als je internet down is, dan kun je naar updates zoeken, maar dit wordt dan slecht aangegeven, dwz het lijkt of er geen updates zijn maar het internet werkt gewoon niet.
Dus controleer of internet al werkt, dan updaten.
Ook kun je de server wijzigen naar de main server, dit is volgens mij ook een stuk beter, en hier ook weer updaten proberen.

Of typ dit in de terminal dan zie je meer foutmeldingen,
sudo apt-get update && apt-get upgrade
« Laatst bewerkt op: 2016/07/19, 19:50:18 door jan11000 »

Offline Flak

  • Lid
Re: update/upgrade doet het niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/19, 20:39:43 »
Bij deze twee screenshots

Plaatje 1 inloggen
Plaatje 2: less   /var/log/apt/history.log
« Laatst bewerkt op: 2016/07/19, 20:41:24 door Flak »

Re: update/upgrade doet het niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/19, 22:17:52 »
Hallo, een soortgelijk verschijnsel hier met een desktopversie van Xubuntu 16.04. Dat ding had ik voor de verandering eens door Upgradebeheer laten updaten (van 15.10 naar 16.04) om te zien wat er zou gebeuren/allemaal mis zou gaan en het enige dat misgegaan lijkt te zijn is dat ik geen meldingen meer krijg dat er nieuwe softwareversies beschikbaar zijn. Ik moet elke twee of paar dagen handmatig Check updates starten. Niet netjes natuurlijk, maar ook geen mens overboord.

Offline vanadium

  • Lid
Re: update/upgrade doet het niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/19, 22:54:58 »
Wat zegt "sudo apt-get update"? Voor dit uit voordat je "sudo apt-get upgrade" uitvoert. Verder kan je eens, zoals jan voorstelt, (tijdelijk) een andere ubuntu server proberen.

@Paul: misschien wordt het updatebeheer bij jou niet meer automatisch opgestart? Controleer eens of het tussen je opstarttoepassingen zit (en geactiveerd is). Het commando is "update-notifier".