Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pictogram Skype en andere niet zichtbaar in Ubuntu 13.10  (gelezen 449 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Pictogram Skype en andere niet zichtbaar in Ubuntu 13.10
« Gepost op: 2013/11/16, 11:48:49 »
Dit is geen ramp, maar ik merk dat 2 van mijn "applicaties", die normaliter boven in de werkbalk worden aangeduid, vervangen zijn door een "neutraal" grijs icoontje (zo eentje met een omgevouwen hoekje rechts beneden).
Hoe kan ik dat terug in orde brengen? Nu moet ik altijd even over de iconen zweven om te zien welk programma het is.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Pictogram Skype en andere niet zichtbaar in Ubuntu 13.10
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/16, 16:32:41 »
Ik weet niet of het jouw problemen met de indicatoren ook oplost maar voor het zien van de Dropbox-indicator in het paneel in 13.10 moest ik eerst het volgende pakket installeren:
libappindicator1Daarna wel even opnieuw inloggen om het eventueel effect te laten hebben.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Pictogram Skype en andere niet zichtbaar in Ubuntu 13.10 [OPGELOST]
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/19, 09:22:45 »
Blijkbaar is het inmiddels opgelost want na een aantal dagen verscheen bij het opstarten van skype plots toch het pictogram. Ik vermoed dat het te maken heeft met interferenties tussen compiz, unity en gnome manager(s).
Voor een leek als ik moet ik vaststellen dat dáár toch wel nogal wat onduidelijkheden in zitten. Je weet eigenlijk nooit goed waar je nu mee bezig bent: unity, gnome, compiz, desktop settings, scherminstellingen, ...; het loopt allemaal wat door elkaar.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM