Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Bestaat er in Linux een Login-database?  (gelezen 826 keer)

(Opgelost) Bestaat er in Linux een Login-database?
« Gepost op: 2012/11/17, 13:28:23 »
Hallo,
Wat ik zoek voor Linux is een programma waar ik kan al mijn login-gegevens ( en dat worden er steeds meer. met steeds meer verschillende eisen voor het wachtwoord: van dit forum, van andere forums, van de Bank, enzovoort) kan vastleggen. Zoals
- de naam van de site
- de url van de site
- mijn login voor die site
- mijn wachtwoord voor die site.

Als ik dan op de naam van de site klik, moet het programma de site ophalen, en voor mij inloggen.
Het zou wenselijk zijn dat dit programma op mijn pc ook weer beveilgd is met een wachtwoord.

Bestaat er zoiets al? Al of niet zelfstandig dan wel een uitbreiding op bijvoorbeeld Firefox? Dat zou leuk zijn!
Wie weet meer?

Bart
« Laatst bewerkt op: 2012/11/18, 22:25:15 door asphyxia »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Bestaat er in Linux een Login-database?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/17, 13:35:23 »
KeePassX is daar een topprogramma voor! :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Bestaat er in Linux een Login-database?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/17, 15:57:18 »
Revelation

Offline h2o

  • Lid
Re: Bestaat er in Linux een Login-database?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/17, 16:22:02 »
Bij Iceweasel (Debian) en Firefox (Ubuntu) kun je de add-on password exporter installeren. Daarmee kun je van elke site die je bezoekt het wachtwoord zien, maar ook alles exporteren naar bijv.  xml en csv formaat. Dat laatste kun je dan met Libreoffice Calc bekijken en bewerken.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Bestaat er in Linux een Login-database?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/17, 16:48:01 »
KeePassX is daar een topprogramma voor! :)

Yep, en werkt ook prima op Windows.

Re: Bestaat er in Linux een Login-database?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/17, 19:59:56 »
Hallo allemaal,
Wat een adviezen. Ik heb ze stuk voor stuk bekeken en vond dat Lastpass als een add-on voor mjin Mozilla Firefox het eenvoudigst in te stellen is en doet wat ik er van verwacht. Ik heb dus gekozen voor LastPass.
De installatie is ook vrij simpel: in Firefox klik je in de kopbalk op Extra en kiest voor Add-onds. Dan zie je een scala aan Add-ons, waarbij ook Lastpass.
De rest wijst zich vanzelf.

Iedereen bedankt; ik ben er uit!

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.