Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gtk-WARNING **: cannot open display:  (gelezen 1361 keer)

Gtk-WARNING **: cannot open display:
« Gepost op: 2008/09/16, 14:55:43 »
Ik ben bezig met een nas server op te zetten. Ik doe dit met freenas. Werkt allemaal wel aardig, maar wilde er ook mencoder opzetten, omdat ik dan 's nachts mijn video's kon converteren.

Mijn probleem is dat als ik gmencoder probeer op te starten ik de volgende foutmelding krijg:

(gmencoder: 2123): Gtk-WARNING **: cannot op display:

heeft iemand een idee hoe ik deze foutmelding weg kan krijgen en gmencoder aan te praat krijg?"


Alvast bedankt!

Gtk-WARNING **: cannot open display:
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/16, 18:47:20 »
Ik gebruik ook Freenas dus begrijp je probleem wel :P

Freenas is een op BSD gebaseerde OS.
Zijn Functies zijn enkel gericht op NAS werken en om dit te bedienen hebben ze er een Webgui in gemaakt.

Er zit dus totaal geen desktop omgeving ingebouwd of eender welke andere grafische schil.

Als je nu eens gaat lezen bij Gmencoder op hun site zie je staan :
Gmencoder is a gnome-2 front-end to mplayer/mencoder.
http://gmencoder.sourceforge.net/

Dus het is een gui voor mplayer/mencoder.
Bekijk de plaatjes ook eens.

Dus ?? Totaal onbruikbaar en gaat niet doen wat jij wilt omdat mplayer/mencoder hetgeen doen wat jij wil doen.

Verder vraag ik me af of het ubehaupt mogelijk is in Freenas dit soort dingen aan de praat te krijgen.
Het is daar domweg niet voor bedoelt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Gtk-WARNING **: cannot open display:
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/17, 08:57:03 »
Ja, er kunnen dingen op geïnstalleerd worden en worden gebruikt, mits er geen gui op zit. Het is me al gelukt met transcode. Maar het liefst zou ik mencoder willen. Gisteravond laat zag ik idd dat het een gnome front end betreft. Ik zou zeggen dat er toch ook een mencoder (command line) zou moeten zijn voor freebsd.