Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Locatie themafiles  (gelezen 1193 keer)

The_Necrocide

  • Gast
Locatie themafiles
« Gepost op: 2007/06/11, 11:30:01 »
Ik heb juist (opnieuw) mijn icon-theme geƮnstalleerd op een clean install van ubuntustudio. Als ik echter het icontheme verander, veranderd ook het logo van het menu terug in het ubuntulogo. Is er een manier dat ik dat van ubuntustudio terug in de plaats kan krijgen in combinatie met het nieuwe icon-theme? Ik vermoed dat het gewoon een kwestie is van het ubuntustudio logo te kopiƫren van het ene icon theme naar het andere?

Locatie themafiles
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 17:35:31 »
Hoe een andere start-button,

wanneer je 'Toepassingen-Lokaties-Systeem' nog in het paneel hebt staan, verwijder die!
Hoe? Rechtermuisknop-klik op het ubuntu-icoontje en kies 'Verwijderen van paneel'.
Daarna doe je een rechtermuisknop-klik op een lege plek van het paneel, en kiest 'Toevoegen aan het paneel'.
Kies in het venster wat daarop volgt in de sectie 'Hulpmiddelen' voor 'Hoofdmenu'.
Nu krijg je een enkele starter in je paneel, maar nog steeds met het standaard icoontje.
Hoe het icoontje te wijzigen,
- start een terminal en typ: gconf-editor
- In  het linkerkolom Apps->Panel->Objects->Object_X (X hoort een nummer te zijn)
Check welke van de objects, in het rechterkolom bij 'object_type' 'menu_object' is, die moet je namelijk hebben.
- Vink 'use_custom_icon' aan
- Dubbelklik op 'costum_icon' en vul bij 'waarde' de lokatie van het door jou gewilde icoon in, daarna klik op 'OK'.

The_Necrocide

  • Gast
Locatie themafiles
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 18:18:44 »
Daankoewel, ge zijt ne redder in nood :), ik had ondertussen al overal gezocht

Locatie themafiles
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 18:45:09 »
Geen dank, graag gedaan.

The_Necrocide

  • Gast
Locatie themafiles
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 20:12:09 »
Ik ga straks nog een screenshotje posten van mijn nieuwe desktop :)