Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) omzetten van odt naar doc  (gelezen 6458 keer)

(opgelost) omzetten van odt naar doc
« Gepost op: 2011/10/30, 10:57:15 »
Hoe kan ik een odt file omzetten naar een doc file.
Ik weet dat je hem weer kan opslaan als een doc file, maar dat is niet de bedoeling.
Het gaat namelijk om vele teksten in een map.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een batch converter.
Iemand een goed idee ?
En wat gebeurd er als ik met pyRenamer de files hernoem maar dat met .doc erachter ?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/04, 11:51:45 door arthur2708 »
You gotta be hungry !

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/30, 11:03:33 »
En wat gebeurd er als ik met pyRenamer de files hernoem maar dat met .doc erachter ?
Dan raken ze corrupt, dat kan ik je wel vertellen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/30, 11:04:41 »
En wat gebeurd er als ik met pyRenamer de files hernoem maar dat met .doc erachter ?
Dan raken ze corrupt, dat kan ik je wel vertellen.

Bij het veranderen van een extensie word een bestand niet corrupt hoor. Waarom ook? De inhoud veranderd niet.

Edit: kijk eens in LibreOffice Writer naar Bestand=>Assistenten=>Conversieprogramma voor documenten.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/30, 11:07:21 door Nunslaughter »

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/30, 11:12:12 »
En wat gebeurd er als ik met pyRenamer de files hernoem maar dat met .doc erachter ?
Dan raken ze corrupt, dat kan ik je wel vertellen.

Bij het veranderen van een extensie word een bestand niet corrupt hoor. Waarom ook? De inhoud veranderd niet.
De inhoud veranderd niet, maar .odt heeft natuurlijk een heel andere indeling dan .doc. En deze indeling verandert niet mee door alleen de extensie te veranderen. Dus als .doc is hij dan corrupt, maar al zet je het weer terug dan doet hij het (misschien) weer.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/30, 11:12:44 »
En wat gebeurd er als ik met pyRenamer de files hernoem maar dat met .doc erachter ?
Dan raken ze corrupt, dat kan ik je wel vertellen.

Bij het veranderen van een extensie word een bestand niet corrupt hoor. Waarom ook? De inhoud veranderd niet.

Edit: kijk eens in LibreOffice Writer naar Bestand=>Assistenten=>Conversieprogramma voor documenten.

Precies Nun. Maar, er is wel eens kans dat het corrupt raakt. Het is inderdaad niet per definitie zo, maar het KAN wel.

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/30, 11:16:48 »
De inhoud veranderd niet, maar .odt heeft natuurlijk een heel andere indeling dan .doc. En deze indeling verandert niet mee door alleen de extensie te veranderen. Dus als .doc is hij dan corrupt, maar al zet je het weer terug dan doet hij het (misschien) weer.

Natuurlijk is het dan geen doc bestand, maar het is zeker niet corrupt! Ge zegt het zelf dat de inhoud niet veranderd is, dus ik snap niet waarom een bestand dan corrupt kan geraken, want na het weer hernoemen, is het gewoon terug in orde.

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/30, 11:17:53 »
Precies Nun. Maar, er is wel eens kans dat het corrupt raakt. Het is inderdaad niet per definitie zo, maar het KAN wel.

Dan moet iemand maar eens met een technische uitleg komen hoe dat kan, want ik geloof er niks van. Door de bestandnaam te wijzigen een bestand dat corrupt raakt?

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/30, 12:29:50 »
Ik wissel dagelijks tekstdocumenten uit van odt naar doc vice versa. Mijn ervaring daarbij is dat de ontvangende partij vaak met kleine foutjes wordt geconfronteerd, zoals het overschrijden van een paginalengte, lege vierkantjes bij bijzondere tekens en dergelijke. Om er zeker van te zijn dat de documenten volledig correct zijn overgezet, zult u ze allemaal moeten controleren. In het geval dat in een document er werkelijk geen spat mag worden gewijzigd, save ik dat in pfd-formaat.
NL

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/30, 14:20:44 »
Wat ik wel weet is dat ik vaak .doc bestanden krijg toegestuurd. Dat zijn teksetn voor in een verenigingsblaadje.
Die lees ik uiteraard met Libre.
Dan sla ik ze op in Libre en dus in .odt
Dan verander ik er wat aan en stuur hem terug in .doc

Krijg ik achteraf mail dat de docs niet meer zo zijn qua indeling als de originele .doc en dat het een en ander niet meer op 1 pagina staat. (Voorbeeld: het voorwoord van de voorzitter staat op pagina 1 en dan blijkt na verandering dat er een klein stukje op blad 2 is gezet, terwijl er hier bij mij geen sprake van was)

En daarom lijkt het mij niet verstandig om de dingen zomaar even van extensie te veranderen.

Maar dat is niet zomaar de extensie veranderen, dat is wel degelijk de inhoud aanpassen aangezien er word opgeslaan naar odt, en daarna terug naar doc.
Wat PyRenamer doet, is gewoon hetzelfde als dat ge in Nautilus een bestand hernoemt en daar de extentie wijzigt. En daarmee gaat ge nooit of te nimmer de inhoud mee wijzigen.

Neemt niet weg dat ik u (jullie) ongelijk geef over de uitwisslebaarheid doc/odt.

En ik heb trouwens nog een tooltje gevonden voor de topicstarten: unoconv

Re: omzetten van odt naar doc
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/30, 15:32:01 »
Ik heb unocov geinstalleerd.

Maar ik hoe het werkt is me niet duidelijk.
Ik heb al wat op het web zitten zoeken naar info, maar zoals al gezegd het is me niet duidelijk.
Wie kan me helpen ?

Hoe kan ik een map met 17 odt files in een keer omzetten naar 17 doc files ?

Alvast dank voor jullie hulp


Ik heb overings mijn standaard save gezet op .doc.
To get OpenOffice to Save in Microsoft Word .doc format by default, follow these steps:
 Tools > Options
 Load/Save > General
 In the bottom right of the window, look for “Always save as” and pick your poison

Was dit een goede zet ?

« Laatst bewerkt op: 2011/10/30, 15:37:29 door arthur2708 »
You gotta be hungry !