Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Tijdelijk opgelost]Probleem met router  (gelezen 6932 keer)

Re: Probleem met router
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/27, 10:33:18 »
De volgende keer als je zoiets gaat doen, de router met een kort CAT kabeltje aan de pc hangen.
Dan weet je zeker dat er geen netwerk zooi tussen zit......

enyway, jammer dat ik het nu pas lees, want je DHCP instelling zit in het 1e tabblad (Basic Setup) je zat nu bij
(Advanced Setup) te kijken....

Mocht je de router niet meer kunnen flashen kan je hem altijd nog als switch gebruiken.
Dat ding heeft 4 uitgangen, stop nu de CAT kabel van de ingang in 1 van de uitgangen en gebruik de andere 3 uitgangen voor andere apparaten.

Maagoe, eerst maar een poging dat ding te repareren.....

1 Sluit de router direct aan op een pc.
2 Stel je netwerk verbinding handmatig in, in de range van je router.
voorbeeld:
IP Address = 192.168.1.2
Subnet Mask = 255.255.255.0
Gateway hoeft niet maar kan je bij een mislukte verbinding tijdens het testen ook nog invullen.
In jouw geval was dit : 192.168.1.1

Als dit ingesteld is probeer je eens te pingen naar de router.
Krijg je antwoord kan je hem opnieuw flashen met het TFTP programma.

#Krijg je geen antwoord met pingen stel dan de snelheid van je netwerk kaart hard in op 10baseT half #duplex.
#En probeer nu weer te pingen naar je router.

Na de flash reset je de router hard met de knop, houd deze dus minimaal 10 seconden ingedrukt.
De led zo nu niet meer moeten moeten knipperen.!
Zet de netwerk instellingen terug op je pc en probeer verbinding te maken met je browser.

Uitleg in het Engels van Linksys:
Flashing Diag Light Fix

The blinking diag light usually means that the firmware is corrupted or incomplete. Fortunately, this is recoverable by following the procedure below.

1) Remove all connected computers from the router except for one computer (preferably, your best computer).

2) Reset the router by holding down the reset button for at least 10 seconds.

3) Go to control panel, double click on network, then double click on TCP/IP -> for your network card. Go to IP ADDRESS, and specify it using the following:

IP Address = 192.168.1.2 (or an IP address in accordance with your router's IP series)

Subnet Mask = 255.255.255.0 (or a Subnet Mask in accordance with your router 's Subnet Mask)

Then click OK.

4) Next, if you have a 10/100 network card, double click on your network card adapter under network configuration. Click on the ADVANCED TAB, and you should see a properties option for "media type" or "connection type" or "mode" that currently has its value set to "auto sense" or "auto". If you click on the arrow button next to value you'll see other selectable modes.
Change the value and select the lowest mode, which may be something like "10T half" or "10 hd" or just "10" etc. the lowest value is 10baseT half duplex. Click ok after you made the change.

5) Click OK again. Your computer may start copying files and ask for a Windows CD. Give the computer whatever it asks for. It will then ask you to reboot the computer. Say "yes" to a reboot.

6) When the system is completely back at the desktop, click on Start, Run, then type in "command". This will open an MS-DOS prompt. At the prompt, type in "ping 192.168.1.1" (router's IP address). If you get a "Reply from...", then exit out of the MS-DOS prompt, and start the flash upgrade.

7) When the flash is completed, go back to IP ADDRESS as described in step 3, and change your IP Address back to "Obtain an IP Address Automatically" or whatever settings you had originally working with the router.

@heir4c
Die instellingen daar zijn bedoeld voor RIP, en dit gebruik ja alleen als je jouw router achter een andere router zet, dus als 2e router.
Het kan-  en vaak werkt het, maar meestal geeft het problemen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Probleem met router
« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/27, 13:32:11 »
Bedankt allemaal! Ik had mijn verbinding nog niet ingesteld op 10BaseT, dus ik wil het zo nog eens opnieuw proberen. Maar hoe kan ik mijn netwerkkaart forceren om met 10BaseT snelheid te werken? Ik kan niet vinden hoe ik het in Kubuntu of Windows 7 moet doen.

Re: Probleem met router
« Reactie #27 Gepost op: 2011/06/27, 16:47:55 »
Zit nu op mijn werk en kan nix checken maar kijk eens in de file /etc/network/interfaces
Misschien heb je hier wat aan? http://www.debianadmin.com/ubuntu-networking-for-basic-and-advanced-users.html
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Probleem met router
« Reactie #28 Gepost op: 2011/06/27, 16:54:16 »
Dank je, ik heb de snelheid kunnen veranderen! Maar dat heeft jammer genoeg niets opgelost: bij het pingen kwam de fout dat de doelhost niet beschikbaar was ( ofzo ). Dus ja, ik denk toch dat deze router flink naar de haaien is. Geld de garantie eigenlijk ook voor mislukte firmware-upgrades bij een browser als Konqueror?

Ik ga namelijk niet de router openmaken als dit onder de garantie valt namelijk.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Probleem met router
« Reactie #29 Gepost op: 2011/06/27, 18:33:35 »

@heir4c
Die instellingen daar zijn bedoeld voor RIP, en dit gebruik ja alleen als je jouw router achter een andere router zet, dus als 2e router.
Het kan-  en vaak werkt het, maar meestal geeft het problemen.

ThanX voor de info.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Probleem met router
« Reactie #30 Gepost op: 2011/06/27, 20:20:10 »
Dank je, ik heb de snelheid kunnen veranderen! Maar dat heeft jammer genoeg niets opgelost: bij het pingen kwam de fout dat de doelhost niet beschikbaar was ( ofzo ). Dus ja, ik denk toch dat deze router flink naar de haaien is. Geld de garantie eigenlijk ook voor mislukte firmware-upgrades bij een browser als Konqueror?

Ik ga namelijk niet de router openmaken als dit onder de garantie valt namelijk.

Als je nog garantie hebt moet je nix smoesen, en dat ding gewoon voor reparatie opsturen.

Weet je zeker dat je alles goed ingesteld hebt en dat je dus geen antwoord krijgt van dat ding ??

Want dan rest je idd alleen nog openschroeven en met een rs232 verbinding dat ding hard te flashen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Probleem met router
« Reactie #31 Gepost op: 2011/06/27, 20:40:45 »
OK, ik zal het arantiebewijs zoeken en 'm terugsturen. Anders zal ik hem wel flashen via de rs232.

Dit is dus tijdelijk opgelost, bedankt voor alle hulp iedereen!

Offline ivo

  • Lid
Re: Probleem met router
« Reactie #32 Gepost op: 2011/06/27, 22:50:52 »

De "Dynamic Route" is toch DHCP en de "Static Route" is als je een statisch adres wilt. Dus staat hij goed. Je moet onder "Static Route" het IP ingeven. En dan (voor zover ik het allemaal kan volgen) zou je tweede router nu een statisch adres moeten hebben/krijgen van je telenet router.  (Klopt dit wat ik hier nu allemaal zit te schrijven?)

DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol waarbij jouw PC een IP-adres krijgt toegewezen van een DHCP server, deze is veelal je router. Jouw IP-stack doet dan een DHCP-broadcast over het netwerk om te proberen een antwoord van een DHCP server te krijgen.

RIP = route information protocol.

Static Route is dat je een routeringstabel lokaal op je machine/router hebt staan.
RIP is dat de routers in je netwerk onderling bepalen hou de route tabel er uit moet zien.
Aangezien de kans gestaat dat iemand de RIP berichten kan aftappen en aanpassen wordt dit als een onveilig protocol gezien.



There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: [Tijdelijk opgelost]Probleem met router
« Reactie #33 Gepost op: 2011/06/28, 11:26:57 »
Bedankt voor de informatie Ivo, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, dat protocol is toch niet onveilig als de router bedraad is?